Wysoka efektywność i targetowanie cookieless od Teads w kampanii marki KIA

Wysoka efektywność i targetowanie cookieless od Teads w kampanii marki KIA
Precyzyjne dotarcie do interesującej nas grupy docelowej staje się coraz trudniejsze, jednak innowacyjne metody targetowania przychodzą z pomocą. Do takich rozwiązań można zaliczyć cookieless od Teads, które niedawno z sukcesem wykorzystała marka KIA w kampanii przeprowadzonej przez Havas Media.
O autorze
3 min czytania 2022-10-19

Wraz z powolnym zbliżaniem się do momentu wyłączenia przez Google obsługi 3rd party cookies coraz więcej firm i marketerów zaczyna rozważać alternatywne metody targetowania dla swoich kampanii digitalowych. Jedną z firm, która oferuje takie alternatywne rozwiązania reklamowe jest platforma Teads. Umożliwia ona emisję kampanii w 100% cookieless wśród wydawców premium w ramach jednego kompleksowego ekosystemu reklamowego.

Z jednej strony Teads w ramach swoich rozwiązań umożliwia niezwykle dokładne targetowanie kontekstowe. Oparte zostało ono na sztucznej inteligencji i dokładnej analizie semantycznej treści, co pozwala precyzyjnie dopasować przekaz reklamowy do otoczenia i kontekstu artykułu.

Z drugiej strony Teads w celu targetowania cookieless wykorzystuje różne narzędzia, m.in. dane 1st party wydawców, unikalne ID internautów (np. login), chrome privacy sandbox, a także autorskie algorytmy predykcyjne pomagające przypisywać użytkowników do konkretnych grup odbiorców.

Teads oferuje targetowanie cookieless we wszystkich swoich formatach, także inRead Display. Jest to niezwykle efektywny format umożliwiający emisję reklam wśród treści na stronach wydawców zrzeszonych w ramach sieci reklamowej Teads, a także w mediach społecznościowych. Kreacje w formie statycznej lub wideo wyświetlane są pomiędzy akapitami tekstu w artykule na stronach wydawców premium.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dzięki atrakcyjnemu placementowi format ten przyciąga uwagę odbiorców, mocno ich angażując i zachęcając do interakcji. inRead pozwala na wykorzystanie w kampanii zarówno targetowania opartego o pliki cookies, jak i właśnie wspomnianego wcześniej, innowacyjnego targetowania kontekstowego cookieless.

Cookieless równie efektywne co klasyczne targetowanie

Wbrew pojawiającym się czasem obawom, rozwiązanie cookieless sprawdza się równie efektywnie co tradycyjne targetowanie oparte o pliki cookies. Pozwalają one osiągnąć kampaniom z ich wykorzystaniem lepsze wyniki w kwestii zwiększenia się świadomości marki, wskaźników jak viewability i VTR (view-through rate), a także wydłużenia czasu spędzonego przez odbiorcę z reklamą. Dobrym przykładem może być niedawno przeprowadzona kampania marki KIA we współpracy z Teads, którą zaplanował Havas Media.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kampania przeprowadzona została w dniach 11-31 lipca br. Działania prowadzone były wyłącznie na urządzeniach mobilnych. Celem kampanii było zwiększenie świadomości marki i przede wszystkim promocja nowego modelu samochodu elektrycznego KIA Niro.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W ramach kampanii wykorzystano format Teads inRead Display, a także zdecydowano się zastosować dwa różne podejścia – targetowanie oparte na plikach cookies, a także rozwiązanie cookieless. W założeniach przyjęto model rozliczeniowy CPM i oczekiwania dotyczące efektów na poziomie 5 500 000 wyświetleń.

Na potrzeby działań stworzono 4 różne kreacje przedstawiające promowany samochód, które po kliknięciu przekierowywały użytkownika na landing page ze szczegółami dotyczącymi wybranego modelu i oferty. Kreacje wyświetlały się użytkownikom pomiędzy akapitami w treściach na stronach wydawców należących do ekosystemu reklamowego Teads.

Kreacje wykorzystane w kampanii można zobaczyć po kliknięciu w poniższe grafiki:

                                    

                                   

Efekty kampanii okazały się bardzo dobre – udowodniły, że rozwiązanie cookieless sprawdza się idealnie w branży automotive i może przynieść efekty lepsze od targetowania opartego o cookie. Łącznie w całej kampanii kreacje reklamowe wyświetlono 6 544 643 razy, co stanowi wynik o 19% lepszy od zakładanego. W przypadku targetowania opartego o cookie było to 3 232 272 wyświetleń, natomiast jeśli chodzi o cookieless – 3 308 371.

Co istotne, zakładaną stawkę CPM udało się zoptymalizować aż o 16%! W kreacje reklamowe natomiast użytkownicy kliknęli 14 108 razy, co daje CTR na poziomie 0,22%. Dodatkowo średni wskaźnik viewability wyniósł 80%, przy czym średni czas spędzony przez odbiorcę z reklamą wyniósł prawie 10 sekund.

Ze względu na swoją efektywność targetowanie cookieless jest coraz chętniej brane pod uwagę przez marki z przeróżnych segmentów. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na jego temat, a także o rozwiązaniach oferowanych przez Teads, zajrzyj na stronę www.teads.com.

O Teads

Teads, globalna platforma mediowa, która w ramach jednego rozwiązania pozwala reklamodawcom łączyć się z najlepszymi wydawcami na świecie i docierać co miesiąc do ponad 1,9 miliarda ludzi. Rozwiązania reklamowe Teads stworzone pod kątem urządzeń mobilnych zapewniają najlepsze na rynku połączenie możliwości uzyskania szerokiego zasięgu ze 100% brand safety. Kompleksowa platforma Teads zapewnia zrównoważony ekosystem reklamowy, który łączy marki z konsumentami. Technologia stworzona przez Teads pozwala angażować konsumentów, gwarantuje markom osiągnięcie bardzo dobrych wyników, a także dostarcza wydawcom lepszych rozwiązań do monetyzacji ich treści w celu finansowania wysokiej jakości dziennikarstwa. Teads współpracuje z wiodącymi markami, agencjami i wydawcami w 32 krajach na świecie, z zespołem liczącym ponad 1200 osób.

Artykuł powstał we współpracy z Teads.