Streaming najbardziej inkluzywną formą nadawania programów według społeczności LGBTQ+

Firma Nielsen (NYSE: NLSN) opublikowała raport „W poszukiwaniu autentyczności: jak międzynarodowa społeczność LGBTQ+ postrzega media”, z którego wynika, że respondenci społeczności uznają streaming za najbardziej inkluzywną formę nadawania programów na platformach medialnych dla ich grupy.
O autorze
2 min czytania 2022-08-02

Średnio 69% wszystkich odbiorców LGBTQ+ twierdzi, że dostrzega wysiłki mające na celu poprawę inkluzywności w mediach, jednak 27% uważa, że poziom inkluzywności nie uległ zmianie, a niewielki odsetek jest zdania, że uległ on ograniczeniu w ostatnich latach.

Raport został opracowany przez firmę Dynata na podstawie ankiety przeprowadzonej z udziałem blisko 5500 osób ze Stanów Zjednoczonych, Kanady, Meksyku, Włoch, Niemiec, Francji, Brazylii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii w 2021 r. i w pierwszym kwartale 2022 r. Wskazano w nim, że osoby LGBTQ+ są średnio o 10% bardziej skłonne uznać usługi streamingu za najbardziej inkluzywną platformę medialną i o 5% bardziej skłonne preferencyjnie traktować media społecznościowe jako bardziej inkluzywne niż respondenci nieidentyfikujący się jako osoby LGBTQ+.

Zgodnie z raportem społeczność oczekuje od sektora mediów i obsługujących go marek trafniejszych portretów osób LGBTQ+. Unikanie stereotypów i oferowanie bardziej autentycznych oraz realistycznych obrazów osób LGBTQ+ w materiałach i reklamach to najlepszy sposób na poprawę inkluzywności.

Raport zawiera dodatkowe dane na temat znaczenia tworzenia większej liczby inkluzywnych materiałów i reklam z udziałem osób LGBTQ+:

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Chociaż w ciągu ostatnich 20 lat obecność osób LGBTQ+ w mediach znacznie wzrosła, wciąż pozostaje wiele do zrobienia.

Według danych Gracenote Global Video Data zgodnie ze stanem na luty 2022 r. w tradycyjnych kanałach telewizyjnych i usługach streamingu dostępnych jest ponad 817 000 tytułów filmów, jednak niewiele ponad 1000 dotyczy problematyki LGBTQ+. W rzeczywistości liczba nowych tytułów z gatunku LGBTQ+ spadła z 50 w 2020 r. do 36 w 2021 r.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Marki powinny uwzględniać kampanie poświęcone inkluzywności i różnorodności, koncentrujące się na społeczności LGBTQ+.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Ponad jedna trzecia respondentów jest ogólnie zadowolona z kampanii ukierunkowanych na problematykę LGBTQ+. Na dziewięć krajów, w których przeprowadzono ankietę, ponad połowa respondentów LGBTQ+ w Stanach Zjednoczonych i Meksyku podała, że jest otwarta na markę kierującą bezpośredni przekaz do jej społeczności.

Postrzeganie zmian w inkluzywności w mediach i reklamie przez osoby LGBTQ+ różni się w zależności od orientacji seksualnej i kraju.

Chociaż ogólny poziom inkluzywności ulega poprawie, koncentruje się ona głównie na gejach i lesbijkach, przez co wiele grup jest zdecydowanie niedostatecznie reprezentowanych. Na przykład 80% transpłciowych mężczyzn i 69% osób biseksualnych i panseksualnych uważa, że reklamy są zdecydowanie nieinkluzywne. Około 6% respondentów LGBTQ+ w Kanadzie i 5% w Brazylii uważa, że inkluzywność w mediach uległa ograniczeniu w ciągu ostatnich dwóch lat.

Na całym świecie społeczność LGBTQ+ nadal mierzy się z poważnymi wyzwaniami, a globalny rynek mediów może mieć wkład w ułatwianie pozytywnej zmiany i prezentowanie trafniejszych portretów osób LGBTQ+. Z naszej ankiety wynika, że członkowie społeczności LGBTQ+ są gotowi do wyrażenia swoich potrzeb i dzielenia się doświadczeniami, aby reklamodawcy i wydawcy z sektora mediów mogli nawiązać z nimi dialog i tworzyć treści, które będą odbierane przez społeczność jako prawdziwe – powiedziała Sandra Sims-Williams, główna dyrektor ds. różnorodności w firmie Nielsen.
Ponieważ treści stają się coraz bardziej ponadgraniczne, globalna inkluzywność i trafne portrety osób ze społeczności LGBTQ+ mają kluczowe znaczenie i mogą wywrzeć trwały wpływ. Przełomowy raport firmy Nielsen nie tylko pokazuje, jak sektor mediów może wejść dialog z odbiorcami LGBTQ+ w dziewięciu krajach, lecz również stanowi wyraźną zachętę do tworzenia bardziej zniuansowanych globalnych narracji oraz stwarzania przestrzeni dla większej różnorodności wśród utalentowanych osób LGBTQ+ zarówno na ekranie, jak i poza nim – powiedziała Sarah Kate Ellis, prezes i dyrektor generalna firmy GLAAD.      

Pobierz raport tutaj.