Reklama internetowa adresowana do najmłodszych: rodzice widzą zagrożenia, ale nie chcą płacić, żeby ograniczyć ich skalę

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Reklama internetowa adresowana do najmłodszych: rodzice widzą zagrożenia, ale nie chcą płacić, żeby ograniczyć ich skalę

Według badania przeprowadzonego przez Pentagon Research w czerwcu bieżącego roku, większość rodziców najmłodszych internautów zdaje sobie sprawę z tego, że ich pociechy przeglądając zasoby internetu mogą spotkać się z nieodpowiednim dla nich przekazem reklamowym.

Rodzice nie godzą się jednak na ponoszenie dodatkowych opłat za komercyjny dostęp do serwisów, które pozwoliłyby znacznie ograniczyć ekspozycję najmłodszych na przekazy reklamowe – w tym również te, z którymi ich dzieci nie powinny mieć kontaktu.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Aż 35,3% rodziców uczestniczących w badaniu zdecydowanie zgodziło się ze stwierdzeniem, że dzieci w internecie mogą natknąć się na reklamy produktów, z którymi nie powinny mieć kontaktu, natomiast 32,9% z nich raczej zgodziło się z tym stwierdzeniem. Wydaje się więc, że opinia, według której najmłodsi internauci narażeni są na nieodpowiedni dla nich przekaz reklamowy jest dość powszechna wśród najbardziej zainteresowanych – ich rodziców. Z drugiej strony, rodzice uważają za najatrakcyjniejsze finansowanie treści i usług internetowych, z których korzystają ich dzieci z funduszy pochodzących z reklamy. Jedynie co dwudziesty z badanych rodziców odpowiedział, że zdecydowanie byłby w stanie ponosić dodatkowe opłaty za usługi i treści, z których korzysta ich dziecko w zamian za zmniejszenie jego ekspozycji na obecne w sieci przekazy reklamowe, a 16,1% z nich raczej zgodziłoby się na takie rozwiązanie.

Przyczyny takiego podejścia wynikają z dwóch źródeł. Pierwszym z nich jest wciąż duży opór polskich internautów przed ponoszeniem jakichkolwiek opłat za korzystanie z internetu i dostępnych za jego pośrednictwem usług. W polskim społeczeństwie „cyfrowym” nadal bardzo popularna jest postawa polegająca na unikaniu wszelkich opłat za usługi i treści dostępne za pośrednictwem sieci. Możliwe również, że rodzice, zdając sobie sprawę z zagrożenia, jakie niesie ze sobą ekspozycja ich pociech na nieodpowiedni dla nich przekaz reklamowy, bagatelizują jego wagę i w związku z tym nie poszukują środków zaradczych. Wyniki badania pokazują, że wciąż istnieje przestrzeń dla rozwoju usług skierowanych dla nieletnich, z uwagi na obecną skąpą ofertę programową.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij