Meta wspiera wykorzystanie technologii VR w edukacji

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Meta wspiera wykorzystanie technologii VR w edukacji

Meta nawiązała współpracę z VR Heroes, jednym z największych studiów produkcyjnych VR w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma przekazała zestawy gogli Meta Quest 2, które zostaną wykorzystane w szeregu projektów edukacyjnych.

Firma technologiczna Meta oraz jedno z największych studiów wirtualnej rzeczywistości w Europie Środkowo-Wschodniej – VR Heroes ogłosiły współpracę, której celem jest przybliżenie polskim nauczycielom możliwości, jakie daje wirtualna rzeczywistość w procesie nauczania. Z kolei uczniowie będą mieli możliwość poznania realiów historycznych w zupełnie nowy i angażujący sposób.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Wydarzenia historyczne bliższe niż kiedykolwiek

Firmy będą współpracować przy ogólnopolskim projekcie edukacyjnym „Innowacyjna Historia", którego celem jest zaprezentowanie filmów historycznych VR 25 tysiącom uczniów ze 150 szkół podstawowych. Dzięki doświadczeniu w wirtualnej rzeczywistości, młodzi widzowie będą mogli pełniej niż kiedykolwiek poznać i zrozumieć niezwykłe wydarzenia z historii Polski.

Dodatkowo planowane są warsztaty dla trzech tysięcy nauczycieli, którzy będą mogli przetestować gogle VR oraz dostępne aplikacje, zyskując wiedzę na temat możliwości jakie niesie wirtualna rzeczywistość w edukacji.

Stała wystawa VR dostępna bezpłatnie dla wszystkich

Kolejnym elementem współpracy jest stała i otwarta dla wszystkich edukacyjna wystawa VR „Kartka z Powstania – Virtual Reality Exhibition", działająca w warszawskiej Hali Koszyki od poniedziałku do piątku w godzinach 12:00 - 19:00. Ekspozycja upamiętnia wydarzenia Powstania Warszawskiego poprzez prezentację filmu VR „Kartka z Powstania” na goglach Meta Quest 2. Produkcja ta została nagrodzona na festiwalach filmowych na całym świecie, m.in. w Los Angeles, Barcelonie, Buenos Aires czy Kalkucie. Wystawa jest jednocześnie laboratorium badań nad wdrażaniem VR w procesie edukacji.

Tomasz Dobosz, reżyser filmu „Kartka z Powstania” i współzałożyciel studia VR Heroes podkreśla potencjał wirtualnej rzeczywistości jako sposobu na głębsze i bardziej osobiste poznawanie historii: 

Już nie musimy wyobrażać sobie co byśmy zrobili, gdyby to nam przyszło żyć w tamtych czasach. Czujemy swoją fizyczną obecność w miejscu akcji, co sprawia, że przy odpowiedniej wrażliwości widz jest w stanie poczuć, jakich życiowych wyborów by dokonał.

Meta zapowiedziała również udostępnienie Meta Przestrzeni, centrum społeczności firmy w Warszawie, na potrzeby przeprowadzenia dodatkowych praktycznych warsztatów dla nauczycieli z pracy z zestawami VR Meta Quest 2. To odpowiedź na stale rosnące zainteresowanie wykorzystaniem innowacyjnych narzędzi do prowadzenia zajęć.

Jak podkreśla Jakub Turowski, dyrektor ds. Polityki Publicznej Meta w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, VR i AR pozwolą uczniom nie tylko lepiej przyswoić informacje, ale lepiej zrozumieć realia ważnych wydarzeń historycznych:

Technologie rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości dają niespotykaną wcześniej możliwość wczucia się w sytuację innych ludzi, na zrozumienie ich perspektywy i realiów historycznych, w jakich żyli. Produkcja VRheroes świetnie to pokazuje. Dlatego bardzo się cieszę, że możemy wspierać ich działalność edukacyjną.

Nowe technologie w edukacji

Internet już zmienił sposób, w jaki się uczymy. Wyszukiwarki sprawiają, że znajdowanie informacji jest praktycznie natychmiastowe. Książki można czytać na ekranach. Zajęcia mogą być prowadzone w formie wideokonferencji lub transmisji na żywo. Kolejnym etapem będzie metaverse, który jest też obietnicą bardziej angażującej nauki. Będziemy mogli uczyć się poprzez działanie, a nie tylko bierne przyswajanie informacji. Możliwe będą zajęcia w 3D – ożywiając naukę architektury, historii czy nawet podstawowej geometrii w sposób, w jaki białe tablice i płaskie ekrany nigdy nie mogły tego zrobić.

Dzięki takim projektom jak Kartka z Powstania uczniowie mają możliwość niemal fizycznie przenieść się i doświadczyć życia w Warszawie 1944 roku czy w przypadku innych projektów np. w starożytnych Pompejach.

Wsparcie dla VRheroes to element programu Meta Immersive Learning, którego celem jest pomoc w rozwoju następnej generacji twórców, wspieranie wysokiej jakości immersyjnych doświadczeń zmieniających to, w jaki sposób się uczymy oraz zwiększanie dostępu do nauki poprzez technologię.

Więcej informacji na temat działań Meta na rzecz rozwoju technologii w nauce: about.meta.com/immersive-learning/our-story.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij