Pod hasłem „Intel Aktualizuje Bajki” wystartowała ogólnopolska kampania realizowana przez Intel i Fundację IT Girls. Głównym celem akcji jest zainspirowanie dziewczynek do rozwijania pasji w świecie nowych technologii. Pozwoli to kształtować nowe, otwarte podejście do technologii i w efekcie zaprogramować bardziej zróżnicowaną przyszłość dla dzieci. Za opracowanie strategii, pomysłu kreatywnego, a także egzekucję kampanii, w tym działania digital i PR, odpowiada monday group.
Polskie IT potrzebuje kobiet. W tej chwili stanowią one zaledwie 15,5 proc. wszystkich zatrudnionych w polskich firmach IT. Dla branży, która boryka się z niedoborami kadrowymi, większe otwarcie się na kobiety to ogromna szansa. Problem jednak w tym, że praca w branżach związanych z nowoczesnymi technologiami nadal postrzegana jest jako zajęcie typowo męskie, a dziewczynki do pracy w niej skutecznie zniechęca się już od… przedszkola. Intel i Fundacja IT Girls postanowiły zmierzyć się właśnie z tym wyzwaniem.
Zobacz również
Inżynierki i inżynierowie z Intela, wraz z założycielkami fundacji IT Girls, przy wsparciu monday group, przeprogramowali klasyczne bajki, takie jak Kopciuszek, Roszpunka oraz Jaś i Małgosia, i zaprezentowali ich alternatywne, „zaktualizowane” wersje.
Główne bohaterki, dzięki technologiom i inteligencji, samodzielnie radzą sobie z wyzwaniami. Nie potrzebują już więcej wróżek i rycerzy, aby wybrać się na bal-konkurs dla wynalazców i wynalazczyń czy wydostać się z wieży!
„Bajki Zaktualizowane” posłużyły do przeprowadzenia pilotażowych lekcji w przedszkolach w Trójmieście i Warszawie. Wraz z Fundają IT Girls i ekipą pedagogów, inżynierki i inżynierowie z Intela poprowadzili warsztaty oparte o napisany od postaw scenariusz zajęć. W ramach kampanii powstała również strona dla rodziców i pedagogów. Treści w niej zawarte pomogą rozmawiać z dzieckiem o nowych technologiach, a pedagogom poprowadzić lekcję na specjalnie przygotowanym scenariuszu zajęć. Można z niej również pobrać książeczkę „Bajki Zaktualizowane” (w formacie pdf i audiobook – Kopciuszek, Roszpunka, Jaś i Małgosia), a także obejrzeć animowany spot kampanii, w którym bajki czytane są przez blogerkę i edukatorkę Janinę Bąk (Janina Daily).
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing