11 najlepszych książek o marketingu

11 najlepszych książek o marketingu
O autorze
4 min czytania 2022-10-10

Marketing niejedno ma imię, więc wybór tylko 11 książek był sporym wyzwaniem. Sporym, ale interesującym, bo w końcu sam marketing taki właśnie jest – wymagający, ale dający ogromną satysfakcję.

Wiele książek z tej listy warto przeczytać nie tylko ze względu na tematykę, ale także dlatego, że są po prostu dobre. Sprawdźcie sami!

138”, Kacper Bisanz, Karol Chojnacki

Pod liczbą „138” kryje się aż 138 technik marketingowych, które autorzy przetestowali w praktyce. Wśród nich znajdziesz zarówno klasyczne rozwiązania, jak i nowoczesne oraz bardzo pomysłowe sposoby na nieszablonowe podejście do klienta. A każda z tych technik została poparta przynajmniej jednym przykładem, dzięki czemu możesz ją sobie lepiej zobrazować.

Jeśli interesujesz się marketingiem i poszukujesz nowych, ciekawych pomysłów na to, jak można dotrzeć do klienta, to ta książka o marketingu jest dla Ciebie. „138” to lektura obowiązkowa także dla osób prowadzących własną działalność gospodarczą, bo przecież zdobywanie klientów i sprzedaż to fundamenty każdej działalności.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

„Unconscious Branding”, Douglas Van Praet

„Unconscious Branding”, czyli neuronauka w służbie marketingu (określenie neuromarketing nie wzięło się przecież znikąd). Książka Van Praeta to świetna pozycja na temat tego, jak działa nasz mózg i w jaki sposób można go wykorzystać do stworzenia lepszej marki. Autor obala powszechne mity, a jednocześnie pokazuje, jak wiele decyzji zakupowych zachodzi na podświadomym poziomie.

To jedna z tych pozycji, które powinien przeczytać każdy – zarówno zawodowy marketer, jak i konsument. Sprzedawca i odbiorca produktów/usług. Osoba po każdej stronie zakupowej barykady. W ten sposób staniesz się zarówno lepszym marketerem, jak i bardziej świadomym klientem.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

„Epic Content Marketing”, Joe Pulizzi

Książka, która została wydana w 2013 roku, ale zawarta w niej wiedza jest nadal bardzo aktualna. I chociaż content marketing rozwija się dynamicznie, to epicki content marketing tworzy się tak samo, jak wtedy, gdy autor pisał swoje przemyślenia. Pulizzi pokazuje, jak stworzyć silną markę za pomocą odpowiednich treści i – przede wszystkim – czym te „odpowiednie treści” są.

Książka została napisana prostym i przystępnym językiem, dzięki czemu nie trzeba mieć wiedzy marketingowej, aby zrozumieć jej idee i – co najważniejsze – wdrożyć je w swojej pracy. I to bez względu na to, czy dopiero stawiasz pierwsze kroki w content marketingu, czy jesteś w tej branży już od lat.

Biblia Social Media”, Wielu Autorów

„Biblia Social Media” to – jak sama nazwa wskazuje – książka o social mediach, ale w szerokim tego słowa zakresie. W końcu ostatnie lata to szybki rozwój platform społecznościowych, a każda z nich ma trochę inny potencjał marketingowy. Książka powstała w oparciu o doświadczenia wielu autorów, którzy są uznanymi ekspertami w swoich dziedzinach. Dzięki temu jest to pozycja warta uwagi – zarówno dla marketerów, jak i osób interesujących się social mediami czy prowadzącymi własną firmę.

W książce poświęcono też miejsce na omówienie podstawowych zasad SEO i Google Ads, które są ważnym obszarem działań także z punktu widzenia promocji w mediach społecznościowych. Dzięki temu zyskujesz pełniejszy obraz i łatwiej wybierzesz te social media, które najlepiej Ci odpowiadają.

„A New Brand World”, Scott Bedbury

Scott Bedbury to nie tylko autor niezwykle poczytnej książki, ale również marketingowiec, który współtworzył sukcesy takich marek jak Nike czy Starbucks. Powszechnie znane slogany, przełomowe kampanie, światowa rozpoznawalność – ta książka stanowi niezwykle inspirującą lekturę dla każdego marketera, a jej autor udowadnia, że do sukcesu potrzeba odwagi i kreatywności.

„A New Brand World” to nie tylko mnóstwo inspiracji, ale przede wszystkim sprawdzone w praktyce rozwiązania. I to sprawdzone na ogromną skalę, a jeśli się uczyć, to od najlepszych.

„101 idei, które zmieniły reklamę”, Veksner Simon

„101 idei, które zmieniły reklamę” to zbiór inspiracji i pomysłów, które przez ostatnie lata napędzały branżę reklamową i marketing. Od najbardziej innowacyjnych i śmiałych do tych, które zrewolucjonizowały całe rynki i stały się klasykami stosowanymi na szeroką skalę.

Autor, Simon Veksner, jest uznanym ekspertem i praktykiem w branży reklamowej. Zebrał on 101 pomysłów, które według niego zmieniły oblicze tej dziedziny. Na kartach książki spotkasz się więc z przykładami znanych marek i ich kampanii, a także poznasz ciekawostki i anegdoty ze świata reklamy.

365 pomysłów na efektywne posty w Social Mediach”, Adam Romek

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak sprawić, by twoje posty w social mediach były bardziej efektywne? Jak lepiej dotrzeć do odbiorców i przekazać im to, co chcesz? Jeśli tak, to książka „365 pomysłów na efektywne posty w Social Mediach” jest właśnie dla Ciebie.

Media społecznościowe to świetne narzędzie marketingowe, ale musi być właściwie wykorzystane, aby przyniosło oczekiwane efekty. Autor przedstawia aż 365 pomysłów na posty, dzięki którym stworzysz strategię działań w social mediach i zachowasz konsekwencję. Co ważne, nie jest to pozycja na rok, ponieważ z łatwością możesz modyfikować propozycje z książki i dostosowywać je do własnych potrzeb.

„Hacking Growth”, Sean Ellis

Sean Ellis opisuje w swojej książce „Hacking Growth” metody na pozyskiwanie nowych klientów oraz sposoby na rozwijanie istniejącego już biznesu. Co to za metody? Takie, które pozwoliły wypromować Ubera, Facebooka czy Microsoft na światowych gigantów w swoich branżach. Aby osiągnąć taki sukces, trzeba znaleźć sposób na dotarcie do klienta.

Autor nazywa tę metodologię „hakowaniem wzrostu”, ponieważ opiera się ona na eksperymentowaniu, wyciąganiu wniosków i podejmowaniu działań. Wszystko to ma na celu zwiększenie liczby klientów oraz ich lojalności wobec marki. Książka jest przeznaczona dla osób, które chcą rozwinąć swoje biznesy, ale także być lepszymi marketerami.

„Buy.logy”, Martin Lindstrom

Kolejna książka z zakresu neuromarketingu, która pokazuje, jak bardzo nasze decyzje zakupowe zależą od podświadomości. Autor wyjaśnia, że często nie jesteśmy świadomi tego, co kieruje naszymi wyborami. Książka miksuje takie tematy jak reklama, marketing oraz psychologia i pokazuje, że proces zakupowy jest znacznie bardziej skomplikowany niż mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka.

„Buy.logy” jest ciekawą lekturą dla osób, które interesują się marketingiem oraz tych, którzy chcą dowiedzieć się więcej o tym, jak podświadomość kieruje wieloma z naszych codziennych poczynań. Ta wiedza przyda się zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym.

Copywriting Sprzedażowy”, Marcin Cichocki

Książka „Copywriting Sprzedażowy” Marcina Cichockiego to świetna pozycja dla każdego, kto chce się nauczyć tej sztuki pisania dobrych tekstów. Zawiera ona wszystkie podstawowe informacje na temat copywritingu oraz bardziej zaawansowane techniki sprzedażowe, które sprawdzają się we wszystkich branżach bez względu na rodzaj sprzedawanego produktu.

Cichocki pisze w sposób lekki i przystępny, dzięki czemu książka jest łatwa w odbiorze. To w końcu jeden z aspektów tworzenia dobrych tekstów – przekazać maksimum wartościowych informacji w sposób przyjemny dla czytelnika. I autorowi z pewnością się to udało.

„To jest marketing”, Seth Godin

Jeśli ktoś mówi, że nie rozumie marketingu, to znaczy, że nie przeczytał tej książki. Warto po nią sięgnąć, niezależnie od tego na jakim etapie kariery jesteś. Dlaczego? Seth Godin w bardzo przystępny sposób wyjaśnia podstawowe zasady marketingu i pokazuje, że jest on dla każdego. Książka „To jest marketing” to must have dla wszystkich tych, którzy chcą dowiedzieć się czym jest marketing i jak można go zastosować w biznesie.

Bez akademickiego zadęcia, żargonu zrozumiałego tylko dla wybranych czytelników czy nadmiernego komplikowania prostych prawd – tę książkę możesz czytać „do poduszki”, a przy okazji zdobyć wartościową wiedzę, która na pewno zaprocentuje w przyszłości.

Artykuł powstał we współpracy z Wydawnictwo Biznesowe „Expertia”.