McDonald’s ruszył z kampanią „Bal w Maku”, w której zachęca klientów do korzystania z aplikacji mobilnej sieci i zbierania punktów w programie lojalnościowym „MojeM Nagrody”. Użytkownicy będą mogli aktywować zebrane punkty, aby dzięki technologii rozszerzonej rzeczywistości zobaczyć wirtualny koncert laureata Muzycznej Nagrody „Fryderyk” – Ralpha Kaminskiego.
Podjęcie współpracy z popularną siecią fast foodów potwierdził sam Kaminski w swoich mediach społecznościowych. Jednak spora część komentujących jednoznacznie skrytykowała promowanie sieci McDonald’s przez piosenkarza – przede wszystkim internauci są zdziwienia faktem, że Ralph, który opowiadał się za wegetarianizmem, podjął komercyjną współpracę z gigantem mięsnych fast-foodów.
Zobacz również
Teraz dowiadujemy się, że goście restauracji McDonald’s nie tylko będą mogli zobaczyć wirtualny koncert Kaminskiego (a nawet wygrać bilet na kameralny koncert w rzeczywistości), ale także zamówić zupełnie nowy zestaw, stworzony przez samego muzyka. Od 3 listopada w ramach limitowanej czasowo oferty OkazYEAH!, w aplikacji mobilnej dostępna będzie opcja zamówienia „Zestawu Ralpha”, który składa się ze średnich frytek, soku jabłkowego o pojemności 250 ml oraz Spicy Veggie Burgera, czyli bezmięsnej kanapki.
Spicy Veggie Burger to pikantny burger z kotletem warzywnym (z całymi kawałkami warzyw w środku, m.in. marchewki, groszku czy brokułów) oraz plastrem pomidora. Ostrości burgerowi ma dodawać rukola, papryczki jalapeno oraz zielony, pikantny sos.
Premierze nowego zestawu będą towarzyszyły dodatkowe działania promocyjne w zakresie digital marketingu, w tym spot reklamowy z udziałem artysty, emitowany m.in. na platformach VOD.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jakub Biegaj, lider działu Kreacji w GetHero, twierdzi, że Ralph Kaminski trafił na oficjalną listę AS’ów, czyli „Artystów Sprzedajnych”, która może jeszcze nie istnieje, ale zdecydowanie ktoś powinien ją utworzyć. Jak twierdzi ekspert: „W końcu każdy mógłby wyszukać na niej swojego idola i ze zdziwieniem dowiedzieć się, że kiedyś wziął pieniądze za udział w kampanii reklamowej. W ten sposób wielu z nas uniknęłoby rozczarowania podczas kolejnej współpracy – a przynajmniej przyszłoby ono mniej niespodziewanie niż dotychczas.”
PS 2
Rok temu polskie media rozgrzała informacja o tym, że Mata, młody polski raper, nawiązał współpracę z siecią fast food. Efektem wspólnych działań był „Zestawy Maty”, czyli limitowany produkt, w którym znalazł się potrójny cheeseburger (Potrójny Ch33sburger), średnie frytki oraz Vanilla Matcha Latte (Matchak Latte).