Produkty marek własnych, szczególnie w okresie wysokiej inflacji w Polsce, szybko zyskują na popularności. Polacy przekonali się, że ich jakość jest porównywalna do jakości produktów brandowych, ale dzięki oszczędnościom na promocji i marketingu, sieci oferują je nawet 30% taniej.
Teraz, dzięki wprowadzeniu pierwszego na polskim rynku refillomatu z produktami marek własnych, Carrefour obniża ich cenę jeszcze bardziej. Różnica między ceną produktu marki własnej Carrefour w opakowaniu i bez niego, sięga nawet 20%, co oznacza, że wybrany produkt może być tańszy dla klienta nawet o połowę w porównaniu do produktu brandowego w opakowaniu.
Zobacz również
– Dzięki możliwości zakupu produktu do własnego opakowania wielokrotnego użytku w wybranej ilości nie tylko przyczyniamy się do zmniejszenia odpadów, lecz także oszczędzamy pieniądze, ponieważ artykuły dostępne w refillomacie są tańsze niż ich półkowe odpowiedniki. Obserwujemy, że Polacy coraz chętniej korzystają z rozwiązań w duchu zero waste, więc planujemy konsekwentnie rozwijać projekt stacji reflillujących w naszych sklepach, rozszerzając go o kolejne asortymenty, także spożywcze. W planach mamy już kolejne dwie takie stacje – mówi Sylwester Mroczek, manager działu rozwoju formatów i konceptów handlowych w Carrefour Polska.
W nowym refillomacie zlokalizowanym w hipermarkecie Carrefour w C.H. Westfield Arkadia w Warszawie klienci będą mieli do wyboru mydło do rąk oraz zróżnicowane produkty do sprzątania – płyny do kuchni, naczyń, szyb, paneli i drewna, mebli, łazienki, a także płyn uniwersalny.
Zasada działania urządzenia jest bardzo prosta – wystarczy wybrać produkt, wytarować butelkę (swoją lub kupioną przy maszynie), podstawić ją w odpowiednie miejsce, przytrzymać przycisk i napełnić według uznania, następnie nakleić wydruk z wagi i zapłacić za produkt przy kasie.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Projekt sieci innowacyjnych Eco Barów wystartował w 2020 roku we współpracy ze startupem Swapp! W wybranych sklepach Carrefour w Warszawie i Wrocławiu możliwe jest własnoręczne uzupełnianie kosmetyków i środków czystości. Od końca sierpnia br. w sklepie Carrefour Arkadia działa również Pasta Station – automat do napełniania makaronów Lubella do torebek papierowych i własnych opakowań, który został uruchomiony we współpracy z firmą Maspex.