Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Pride Month – podsumowujemy inicjatywy marek, które wspierają społeczność LGBTQ+

Pride Month – podsumowujemy inicjatywy marek, które wspierają społeczność LGBTQ+
W czerwcu świat kultury i sztuki jeszcze bardziej zwraca się w kierunku społeczności LGBTQ+, która w wielu częściach świata nadal jest marginalizowana lub dyskryminowana. Do obchodów Miesiąca Dumy włączają się również marki, których działania są coraz bardziej przemyślane i znaczące.
O autorze
7 min czytania 2022-06-24

Getty Images i Pantene

Pantene i Getty Images z okazji Miesiąca Dumy postanowiły podjąć walkę z szerzącymi się i szkodliwymi stereotypami, które dotykają społeczność LGBTQ+. Marki połączyły siły, aby stworzyć kampanię #StyleWithPride, której celem jest pokazanie, jak ważne jest autentyczne ukazywanie społeczności LGBTQ+ w reklamie. Szczególną uwagę zwrócono na włosy, ponieważ ich długość, kolor czy stylizacja fryzury dla wielu są istotną formą wyrażania tożsamości. Niestety niejednokrotnie w reklamie włosy przedstawiane są w stereotypowy sposób, co może rodzić uprzedzenia.

Obrazy marketingowe i reklamy otaczają nas każdego dnia, a wciąż tak wielu członków społeczności LGBTQ+ łączy to, że nie czują się dostrzegani lub dostatecznie reprezentowani na tych obrazach – powiedział Brent Miller, Global LGBTQ+ Equality & Inclusion w Procter & Gamble.

Właśnie dlatego amerykańska agencja prowadząca bank zdjęć wraz z Pantene i Dresscode Project postanowiła stworzyć wirtualną galerię #StyleWithPride. Nowa kolekcja ma na celu odpowiednie, autentyczne reprezentowanie społeczności LGBTQ+, otwierając bardziej inkluzywne zasoby dla innych marek i internautów.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Marki zachęcają, aby dzielić się w mediach społecznościowych zdjęciem z hashtagiem #StyleWithPride. Za każdą z fotografii zostanie przekazany 1 dolar na rzecz Dresscode Project – globalnej inicjatywy mającej na celu stworzenie inkluzywnych salonów fryzjerskich przyjaznych dla osób LGBTQ+.

W ramach kampanii Getty Images wraz z NBC News Archives stworzyło także poruszający film „Celebrate Pride”. Krótki spot powstał, aby ukazać wiele „ważnych momentów uchwyconych w walce o równość”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

TikTok

Obchodom Pride Month 2022 na TikToku towarzyszą hashtagi #pridetogether i #comingout. Jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych ruszyła z kampanią „My coming-out story”, w ramach której twórcy TikToka przez cały miesiąc dzielą się swoimi historiami, inspirują innych do bycia sobą i opowiadają, co dla nich oznacza bycie osobą dumną. Podczas rozmów na żywo przedstawiciel Grupy Stonewall rozmawiał z takimi twórcami jak wokalista @kubagrochmalski, transpłciowa aktywistka @majaheban czy promująca różnorodność i ciałopozytywność @Grubalka.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Oprócz transmisji live’ów TikTok we współpracy z ekspertami Grupy Stonewall przygotował także specjalny słownik LGBTQ+, którego celem jest pomoc w podjęciu decyzji o coming-oucie i przekazanie porad, jak najlepiej przygotować się do tego wydarzenia.

LEGO

Kampania „A–Z of Awesome” LEGO zachęca do zbudowania kolorowego „alfabetu tożsamości” z klocków. Marka chce w ten sposób zachęcić rodziny LGBT+ do prowadzenia otwartych rozmów na temat swojej tożsamości.

LEGO zaprasza uczestników, aby wybrali słowo z listy terminów LGBTQ+ lub wymyślili własne, następnie przedstawili je za pomocą modelu z klocków i dołączyli wyjaśnienie, co dane dzieło oznacza dla twórcy. LEGO do końca 2022 roku będzie udostępniać modele opatrzone hashtagiem #AtoZofAwesome wraz z historiami autorów na dedykowanej stronie internetowej.

Wspaniałą rzeczą w klockach LEGO jest to, że mogą być potężną formą wyrażania siebie, ponieważ możesz zbudować wszystko, co tylko sobie wyobrazisz. Wiemy również, że ludzie uwielbiają rozmawiać o tym, co tworzą, dlatego pomyśleliśmy, że będzie to świetny sposób na zainicjowanie ważnych, a czasem trudnych rozmów na temat tożsamości – powiedział Alero Akuya, wiceprezes ds. rozwoju marki w Grupie LEGO.

Wraz z rozpoczęciem kampanii, LEGO ogłosiło, że przekaże 1 milion dolarów organizacjom partnerskim na wsparcie społeczności LGBTQ+.

H&M

Z okazji tegorocznego Miesiąca Dumy, H&M postanowiło celebrować rodziny… które się wybiera.

Wybrana rodzina składa się z ludzi, którzy świadomie postanowili wzajemnie się kochać i wspierać. Chodzi o bycie bez względu na wszystko i świętowanie tego, kim jesteś, bez względu na to, kogo kochasz – wyjaśnia marka.

W kampanii „Moja wybrana rodzina” H&M przedstawia niebiologiczne rodziny z kilku krajów na całym świecie, w tym z Hiszpanii, RPA, Wielkiej Brytanii, Kolumbii, Indii, Japonii i USA. Bohaterowie kampanii dzielą się swoimi historiami i opowiadają o tym, jak istotną rolę odgrywają wybrane rodziny dla społeczności LGBTQ+.

H&M zobowiązało się przekazać darowiznę w wysokości 100 tys. dolarów na rzecz kampanii ONZ Free & Equal, która promuje równe prawa i sprawiedliwe traktowanie społeczności LGBTQIA.

Ogilvy UK

Agencja Ogilvy połączyła siły z fundacją Eltona Johna oraz Clear Channel – liderem reklamy zewnętrznej, aby stworzyć kreatywną kampanię DOOH, wykorzystującą potencjał kodów QR. W wielu europejskich miastach na trasach Marszów Równości pojawiły się specjalne nośniki prezentujące wizerunek Eltona Johna w formie „kodów LGBT-QR”.

Po zeskanowaniu kolorowych, graficznych kodów, użytkownicy zostają przekierowani na stronę internetową, na której mogą przekazać darowizny na cele charytatywne, w tym na wsparcie Elton John AIDS Foundation. Tym samym tysiące cyfrowych ekranów stały się mobilnymi punktami umożliwiającymi niesienie nie tylko symbolicznego, ale i realnego wsparcia.

Po tym, jak pandemia znormalizowała kody QR, dostrzegliśmy możliwość wykorzystania kreatywności do przekształcenia tradycyjnego formatu w nową platformę pozyskiwania funduszy. Z kim lepiej współpracować, jeśli nie z jedną z najbardziej rozpoznawalnych ikon LGBTQ+ na świecie, Eltonem Johnem? – powiedział Matt Waksman, partner strategiczny w Ogilvy UK.

Versace

Donatella Versace i Cher – dwie ikony od lat zaangażowane w niesienie wsparcia społeczności LGBT+, stworzyły wspólną kolekcję z okazji tegorocznego Pride Month. Chersace to kapsułowa kolekcja, w której znalazły się t-shirty, czapki z daszkiem i skarpety opatrzone tęczowym logo włoskiego domu mody oraz podpisami słynnej projektantki oraz piosenkarki. 

Część dochodów ze sprzedaży ubrań i akcesoriów trafi na rzecz Gender Spectrum – organizacji charytatywnej, której praca bezpośrednio wspiera osoby ze społeczności LGBT+, zwłaszcza dzieci i młodzież. 

 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie

Post udostępniony przez Versace (@versace)

Oreo

Okazując wsparcie społeczności LGBT+, Oreo po raz kolejny zaprezentowało limitowaną edycję swojego flagowego produktu, zastępując tradycyjne logo na ciasteczkach słowem „Pride”. Specjalne opakowania przekąsek powstały we współpracy z PFLAG National – organizacją zajmującą się wspieraniem i edukacją osób LGBTQ+ oraz ich rodzin. 

Na „Pudełkach Dumy Oreo” znalazły się specjalne sentencje pełne szacunku i uznania dla członków społeczności LGBT+. Marka podkreśla, że tegoroczna edycja ma być bardziej osobista, dlatego na opakowaniach znalazły się wolne miejsca, aby każdy mógł sam napisać „kilka słów miłości” dla swoich bliskich. Specjalne pakiety ciasteczek można zamówić przez cały miesiąc na specjalnej stronie OREO.com/Pride.

The North Face

Z okazji Miesiąca Dumy marka The North Face podjęła współpracę z czterema europejskimi organizacjami, które poprzez swoje działania ze społecznością LGBTQ+ skupiają się na różnorodności, która jest blisko połączona z outdoorem. 

Z każdą z grup w różnych lokalizacjach w Europie marka zorganizuje Pride Hike, przyczyniając się tym samym do budowania jeszcze większej społeczności. W wędrówkach może wziąć udział każdy, kto się zarejestruje na stronie wydarzenia. W Wielkiej Brytanii, The North Face współpracuje z grupą OutdoorLads, która prowadzi szereg zajęć w outdoorze dla mężczyzn homoseksualnych, biseksualnych oraz transseksualnych. W Niemczech, w Monachium marka współdziała z Gay Outdoor Club, we Włoszech do kampanii ma dołączyć organizacja ArciGay, a także Le Gloss z francuskiego Chamonix również dołączy do budowania społeczność związanej z eksploracją natury.

Marka dla każdej organizacji przekaże €10,000, by wesprzeć ich dotychczasowe oraz bieżące działania. 

Netflix

Platforma streamingowa zaprasza do spędzenia Miesiąca Dumy ze specjalną kolekcją filmów „Shine with Pride”, seriali i programów o tematyce LGBTQ. Kolekcja obejmuje ponad 460 tytułów, w tym filmy dokumentalne, dramaty i komedie (m.in. „Zaciekawienie z Jonathanem Van Nessem” „Zatykacz serca”, „She-Ra i Księżniczka Mocy”, „Elita” i więcej).

Warto wiedzieć, że gigant streamingowy od dawna uczy swoich widzów tolerancji i poszerza świadomość o tym, że seksualność ma wiele barw.

Microsoft

„Pride at Microsoft” to oddolny ruch stworzony przez pracowników LGBTQIA+ na całym świecie. Firma przekazała 170 tys. dolarów organizacjom non-profit LGBTQIA+ na całym świecie (od zeszłego roku przekazano łącznie 8 milionów dolarów).

Misją jest wzmocnienie pozycji każdej osoby i organizacji na świecie. Wierzymy, że naszym obowiązkiem jest pracować na rzecz większej widoczności i równości osób LGBTQIA+. Robimy to przez cały rok, podczas Pride i każdego dnia – mówią organizatorzy kampanii.

Dodatkowo firma uruchomiła Microsoft Unlocked – nowe cyfrowe miejsce do „przechowywania historii z serca i duszy innowacji”. Microsoft zapraszał również wszystkich do udziału w eksperymentalnym wydarzeniu w Metaverse „Duma nie ma granic”.

Doświadcz Dumy w VR. Dowiedz się o stanie praw LGBTQIA+ w wirtualnym świecie od aktywistów, graczy i adwokatów ze społeczności LGBTQIA+ w Microsoft, Team Xbox i organizacjach takich jak International Lesbian, Gay, Bisexual, Trans and Intersex Association (ILGA World) i OutRight Action International. Zanurz się w historii Pride w Metawersie. Dowiedz się, jak możemy pokonać granice i wprowadzić wspólne zmiany dla wszystkich – czytamy w komunikacie Microsoft.

Xbox

Z okazji Pride Month Xbox przygotował dla graczy kilka atrakcji. 9 czerwca do sprzedaży trafił limitowany kontroler we wzór składający się z 34 flag społeczności LGBTQ+. Osoby, które zdecydują się na zakup pada, będą mogły spersonalizować niektóre z jego elementów.

A poza tym Microsoft przypomina, że przez cały miesiąc można odebrać za darmo wszystkie rozdziały wydanej przez Xbox Game Studios przygodówki „Tell Me Why”. Tytuł przenosi gracza na Alaskę, gdzie śledzi on losy Alyson i jej brata Tylera, który jest osobą transpłciową. Po dekadzie rozłąki rodzeństwo powraca w rodzinne strony, by zbadać tajemnice dzieciństwa.

Tinder

Tinder nawiązał współpracę z amerykańską największą grupą zajmującą się prawami człowieka (HRC), aby wspólnie skończyć z archaicznym i dyskryminującym prawem związanym z oddawaniem krwi przez homoseksualistów.

Prawo obowiązujące w Stanach od połowy lat 80. (podczas kryzysu HIV i AIDS) obowiązuje do dziś – chodzi o zakaz oddawania krwi przez homoseksualnych i biseksualnych mężczyzn ze względu na rzekomo wysokie prawdopodobieństwo występowania chorób związanych z AIDS. Zdaniem Tindera to prawo jedynie utrwala niebezpieczne stereotypy i piętnuje społecznie grupę społeczną, która jest poddawana marginalizacji.

HRC i Tinder nie tylko podnoszą świadomość w tym zakresie, ale także dążą do stworzenia inkluzywnej i niedyskryminacyjnej polityki w zakresie oddawania krwi.

McDonald’s

Sieć fast food we współpracy z serwisem Revry chce zwiększyć widoczność społeczności LGBTQ+. Wspólnie zorganizowano wirtualną uroczystość „House of Pride” (5 czerwca 2022 r), która składała się z występów muzycznych i tanecznych na żywo, scenek komediowych i innych atrakcji. Cała relacja jest dostępna do obejrzenia przez cały czerwiec na The Roku Channel, Vizio, Amazon Fire i nie tylko.

House of Pride był transmitowany 600 000 razy podczas pierwszej edycji, a w tym roku spodziewamy się, że osiągniemy miliony. Dzięki wsparciu McDonald’s jesteśmy w stanie włączyć do programu Pride wiele głosów LGBTQ+, które są reprezentatywne dla naszej zróżnicowanej społeczności – powiedział w oświadczeniu Damian Pelliccione, dyrektor generalny i współzałożyciel Revry.

Skittles

Przez ostatnie dwa lata Skittles obchodził w czerwcu Miesiąc Dumy specjalnymi bezbarwnymi opakowaniami dla swoich słynnych kolorowych cukierków. Tym sposobem marka okazywała wsparcie dla społeczności LGBTQ+.

Jednak w tym roku Skittles przywraca kolor swoim opakowaniom, jednak nadaje swojej tęczy inny rodzaj ekspresji dzięki specjalnym projektom sześciu artystów ze społeczności LGBTQ+. Każdy z nich na swój sposób interpretuje tęczę. 

 

With the official start of #Pride around the corner, SKITTLES has partnered with six talented artists within the LGBTQ+ community to create pack designs showing how they see the rainbow. Explore the art, and their stories, at https://t.co/DrIEYVDDMo pic.twitter.com/CVToin71gz — SKITTLES (@Skittles) May 10, 2022