Mapy Google wskażą „najtańsze trasy”, które pomogą ograniczyć zużycie paliwa

Mapy Google wskażą „najtańsze trasy”, które pomogą ograniczyć zużycie paliwa
Aplikacja Google Maps wprowadza nową funkcję – wyznaczanie trasy zoptymalizowanej pod kątem jak najniższego zużycia paliwa. Kierowcy będą mogli nie tylko zredukować emisję dwutlenku węgla, ale także zmniejszyć wydatki na paliwo.
O autorze
1 min czytania 2022-09-07

Trasy przyjazne dla środowiska

W dobie rosnącej inflacji i postępującego kryzysu klimatycznego Google udostępnia w kolejnych lokalizacjach funkcję wyznaczania tras przyjaznych dla środowiska. Według giganta technologicznego, kierowcy będą mogli zaoszczędzić do 30% paliwa.

Opcja, która dotąd była dostępna tylko w USA, Kanadzie i Niemczech, zostaje rozszerzona na prawie 40 kolejnych krajów. W Polsce nowa funkcja jest dostępna od środy 7 września. 

Oprócz proponowania najszybszej trasy, Mapy Google wskażą również trasę, na której zużycie paliwa będzie najniższe – oczywiście, jeśli będzie inna niż najszybsza trasa. Z łatwością będzie można sprawdzić względną oszczędność paliwa oraz różnicę czasową między tymi dwiema trasami i wybrać najbardziej odpowiednią opcję – tłumaczy firma.

Jak podaje Google, wprowadzenie „tras przyjaznych dla środowiska” w USA i Kanadzie pomogło dotąd zredukować emisję CO2 o ponad pół miliona ton metrycznych, co można przełożyć na usunięcie z dróg nawet 100 tys. samochodów.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wyświetlanie trasy z najniższym spalaniem na podstawie typu silnika

Co istotne, propozycje tras z najniższym spalaniem będą różniły się ze względu na typ silnika. W najbliższych tygodniach Google umożliwi zatem pierwszym kierowcom wskazanie w aplikacji typu silnika: benzyna lub gaz, diesel, napęd hybrydowy lub silnik elektryczny (EV). Dzięki temu możliwe będzie poznanie dokładnych szacunków dotyczących spalania paliwa lub zużycia energii. 

Technologia ta wykorzystuje dane instytutu National Renewable Energy Laboratory Departamentu Energii Stanów Zjednoczonych oraz Europejskiej Agencji Środowiska. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS
Dobrze prowadzona wizytówka ma szansę wysoko wyświetlić się w wynikach tzw. wyszukiwania lokalnego. Co można zrobić, aby uczynić Mapy Google ważnym źródłem nowych klientów?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

fot. mat. prasowe Google