Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Rusza XVII edycja Superbrands Polska

Dziewięćdziesiąt krajów, kilkadziesiąt tysięcy laureatów i tyle samo historii sukcesu spisanych w Albumach, nazywanych „bibliami brandingu” – Superbrands od 1994 roku wyłania i nagradza najsilniejsze marki na rynkach. Właśnie rusza XVII edycja projektu w Polsce.
O autorze
1 min czytania 2022-12-02

Trzy ostatnie odsłony Superbrands Polska przypadły na czas pełen niekończących się wyzwań – dla konsumentów, gospodarek, rynków i firm. Pandemia, a później wojna w Ukrainie udowodniły, jak ważne są silne marki, które w niepewnych warunkach mają wiedzę i zasoby, by trwać, szukać rozwiązań i znajdować je. Marki, które inspirują i dają przykład zaangażowania; które potrafią zrezygnować z tego, co opłacalne, na rzecz tego, co ważne i dobre dla świata i ludzi.

Zgodnie z definicją Superbrand to „marka, która osiągnęła najlepszą reputację w swojej dziedzinie. Oferuje użytkownikom znaczące emocjonalne lub fizyczne korzyści, których pragną i które rozpoznają. Korzyści te stanowią̨ o jej przewadze nad markami konkurencyjnymi”. Uzyskanie statusu Superbrand wzmacnia pozycję marki, dodaje prestiżu oraz utwierdza jej użytkowników i partnerów biznesowych w przekonaniu, że mają do czynienia z najlepszą ofertą w swojej kategorii – w przeprowadzonym przez ARC Rynek i Opinia badaniu blisko 63% respondentów zadeklarowało, że chętniej sięga po produktu i usługi oznaczone Godłem Superbrands.

Metodologia wyboru marek-laureatek w ciągu 16 lat obecności projektu w Polsce stopniowo ewoluowała: początkowo o przyznaniu wyróżnień decydowało grono ekspertów z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie brandingu, marketingu i PR, obecnie rezultaty są wypadkową głosowania Rady Marek i największego w Polsce konsumenckiego badania siły i wizerunku marki, za którego realizację odpowiada wspomniany instytut badawczy ARC Rynek i Opinia. Raz na dwa lata grupa 3 tysięcy respondentów poddaje ocenie 2,5 tysiąca marek, pogrupowanych w ponad 100 kategoriach. Weryfikowane są między innymi: znajomość marki; odsetek osób, które korzystały z jej oferty w poprzednich 12 miesiącach oraz opinie o niej i skłonność do jej polecenia.

Proces certyfikacji marek biznesowych odbywa się na zasadzie dwustopniowej kwalifikacji: w pierwszej kolejności tworzona jest długa lista marek, poddawana następnie pod głosowanie ekspertów branżowych Konfederacji Lewiatan – najbardziej wpływowej polskiej organizacji biznesowej, reprezentującej interesy pracodawców – w czterech obszarach: jakości produktów lub usług, jakości relacji B2B, innowacyjności oraz działań z zakresu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wszystkie marki, które przejdą rygorystyczny proces certyfikacji, otrzymają informację o wyróżnieniu tytułem Superbrands Polska 2023 oraz prawo do wykorzystania jej w działaniach PR. Zostaną także zaproszone, by dołączyć do Klubu Superbrands i skorzystać z przywilejów, jakie wiążą się z członkostwem: licencji na użycie Godła Superbrands Polska 2023, zamieszczenia historii sukcesu marki w Albumie Superbrands, udziału w uroczystej Gali Finałowej i wielu innych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing