Nowa strona główna Interii – przejrzysta i bardziej informacyjna

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Nowa strona główna Interii – przejrzysta i bardziej informacyjna

Tydzień po zapowiedzianej zmianie wizerunku Interii, światło dzienne ujrzy jej odświeżona strona główna – na której po raz pierwszy pojawi się nowe logo. Interia stawia na uporządkowanie, czytelność i informacyjność swojej kluczowej witryny.

Górna część strony została w widoczny sposób podzielona na dwie równoważne części – informacyjną oraz life’stylową. Prace nad nową stroną –  obejmujące serię badań ilościowych i jakościowych –  trwały ponad pół roku, a w ich rezultacie powstała nowoczesna i przyjazna czytelnikom witryna.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Codzienne źródło informacji

Korzystanie z portali stało się jedną z naszych codziennych aktywności. To portale najlepiej ze wszystkich mediów zaspokajają istotne potrzeby współczesnego odbiorcy: uzyskania istotnych i wiarygodnych informacji, cennych porad oraz wyrażania swojej opinii czy komunikowania się z innymi osobami. Jednocześnie strona główna portalu musi podążać za oczekiwaniami bardzo szerokiego grona użytkowników i takie też założenia przyświecały twórcom nowej strony Interii.

Zaprojektowana zgodnie z oczekiwaniami użytkowników

– Naszym zamiarem było stworzenie strony, która w pełni odpowiada na potrzeby użytkowników.
A oni oczekują przede wszystkim informacyjności, przejrzystości i czytelności strony głównej – mówi Krzysztof Fijałek, Dyrektor Wydawniczy Grupy Interia. – Postawiliśmy sobie za cel stworzenie strony, która będzie jak najbardziej przystępna, a jej budowa będzie ułatwiać użytkownikom odnalezienie interesujących ich treści na portalu. Po ocenach, które uzyskaliśmy podczas badań fokusowych, możemy wnioskować, że zadanie to zostało wykonane. Na tym jednak nie poprzestajemy i nadal będziemy ulepszać nasz główny produkt, zgodnie ze zmieniającymi się oczekiwaniami użytkowników. Podczas prac nad nową stroną opracowaliśmy kilka ciekawych mechanizmów, które będziemy testować i sukcesywnie wdrażać – dodaje Krzysztof Fijałek.

Podział na dwie części - informacyjną i life’stylową, jest zgodny z obecnym sposobem korzystania z portali przez użytkowników. Poprzez zwiększenie liczby newsów w lewej kolumnie, zyskała ona na znaczeniu. W ten sposób Interia podkreśla swój informacyjny charakter. Utrzymano dotychczasowy układ linków, które kierują do artykułów z serwisów: Fakty, Biznes, Sport. Ten schemat nadal bardziej odpowiada treściom o charakterze newsowym i, jak wynika z przeprowadzonych przez portal badań, jest on dla czytelników wciąż najbardziej przejrzystym sposobem prezentacji treści informacyjnych.

Interia to portal ciekawych świata – prezentuje szerokie spektrum informacji

Zupełnie nowy wygląd zyskała natomiast prawa strona portalu, która pełni rolę magazynu prezentującego treści o bardzo szerokiej tematyce, pochodzących z wielu serwisów Interii. Taki model znakomicie odpowiada artykułom o charakterze rozrywkowym, poradnikowym i publicystycznym, do których użytkownicy najczęściej sięgają wtedy, gdy mają więcej czasu. Prawa kolumna jest też bardziej atrakcyjna pod względem wizualnym – jest czytelna i przejrzysta. Takiego charakteru  nadały witrynie minimalistyczne zabiegi graficzne oraz równomiernie rozłożone zdjęcia. W kolejnych sekcjach strony głównej znajdują się materiały tematyczne, takie jak: Motoryzacja, Nowe Technologie, Gry, Muzyka, Film, Seriale, a także Plotki.

Czytelna, przyjazna, przejrzysta

Z przeprowadzonych badań wynika, że nowa Interia spotkała się z przychylnością internautów i zyskała wiele pozytywnych opinii. Badania zrealizowane przez agencję badawczą Millward Brown przy wykorzystaniu zarówno technik Eye tracking, jak i pogłębionych wywiadów.

 – Użytkownicy biorący udział w badaniu ocenili nową stronę Interii jako przejrzystą i intuicyjną. Jednocześnie dzięki niewielkim zmianom układu dotychczasowi użytkownicy Interii nie mieli trudności z odnalezieniem interesujących ich treści. Podkreślali oni, że nawigowanie po nowej stronie jest łatwiejsze i bardziej intuicyjne  – mówi pani Magdalena Fliśnik, badaczka z Millward Brown.

Nowe logo i nagłówek podkreślają nowe oblicze Interii

W dniu premiery nowej stronie głównej Interii po raz pierwszy użytkownicy zobaczą na niej nowe logo marki. Znak został zaprojektowany w taki sposób, aby podkreślić medialność i informacyjność Interii. Wypełniony wieloelementowym wzorem akcentuje różnorodność tematyczną strony głównej portalu. Również w ikonach nagłówka przewijają się elementy „patternowe”, które bezpośrednio nawiązują do nowej identyfikacji wizualnej firmy. – Wybierając nowe logo przede wszystkim zwracaliśmy uwagę na to, w jaki sposób będzie się ono prezentowało na stronie głównej. Nowy znak podkreśla nasze aspiracje do bycia poważnym a zarazem ciekawym medium – argumentuje Marcin Micek, Art Director Grupy Interia.  

Informacje techniczne

Nowa strona Interii została dostosowana do rozdzielczości monitorów, z których korzysta obecnie większość internautów (1280 pikseli w szerszej wersji), jak również do mniejszych ekranów oraz urządzeń mobilnych (985 pikseli w wersji mniejszej). Strona jest równocześnie bardzo lekka, a  jej załadowanie zajmuje mało czasu.

Do zwiększenia czytelności strony przyczyniło się ograniczenie liczby linków i ikon do tych, które są najczęściej wykorzystywane przez użytkowników. Natomiast nowoczesny i uproszczony nagłówek z ikonami pozwala na łatwiejsze zalogowanie się do takich usług jak poczta czy CZATeria.

Pojawiły się również nowe formaty reklamowe naturalnie wkomponowane pomiędzy bloki tematyczne.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij