Dove walczy z ageizmem i prezentuje szare logo

Dove walczy z ageizmem i prezentuje szare logo
W ramach inicjatywy „Keep the Grey” Dove tymczasowo zmieniło kolor swojego logo w mediach społecznościowych. Przekonując, że siwy jest piękny, marka okazuje wsparcie kobietom, które doświadczyły dyskryminacji w pracy ze względu na wiek.
O autorze
1 min czytania 2022-08-29

fot. Instagram.com/Dove

Dove przechodzi na szary

Dove kontynuuje swoje wieloletnie działania na rzecz promowania „prawdziwego piękna”. Tym razem marka kosmetyczna skupia się na walce ze stereotypami dotyczącymi koloru włosów i walczy z dyskryminacją ze względu na wiek.

Dove zachęca internautów, aby aktualizowali swoje zdjęcia profilowe w social mediach, zamieniając je na fotografie w odcieniach szarości, i dodawali hashtag #KeepTheGrey. W ten sposób marka chce zachęcić jak najwięcej osób do wsparcia inicjatywy i okazywania solidarności kobietom, które „starzeją się pięknie”.

Starzenie się jest piękne. Wszyscy powinniśmy być w stanie robić to na własnych warunkach i bez żadnych konsekwencji – przekonuje Dove.
LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W ramach akcji Dove zobowiązało się także do przekazania 100 tys. dolarów na rzecz Catalyst – kanadyjskiej organizacji non-profit, której celem jest pomoc w tworzeniu miejsc pracy sprzyjających włączeniu społecznemu dla kobiet w każdym wieku.

Marki walczą z dyskryminacją

Kampania powstała krótko po kontrowersyjnej sytuacji, która spotkała Lisę LaFlamme znaną m.in. z programu informacyjnego CTV National News. Kanadyjska dziennikarka i prezenterka telewizyjna z ponad 35-letnim stażem straciła pracę po tym, jak… zrezygnowała z farbowania swoich siwych włosów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Według doniesień, Michael Melling – wiceprezes wykonawczy Bell Media ds. wiadomości – zakwestionował decyzję LaFlamme i zapytał o to, „kto dał przyzwolenie na zaprzestanie farbowania włosów”. Decyzja o nagłym zerwaniu współpracy z 58-letnią dziennikarką szybko obiegła media i spotkała się z falą krytyki.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Dove to nie jedyna marka, która postanowiła podjąć walkę przeciwko ageizmowi. W minionym tygodniu również Wendy’s zaprezentowało odmienione logo, w którym charakterystyczne czerwone włosy brand hero zostały zamienione na fryzurę w kolorze siwym. Kanadyjska sieć fast foodów opublikowała specjalny znak firmowy wraz z hashtagami #LisaLaFlamme oraz #NewProfilePic, dodając krótko: „Bo gwiazda pozostanie gwiazdą bez względu na kolor włosów”.

fot. twitter.com/WendysCanada

PS
Brytyjski Vogue i L’Oreal stworzyli specjalne wydanie magazynu o nazwie „The Non-Issue”. Zostało ono poświęcone wyłącznie kobietom po 50. roku życia.

PS 2
Coraz więcej marek kieruje swoje komunikaty do osób w wieku 50-55+. Warto zastanowić się, czym charakteryzują się silverzy i jak wiele z ich cech nie powiela się ze stereotypowymi zachowaniami starszych ludzi.