fot. depositphotos.com
Zobacz również
Z nowo opublikowanego raportu Netflixa wynika, że serwis stracił subskrybentów już drugi kwartał z rzędu. W ciągu ostatnich trzech miesięcy liczba aktywnych użytkowników zmalała o około 970 tys. Serwis podaje, że aktualnie posiada 220,67 mln widzów na całym świecie.
Okazuje się, że spadki w drugim kwartale są jednak znacznie mniejsze niż przewidywała sama firma. Przypomnijmy, że po pierwszej stracie 200 tys. subskrybentów, Netflix spodziewał się, że liczba użytkowników zmaleje nawet o 2 mln. Ratunkiem dla giganta streamingowego najprawdopodobniej okazał się serial „Stranger Things”, który już po kilku dniach od premiery czwartego sezonu pobił rekordy pod względem oglądalności.
Netflix odrobi straty?
Jak social media zmieniają współczesną ścieżkę zakupową? [WEBINAR]
Pomimo złej passy i trwających ponad pół roku spadków, Netflix spodziewa się, że w kolejnym kwartale liczba subskrybentów wzrośnie nawet o 1 mln. Jednym ze sposobów na zachęcenie widzów do wykupienia subskrypcji mają być tańsze pakiety z reklamami. Niedawno firma ogłosiła partnerstwo z Microsoftem w celu wprowadzenia nowego rozwiązania.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Choć wciąż nie wiadomo, jak będą wyglądały tańsze pakiety i jaki będzie ich koszt, w miniony wtorek Netflix poinformował, że reklamy zostaną wprowadzone do platformy nieco później niż zapowiadano – na początku 2023 roku.
Legalne udostępnianie haseł
Jako drugie rozwiązanie przeciwdziałające spadkowi liczby subskrybentów Netflix przedstawia „walkę” z nielegalnym współdzieleniem kont.
W marcu ruszył pilotażowy program umożliwiający dzielenie się hasłem z użytkownikami spoza jednego gospodarstwa domowego. Po przeprowadzeniu testów w Chile, Kostaryce i Peru, usługa została właśnie rozszerzona na kilka krajów Ameryki Środkowej i Południowej.
Użytkownicy w Argentynie mogą dodać do własnego konta kolejne gospodarstwo domowe za dodatkową opłatą w wysokości 219 peso, czyli około 8 zł. W pozostałych krajach cena wynosi 2,99 dolara, czyli około 14,15 zł. Komunikat o konieczności dokonania opłaty pojawi się na telewizorze lub urządzeniu mobilnym użytkownika, który korzysta z innego konta przez ponad dwa tygodnie.
Szefowie Netflixa zapowiadają, że „łatwa w obsłudze oferta płatnego udostępniania konta”, oficjalnie ma zostać uruchomiona w 2023 roku.