Lwy polskiego show-businessu – skąd mają zęby

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Lwy polskiego show-businessu – skąd mają zęby

Co jest największą siłą gwiazd show-businessu? Media. To dzięki nim wybitni sportowcy czy aktorzy stają się celebrytami i mają szansę zarobić ogromne pieniądze na kontraktach reklamowych.

„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przyjrzał się, ile publikacji pojawia się rocznie o gwiazdach najbardziej wartościowych dla reklamodawców.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Według ekspertów opiniotwórczego miesięcznika „Forbes”, wśród liderów znajduje się pięciu sportowców i czterech aktorów. Pierwszą dziesiątkę uzupełnia Jerzy Owsiak. Wartość polskich gwiazd z roku na rok rośnie. Jak bardzo medialną twarz należy posiadać, żeby znaleźć się w tym wyjątkowym gronie?

Nie jest to proste, ponieważ roczna liczba publikacji o czołowych postaciach w krajowym show-businessie sięga dziesiątek tysięcy. Analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przebadali okres od 1 lipca 2013 do 30 czerwca 2014. Na podstawie wyników monitoringu internetu, prasy, radia i telewizji powstał raport dotyczący dziesiątki najcenniejszych polskich gwiazd.

Pomimo, że według opracowania „Forbesa” niedoścignionym skarbem pozostaje Robert Lewandowski, o dziwo, nie on pojawiał się w mediach najczęściej. Wyprzedził go Kamil Stoch za sprawą wyjątkowo udanego występu na Igrzyskach Olimpijskich w Soczi. Na jego temat ukazało się aż 53 tys. publikacji, w porównaniu do 46 tys. Roberta Lewandowskiego.

Liczby te są bardzo efektowne, choć jeszcze większe wrażenie robi lutowa suma materiałów dotyczących Stocha – aż 24 tys., czyli 45 proc. rocznego przekazu na jego temat. Trzecie miejsce zajęła jedyna kobieta w klasyfikacji - Agnieszka Radwańska (40 tys. informacji) i właśnie pierwsza trójka znacząco wyróżnia się na tle pozostałych nazwisk.

Warto zauważyć, że polskie media zdecydowanie częściej pisały o sportowcach niż aktorach. W prezentowanym zestawieniu piątka sportowców zajęła pięć pierwszych miejsc. Na pozycji szóstej uplasował się z kolei Jerzy Owsiak (15 tys.), który zdystansował czwórkę pozostałych aktorów – Roberta Więckiewicza, Marcina Dorocińskiego, Janusza Gajosa i Marka Kondrata.

Owsiak w mediach najczęściej występował oczywiście w styczniu – miesiącu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i to wówczas znalazł się na drugiej pozycji spośród wszystkich poddanych badaniu. Minimalnie wyprzedził go jedynie – odnoszący w tym czasie sukcesy w Pucharze Świata – Stoch.

W styczniu 2014 wyróżniała się także Agnieszka Radwańska. Zainteresowanie mediów przyciągnął jej znakomity występ w Australian Open, gdzie dotarła do półfinału i awansowała na 3. miejsce rankingu WTA. Najbardziej medialna z kolei była w lipcu 2013, kiedy to dotarła do półfinału Wimbledonu.

Co ciekawe, Lewandowski wyprzedziłby Stocha, gdyby wziąć pod uwagę jedynie media ogólnopolskie. Publikacje w regionalnych środkach masowego przekazu pozwoliły jednak następcy Adama Małysza znaleźć się na miejscu pierwszym. To właśnie z tego powodu napastnik Bayernu Monachium uzyskał wyższy ekwiwalent reklamowy, który osiągnął… 302 mln zł. W przypadku Stocha wartość ta wyniosła 284 mln zł.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij