Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Trwa finałowe głosowanie w plebiscycie Boomerskie Słowo Roku 2022

SW Research organizuje Plebiscyt na Boomerskie Słowo Roku 2022. Internauci mogą głosować do czwartku 15 grudnia na jedno z 25 finałowych, antymłodzieżowych słów.
O autorze
2 min czytania 2022-12-12

Organizacja i początek

Plebiscyt na Boomerskie Słowo Roku zorganizowany został w agencji badawczej SW Research, agencję, która posiada oprogramowanie służące na co dzień do prowadzania badań na dużych grupach Polek i Polaków. Pozwoliło to na zadawanie pytań o boomerskie, antymłodzieżowe słowo odpowiednio dużej próbie respondentów. 

Śmieszkowi patroni

Ze względu na zabawny wydźwięk akcji do organizacji jako patroni przyłączyli się również: portal Joe Monster oraz Demotywatory.pl.

3 etapy plebiscytu

W pierwszym etapie plebiscytu, trwającym od 18 do 30 listopada 2022 r. w pytaniu otwartym poproszono ankietowanych i czytelników stron patronackich o zaproponowanie typów na boomerskie, antymłodzieżowe słowa roku. W tym etapie czynnie wzięło udział 6548 osób, które zaproponowały łącznie 3280 różnych słów i zwrotów.

Spośród propozycji wybrano 178 najczęściej powtarzających się słów i podzielono je na 13 kategorii, jednocześnie usuwając z konkursu słowa wulgarne. Następnie ankietowani wybierali najbardziej antymłodzieżowe słowo w każdej z kategorii. W tym etapie łącznie oddano 74 451 głosów

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Trzeci etap to wielkie finałowe głosowanie. Przeliczono głosy z poprzedniego etapu i wyłoniono zwycięzców w każdej z kategorii w podziale na klasyfikację generalną oraz klasyfikację U21, gdzie pod uwagę były brane tylko głosy osób poniżej 21 r.ż. Tym sposobem do finałowej rundy trafiło 25 słów.

Głosowanie finałowe trwa do czwartku 15 grudnia do godziny 23:59.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Do finałowej rundy dostały się następujące słowa i zwroty:

  •  emotikon: płacząca ze śmiechu buźka
  • ale urwał – kiedy ktoś chce powiedzieć, że coś było dobre

    NowyMarketing logo
    Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
    Rozwijaj się
  • biba – jako określenie imprezy, przyjęcia

  • brechtać – jako czasownik oznaczający śmianie się

  • cepeen – jako określenie stacji benzynowej

  • chłop – jako określenie mężczyzny

  • ciacho – jako określenie mężczyzny

  • ciul – jako inwektywa, obraźliwe słowo

  • gówniarz – jako inwektywa, obraźliwe słowo określające osobę młodszą od mówcy

  • guglać, guglować – jako czasownik oznaczający wyszukiwanie czegoś w wyszukiwarce Google

  • hajs – jako określenie zamienne dla pieniędzy

  • kamerować – jako czasownik oznaczający nagrywanie filmu

  • kaszana – w znaczeniu „coś złego”

  • klawo – wykorzystywane przy ocenianiu czegoś pozytywnego

  • laska – jako określenie oznaczające kobietę / dziewczynę

  • pannica – jako określenie oznaczające kobietę / dziewczynę

  • pieniążki – jako określenie zamienne dla pieniędzy

  • proszę ja ciebie – jako zwrot niemający znaczenia, ale wstawiany do rozmowy

  • prywatka – jako określenie imprezy, przyjęcia

  • serwus – jako przywitanie

  • typ – jako określenie mężczyzny

  • ustrojstwo – jako nazwa na każdą lub wiele rzeczy

  • w dupach wam się poprzewracało – częsty zwrot używany w odpowiedzi na wymagania osób młodszych

  • wihajster – jako nazwa na każdą lub wiele rzeczy

  • żal.pl – jako określenie czegoś złego, żenującego

Głosowanie odbywa się w oprogramowaniu Ankieteo, które służy do prowadzenia badań – głosy można oddać pod tym linkiem: ankieteo.pl/s/BSW22-media