Netflix stracił prawie 1 mln subskrybentów. Serwis zapowiada, że współdzielenie kont będzie płatne

Netflix stracił prawie 1 mln subskrybentów. Serwis zapowiada, że współdzielenie kont będzie płatne
Drugi kwartał 2022 roku to dla Netflixa kolejne spadki liczby subskrybentów. Serwis spodziewa się jednak odrobienia strat. W tym celu testuje opcję, która umożliwia dodanie do istniejącego konta użytkowników z innego gospodarstwa domowego. Nowa funkcja jest dostępna za dodatkową opłatą.
O autorze
1 min czytania 2022-07-20

fot. depositphotos.com

Z nowo opublikowanego raportu Netflixa wynika, że serwis stracił subskrybentów już drugi kwartał z rzędu. W ciągu ostatnich trzech miesięcy liczba aktywnych użytkowników zmalała o około 970 tys. Serwis podaje, że aktualnie posiada 220,67 mln widzów na całym świecie.

Okazuje się, że spadki w drugim kwartale są jednak znacznie mniejsze niż przewidywała sama firma. Przypomnijmy, że po pierwszej stracie 200 tys. subskrybentów, Netflix spodziewał się, że liczba użytkowników zmaleje nawet o 2 mln. Ratunkiem dla giganta streamingowego najprawdopodobniej okazał się serial „Stranger Things”, który już po kilku dniach od premiery czwartego sezonu pobił rekordy pod względem oglądalności.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Netflix odrobi straty?

Pomimo złej passy i trwających ponad pół roku spadków, Netflix spodziewa się, że w kolejnym kwartale liczba subskrybentów wzrośnie nawet o 1 mln. Jednym ze sposobów na zachęcenie widzów do wykupienia subskrypcji mają być tańsze pakiety z reklamami. Niedawno firma ogłosiła partnerstwo z Microsoftem w celu wprowadzenia nowego rozwiązania.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Choć wciąż nie wiadomo, jak będą wyglądały tańsze pakiety i jaki będzie ich koszt, w miniony wtorek Netflix poinformował, że reklamy zostaną wprowadzone do platformy nieco później niż zapowiadano – na początku 2023 roku.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Legalne udostępnianie haseł

Jako drugie rozwiązanie przeciwdziałające spadkowi liczby subskrybentów Netflix przedstawia „walkę” z nielegalnym współdzieleniem kont.

W marcu ruszył pilotażowy program umożliwiający dzielenie się hasłem z użytkownikami spoza jednego gospodarstwa domowego. Po przeprowadzeniu testów w Chile, Kostaryce i Peru, usługa została właśnie rozszerzona na kilka krajów Ameryki Środkowej i Południowej.

Użytkownicy w Argentynie mogą dodać do własnego konta kolejne gospodarstwo domowe za dodatkową opłatą w wysokości 219 peso, czyli około 8 zł. W pozostałych krajach cena wynosi 2,99 dolara, czyli około 14,15 zł. Komunikat o konieczności dokonania opłaty pojawi się na telewizorze lub urządzeniu mobilnym użytkownika, który korzysta z innego konta przez ponad dwa tygodnie. 

Szefowie Netflixa zapowiadają, że „łatwa w obsłudze oferta płatnego udostępniania konta”, oficjalnie ma zostać uruchomiona w 2023 roku.