Agata Andruszkiewicz i Monika Ezman w zarządzie Instytutu Monitorowania Mediów

O autorze
2 min czytania 2022-07-20

Do zarządu IMM dołączyły Agata Andruszkiewicz, dotychczas zajmująca stanowisko doradczyni zarządu ds. rozwoju biznesu i nowych technologii, oraz Monika Ezman, dyrektorka Centrum Zarządzania Jakością i Działu Analiz. Poza nowymi członkiniami w skład zarządu wchodzą Paweł Sanowski, prezes i współzałożyciel firmy, oraz Krzysztof Sitkiewicz, wiceprezes i dyrektor finansowy. Równa reprezentacja kobiet i mężczyzn w zarządzie IMM stawia firmę wśród polskich przedsiębiorstw mających parytet płci 50–50.

Badanie przeprowadzone przez LiveCareer w 2021 roku potwierdza, że prawie połowa (46 proc.) osób aktywnych zawodowo uważa, że w polskich firmach potrzebujemy więcej kobiet na stanowiskach kierowniczych[1]. Instytut Monitorowania Mediów takiej struktury organizacyjnej trzyma się od lat – ponad 50 proc. kadry kierowniczej w IMM to kobiety. Zarówno Agata Andruszkiewicz, jak i Monika Ezman zostały powołane do zarządu Instytutu Monitorowania Mediów 22 czerwca 2022 roku. Obie są związane z organizacją praktycznie od początku jej istnienia.

Obie Panie przez wiele lat doradzały zarządowi i stanowiły główne filary struktury organizacyjnej IMM. Wejście w skład zarządu jest naturalną konsekwencją ich dotychczasowej pracy w naszej firmie. Sytuacja ta cieszy podwójnie ze względu na zachowanie zasady parytetu płci w strukturach najwyższego managementu. Warto przy tej okazji dodać, że udział kobiet w IMM wynosi obecnie 49%, a co najważniejsze – różnica średniego wynagrodzenia mężczyzn i kobiet nieznacznie waha się, lecz w tym roku nie przekracza 2 procent – mówi Paweł Sanowski, Prezes IMM.

Agata Andruszkiewicz pracuje w IMM od prawie 20 lat. Swoją karierę zaczynała jako specjalistka IT w dziale obsługi klientów. Prowadziła wówczas projekty informatyczne, między innymi tworzyła od podstaw nowe formy przeglądów mediowych, bazy danych i automatyzowała pierwsze procesy biznesowe. W latach 2008–2012 pełniła funkcję kierowniczki kontroli jakości. W 2012 roku zajęła stanowisko doradczyni zarządu ds. rozwoju biznesu i nowych technologii. Tym samym przejęła kluczowe obowiązki w zakresie adaptacji prac technologicznych dotyczących monitoringu mediów do potrzeb klienta zarówno zewnętrznego, jak i wewnętrznego.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
Ta nominacja jest dla mnie powodem do dumy, ponieważ dodatkowo potwierdza, jak ważną rolę w biznesie odgrywają kobiety. Od lat zarządzam zespołem, w którym dominują mężczyźni i doskonale wiem, jak rzadka jest to sytuacja. Na szczęście z roku na rok zauważalne są zmiany idące w kierunku, który obecnie mamy szansę zaprezentować jako firma w ramach dobrych praktyk na rynku – komentuje Agata Andruszkiewicz, członkini zarządu IMM.

Monika Ezman ma ponad 18 lat doświadczenia w branży medialnej. Karierę rozpoczynała w roli reportera radiowego, następnie dołączyła do IMM jako analityk informacji mediowych. Krótko po tym zaczęła szkolić i wdrażać w tajniki świata mediów nowych pracowników. W 2014 roku przyczyniła się do rozszerzenia kompetencji działu zajmującego się zarządzeniem zleceniami o kontrolę i audyt procesów produkcyjnych. W wyniku tej zmiany dział przyjął nową nazwę – Centrum Zarządzania Jakością, a Monika objęła stanowisko dyrektorki. Od kwietnia 2020 roku zarządza także Działem Analiz i Raportów, a od 22 czerwca 2022 wraz z Agatą dołączyła do zarządu IMM.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Przede wszystkim dziękuję za zaufanie. Cieszę się, że w IMM wiedza i zarządzanie nie mają płci. Optymizmem napawa także fakt, że w mediach coraz częściej mówi się o kobietach odnoszących biznesowe sukcesy. Jak pokazują nasze dane, tylko w czerwcu 2022 w internecie i social mediach o przedsiębiorczości kobiet każdego dnia wspominano średnio aż 60 razy, z czego większość materiałów to całe artykuły na ten temat. Jeszcze pięć lat temu tego typu medialnych treści było o połowę mniej – dodaje Monika Ezman, członkini zarządu IMM.
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

[1] Badanie przeprowadzone metodą CAWI na próbie 747 osób z różnych branż i na różnym etapie kariery. LiveCareer, 2021 rok.