Kampania „Intel Aktualizuje Bajki" przekonuje, że dziewczyny też mogą kodować

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Kampania „Intel Aktualizuje Bajki

Pod hasłem „Intel Aktualizuje Bajki” wystartowała ogólnopolska kampania realizowana przez Intel i Fundację IT Girls. Głównym celem akcji jest zainspirowanie dziewczynek do rozwijania pasji w świecie nowych technologii. Pozwoli to kształtować nowe, otwarte podejście do technologii i w efekcie zaprogramować bardziej zróżnicowaną przyszłość dla dzieci. Za opracowanie strategii, pomysłu kreatywnego, a także egzekucję kampanii, w tym działania digital i PR, odpowiada monday group.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Polskie IT potrzebuje kobiet. W tej chwili stanowią one zaledwie 15,5 proc. wszystkich zatrudnionych w polskich firmach IT. Dla branży, która boryka się z niedoborami kadrowymi, większe otwarcie się na kobiety to ogromna szansa. Problem jednak w tym, że praca w branżach związanych z nowoczesnymi technologiami nadal postrzegana jest jako zajęcie typowo męskie, a dziewczynki do pracy w niej skutecznie zniechęca się już od... przedszkola. Intel i Fundacja IT Girls postanowiły zmierzyć się właśnie z tym wyzwaniem.

Inżynierki i inżynierowie z Intela, wraz z założycielkami fundacji IT Girls, przy wsparciu monday group, przeprogramowali klasyczne bajki, takie jak Kopciuszek, Roszpunka oraz Jaś i Małgosia, i zaprezentowali ich alternatywne, „zaktualizowane” wersje. 

Główne bohaterki, dzięki technologiom i inteligencji, samodzielnie radzą sobie z wyzwaniami. Nie potrzebują już więcej wróżek i rycerzy, aby wybrać się na bal-konkurs dla wynalazców i wynalazczyń czy wydostać się z wieży!

„Bajki Zaktualizowane” posłużyły do przeprowadzenia pilotażowych lekcji w przedszkolach w Trójmieście i Warszawie. Wraz z Fundają IT Girls i ekipą pedagogów, inżynierki i inżynierowie z Intela poprowadzili warsztaty oparte o napisany od postaw scenariusz zajęć. W ramach kampanii powstała również strona dla rodziców i pedagogów. Treści w niej zawarte pomogą rozmawiać z dzieckiem o nowych technologiach, a pedagogom poprowadzić lekcję na specjalnie przygotowanym scenariuszu zajęć. Można z niej również pobrać książeczkę „Bajki Zaktualizowane” (w formacie pdf i audiobook – KopciuszekRoszpunkaJaś i Małgosia), a także obejrzeć animowany spot kampanii, w którym bajki czytane są przez blogerkę i edukatorkę Janinę Bąk (Janina Daily).

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij