Sobowtór Cristiano Ronaldo reklamuje roślinne Whoppery

Sobowtór Cristiano Ronaldo reklamuje roślinne Whoppery
Żaden sobowtór nie będzie tak samo dobry jak Ronaldo, ale roślinny Whopper jest tak samo dobry jak mięsny oryginał. Taka puenta wynika z przewrotnego i zabawnego filmu będącego częścią kampanii Burger Kinga.
O autorze
1 min czytania 2022-06-15

Kuchnia w Kuwejcie obfituje w dania mięsne, ale od jakiegoś czasu tamtejszy rynek gastronomiczny zaczął się zmieniać. Coraz więcej młodych ludzi zaczęło interesować się zdrowym trybem życia i przechodzi na dietę roślinną. Trend przyczynił się do tego, że wiele marek musiało wyjść z nową, bezmięsną ofertą.

Jedną z tych marek jest Burger King, który w Kuwejcie zaczął sprzedawać roślinne menu. Aby zachęcić do zainteresowania się nowymi produktami, sieć fast food stworzyła kampanię, do której zaprosiła… sobowtóra Cristiano Ronaldo. 

Nietypowa kampania, stworzona przez M&C Saatchi, rzuca wyzwanie konwencjonalnej komunikacji w swojej kategorii. W specjalnie stworzonym wideo twórcy próbują udowodnić, że roślinne kanapki z Burger King są „tak samo dobre jak oryginał”. Aby to zobrazować, zaproszono do udziału w kampanii osobę bardzo podobną pod względem fizycznym do znanego piłkarza.

Sobowtór gra w klipie pewnego siebie mężczyznę, który postanawia spełniać swoje marzenie i zostać… samym Cristiano Ronaldo. Wierzy, że we wszystkim jest tak dobry, jak gwiazda futbolu – w rzeczywistości wcale tak nie jest, a jego środowisko patrzy na jego zachowanie z politowaniem.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Głównym bohater tego zabawnego filmu w typie mockumentary jednocześnie nas rozśmiesza i rozczula swoją naiwnością. Przewrotny jest też sens całej koncepcji reklamy – Burger King sugeruje, że niektóre rzeczy nie są tak dobre jak oryginał… ale rośliny Whooper jest tak samo smaczny jak jego mięsny pierwowzór. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Naszym największym wyzwaniem było zerwanie z konwencjonalną komunikacji i stworzenie reklamy, która działałaby tam samo lokalnie, jak i globalnie. Jesteśmy dumni, że nasz pomysł zaczyna zdobywać międzynarodowe uznanie i jako jedyny film z tego regionu dostał nagrodę Caples w kategorii „TV i reklama” – komentuje Camila Venegas i Silvia Vera, creative leads w MC Saatchi ZEA.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

Niemiecki Burger King również sięgnął po motyw doppelgangera w swojej kampanii promującej roślinne burgery.  Tam do udziału w reklamie zaproszono cztery realne postacie, które noszą nazwiska znanych celebrytów – Michaela Jordana, Steffi Graf,, Julię Roberts i Oprah Winfrey.