Uber razem z Policją i Centrum Praw Kobiet szkoli partnerów flotowych i rozpoczyna kampanię edukacyjną

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Uber razem z Policją i Centrum Praw Kobiet szkoli partnerów flotowych i rozpoczyna kampanię edukacyjną

Uber we współpracy z Policją oraz Centrum Praw Kobiet organizuje pilotażowe szkolenie dla partnerów flotowych oraz działania edukacyjne zarówno dla kierowców, jak i pasażerów. To kolejne działanie potwierdzające, że bezpieczeństwo jest dla firmy priorytetem.

Bezpieczeństwo leży w DNA Ubera. Dlatego od początku działalności firma wprowadziła szereg funkcji chroniących zarówno pasażerów jak i kierowców wewnątrz aplikacji oraz nawiązała wiele współprac z globalnymi i lokalnymi organizacjami pozarządowymi, których celem jest przeciwdziałanie przemocy wobec kobiet oraz wsparcie osób dotkniętych nadużyciami. W Polsce Firma współpracuje z Centrum Praw Kobiet, a w ostatnim czasie do wspólnych działań zaprosiła Komendę Główną Policji.  

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Obowiązkowa edukacja dla kierowców, ale i partnerów

W ramach prowadzonych razem działań, ekspertki z Centrum Praw Kobiet oraz przedstawiciele Policji przygotowali dla partnerów flotowych firmy Uber szkolenia z zakresu bezpieczeństwa. Podczas pilotażowego szkolenia pracownicy firm zatrudniających kierowców będą mogli dowiedzieć się: co może być nadużyciem, jakie konsekwencje wiążą się z naruszaniem cudzej przestrzeni i łamaniem prawa, oraz jak komunikować to kierowcom.

Ponadto, w ostatnich dniach firma wprowadziła dodatkowy wymóg dla nowych i obecnych kierowców – szkolenie z respektowania granic i właściwego zachowania podczas przejazdu, przygotowane w konsultacji z Centrum Praw Kobiet. Kierowcy, którzy nie zastosują się do nowych wymogów, będą musieli liczyć się z utratą dostępu do aplikacji. Szkolenie zostało przygotowane w kilku językach: polskim, angielskim, rosyjskim, ukraińskim i gruzińskim.

Od lat podejmujemy bezkompromisowe działania w zakresie podnoszenia standardów bezpieczeństwa i nieustannie podnosimy poprzeczkę – zarówno sobie jak i całej branży. Współpraca z Centrum Praw Kobiet oraz Policją, w celach edukacyjnych, jest naturalną konsekwencją naszej polityki zera tolerancji dla przemocy, a szkolenia dla partnerów i kierowców stanowią idealne uzupełnienie funkcji bezpieczeństwa dostępnych w aplikacji – mówi Iwona Kruk, rzeczniczka prasowa Uber.

 

Brak tolerancji dla jakichkolwiek form przemocy to przede wszystkim jednak wymóg prawny, o czym przypominała młodszy inspektor Wanda Mende, naczelnik Wydziału Profilaktyki Społecznej Biura Prewencji KGP.

Zgodnie z treścią art. 197 kodeksu karnego każdy ma prawo do wolności seksualnej, czyli prawo do decydowania o miejscu, czasie, sposobie i innych warunkach podejmowanej aktywności. Dlatego zwłaszcza szkolenia z przestrzegania granic osobistych i właściwych zachowań są tak ważne.

Metodyczne działanie i dobre procesy to podstawa

W maju ekspertki z Centrum Praw Kobiet odwiedziły Centrum Usług Wspólnych Uber, by poznać obowiązujące w firmie procedury w zakresie rozwiązywania problemów związanych z incydentami dotyczącymi bezpieczeństwa przejazdów oraz przyjrzeć się pracy specjalistów pracujących nad zgłoszeniami. CPK zapoznało się również, i dokonało eksperckiej oceny, komunikacji wysyłanej do użytkowników, a także zorganizowało warsztaty dla pracowników krakowskiego Centrum Uber oraz Uber Poland.

W Centrum Praw Kobiet, które od prawie 30 lat wspiera kobiety w trudnych życiowych sytuacjach, wiemy, że najlepszą profilaktyką niebezpiecznych zachowań jest edukacja. Podczas wizyty w CoE przeprowadziłyśmy warsztat dla pracownic i pracowników Ubera, którego głównym założeniem jest nauczenie, jak reagować na przypadki molestowania w przestrzeni publicznej. Drugim celem szkolenia jest wskazanie zachowań niepożądanych w przestrzeni publicznej, aby przeszkolone osoby miały świadomość, gdzie przebiegają granice drugiej osoby, których nie wolno naruszać oraz jak bezpiecznie strzec swoich własnych granic. Mamy nadzieję, że to szkolenie, jak i pozostałe podejmowane przez nas wspólnie działania wpłyną na rozpowszechnienie wiedzy nt. bezpieczeństwa oraz wzajemnego szacunku i poszanowania granic uczestników i uczestniczek przejazdów – mówi Urszula Nowakowska, prezeska fundacji Centrum Praw Kobiet.

Centrum Usług Wspólnych (Center of Excellence) działa w Polsce od 2016 roku i jest jednym z 11 takich miejsc na świecie. W krakowskim CoE blisko 400 specjalistów obsługuje zgłoszenia z 28 krajów Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Eksperci z 17 krajów, podzieleni na 30 zespołów każdego dnia obsługują tysiące zawiadomień przesyłanych przez podróżujących.

5 najważniejszych funkcji bezpieczeństwa w aplikacji Uber

Uber nieustannie rozwija swoją aplikację, a bezpieczeństwo to absolutny priorytet dla firmy. Dlatego podczas każdej podróży wszyscy użytkownicy zarówno podróżujący, jak i kierowcy, mają do dyspozycji narzędzia, z których mogą skorzystać w trakcie codziennych przejazdów, jak i w wyjątkowych sytuacjach. Oto kilka najważniejszych:

  1. Zaufane Kontakty – użytkownicy mogą podzielić się dokładną trasą przejazdu nawet z pięcioma osobami. Mogą nimi być rodzina, lub też przyjaciele, z którymi jedziemy się spotkać — będą na bieżąco widzieli, gdzie jesteśmy.
  1. Weryfikowanie tożsamości kierowcy w czasie rzeczywistym – aplikacja wyrywkowo prosi kierowców o wykonanie dynamicznego zdjęcia selfie, które zostanie porównane z fotografią dodaną w systemie w momencie rejestracji. Jeśli zdjęcie nie odpowiada temu w systemie, kierowca nie może wykonywać przejazdów i musi zgłosić się do Uber w celu wyjaśnienia sytuacji.
  1. Anonimizacja numerów telefonu – użytkownicy i kierowcy korzystający z aplikacji mogą nawiązać ze sobą połączenie, zachowując przy tym pełną prywatność swoich danych, w tym ich numerów telefonów.
  1. Kontakt z numerem alarmowym – w przypadku nagłego zdarzenia, aplikacja umożliwia szybki kontakt z numerem 112. Dyspozytor z kolei zyskuje szybki dostęp do informacji ze szczegółami przejazdu, jak numer rejestracyjny, oraz położenie
  1. Ride Check – w sytuacji nieoczekiwanego postoju lub zmiany trasy użytkownik otrzymuje powiadomienie z pytaniem czy postój lub zmiana trasy są zaplanowane. 

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij