Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Powrót do pracy z Marks & Start

Wraz z początkiem września w czterech warszawskich sklepach Marks & Spencer rozpoczął się ciekawy projekt HR-owy wspierający osoby, które chcą po długiej przerwie wrócić na rynek pracy.
O autorze
1 min czytania 2014-09-11

Uczestnicy projektu Marks & Start przez miesiąc uczą się jak zostać profesjonalnym sprzedawcą, a pomagają im w tym przeszkoleni pracownicy M&S, wspierani wiedzą specjalistów od zarządzania kapitałem ludzkim. Najlepsi z uczestników programu mogą liczyć na zatrudnienie.

Projekt Marks & Start to odpowiedź Marks & Spencer na potrzeby osób borykających się z problemem powrotu na rynek pracy, a jednocześnie sposób na przeszkolenie i pozyskanie kandydatów na stanowiska sprzedawców. Program Marks & Start  to również świetna okazja, by wzmocnić kompetencje swoich pracowników, biorących udział w programie, a także ich identyfikację z firmą.

Jak działa Marks & Start? Kandydaci na sprzedawców, wyłonieni w drodze rekrutacji, zostali podzieleni na 4-5 osobowe grupy i przydzieleni do czterech warszawskich sklepów Marks & Spencer. Tutaj spędzą cały wrzesień, poznając od podszewki pracę w dużej sieci handlowej. Każdy uczestnik ma swojego opiekuna, z którym pracuje ramię w ramię, poznając kolejne etapy obsługi klienta, jak np. doradztwo czy zasady rozpatrywania reklamacji i zwrotów. Opiekun to specjalnie przeszkolony pracownik M&S, „team player”, spełniający liczne kryteria, jak choćby co najmniej dwuletni staż pracy i pozytywna ocena przełożonego.

Obok praktycznej nauki zawodu, uczestnicy programu zdobywają wiedzę na temat produktów firmy i standardów obsługi klienta. Szkolenia w tym zakresie prowadzą dla nich wewnętrzni trenerzy Marks & Spencer. Dla przykładu, tematem jednego ze szkoleń jest braffiting, czyli sztuka właściwego dobrania biustonosza (M&S jest znany z bogatego działu bielizny).

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nad całością programu czuwają przełożeni, których zadaniem jest nie tylko kontrola nad jego właściwym przebiegiem, ale też monitorowanie pracy uczestników, zbieranie opinii na ich temat od opiekunów i trenerów. Wszystko po to, by na zakończenie każdego tygodnia można było przeprowadzić efektywne spotkanie podsumowujące miniony czas, z czytelnym feedbackiem dla każdego z uczestników.

Program kończy podsumowująca rozmowa przełożonego z każdym z uczestników i uzyskanie bądź nie, akredytacji Marks & Start, która umożliwia podjęcie pracy na istniejących wakatach w sklepach Marks & Spencer – teraz bądź w przyszłości.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Należy podkreślić, iż uczestnicy programu, nawet jeśli nie otrzymają etatu w sklepach M&S, z pewnością odczują korzyści płynące z uczestnictwa w Marks & Start. Taka miesięczna aktywność, często po długim okresie nie podejmowania pracy, to świetny sposób na powrót do aktywnego życia zawodowego, wzmocnienie wiary we własne siły, a także zdobycie doświadczenia, które uatrakcyjni CV.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się