Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

E-commerce od A do Z: SHWRM.PL

E-commerce od A do Z: SHWRM.PL
W cyklu E-commerce od A do Z pokazujemy, jakie działania marketingowe stosowane są w polskich sklepach internetowych i jaka jest ich efektywność. Staramy się przedstawiać przykłady najbardziej skutecznych akcji. O SHWRM.PL opowiadają Jan Stasz i Michał Juda.
O autorze
3 min czytania 2012-09-18

Nasza przygoda z SHOWROOMEM zaczęła się w październiku 2011. W ramach prowadzonej przez nas agencji interaktywnej Filemon&Baucis, stworzyliśmy z myślą o zaprzyjaźnionej marce modowej, aplikację do sprzedaży na Facebooku. Postanowiliśmy sprawdzić czy jest zapotrzebowanie na takie narzędzie i podczas łódzkiego FashionWeek pokazaliśmy nasze rozwiązanie młodym projektantom. Po dwóch dniach rozmów tylko jedna z około stu obecnych tam marek nie była zainteresowana współpracą. To dało nam impuls do rozwijania projektu. W styczniu 2012, kiedy kilkadziesiąt marek korzystało już z naszej aplikacji postanowiliśmy stworzyć agregator www, dzięki któremu będziemy mogli pokazać ich produkty w jednym miejscu. Niedługo później uzyskaliśmy wsparcie inwestycyjne funduszu HardGamma Ventures. Dzięki temu rozwijamy się jeszcze szybciej. Obecnie mamy niemal 500 klientów, jesteśmy największą platformą e-commerce skupiającą niezależną polską modę, nasz zespół liczy 12 osób. W czerwcu uruchomiliśmy wersję anglojęzyczną. Liczba zamówień spoza granic kraju systematycznie rośnie.

Allegro:

Nie prowadzimy sprzedaży za pośrednictwem Allegro.

Blogosfera:

Współpracujemy z blogerami i blogerkami modowymi, oferując im system afiliacyjny, jak również udział w dedykowanych działaniach promocyjnych. Prowadzimy również własny blog, który niedawno zmienił formułę i przeszedł kompletny redesign.

Cross-marketing:

Działania cross-marketingowe prowadzimy wyłącznie z markami i projektantami, korzystającymi z naszej platformy e-commercowej. Oferujemy im szerokie możliwości, zarówno w kwestii działań online, jak i offline.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Darmowa dostawa:

Jesteśmy zintegrowani z systemem logistycznym firmy UPS, dzięki czemu projektanci mogą w łatwy sposób wysyłać przesyłki kurierskie. Darmową dostawę obecnie oferujemy w ramach specjalnych akcji promocyjnych.

E-mail marketing:

Wszyscy dotychczasowi klienci otrzymują regularny newsletter, w którym prezentujemy im nowości oraz aktualne promocje. Do wysyłki newslettera korzystamy z serwisu MailChimp.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Facebook:

Wszyscy projektanci obecni w SHOWROOMIE korzystają z naszej aplikacji, która pozwala im sprzedawać produkty bezpośrednio w zakładkach stron fanowskich. W ten sposób generowanych jest ponad 20% obrotów na platformie.

Własną społeczność na Facebooku budujemy wokół strony facebook.com/shwrm, wspierając się działaniami reklamowymi. Dotychczas przeprowadziliśmy jeden duży konkurs na stronie fanowskiej, który spowodował znaczny przyrost liczby fanów oraz wzrost zasięgu postów. Mamy także konto na Pintereście

Groupon i inne serwisy zakupów grupowych:

Nie korzystamy z tego typu rozwiązań.


Integracje:

Jesteśmy autorami najbardziej zaawansowanej integracji z Facebook OpenGraph w polskim Internecie: guzików WOW!, które umieszczone są przy wszystkich produktach dostępnych w SHOWROOMIE. Ich wprowadzenie potroiło ruch kierowany na naszą stronę z Facebooka.

Klienci:

Nasi klienci interesują się modą, przywiązują dużą wagę do dobrego designu i jakości. Chętnie wspierają rodzimych projektantów i lokalne marki. Proces powstawania produktów i pochodzenie to dla nich wartość dodana. Korzystają z kanałów mediach społecznościowych, nie boją się zakupów w Internecie. Stopa zwrotów i reklamacji w SHOWROOMIE jest bardzo niska.

Lojalnościowe programy:

Regularnie organizujemy akcje promocyjne, czasowe obniżki na cały asortyment lub produkty wybranych marek. W multibrandzie SHWRM.PL dostępna jest zakładka SALE gdzie kupujący znajdzie produkty oferowane w ramach wyprzedaży.

Mobile:

Obecnie trwają prace nad mobilną wersją platformy SHWRM.PL.

Niestandardowe akcje:

Od początku swojej działalności bierzemy udział w specjalnych akcjach organizowanych przez prasę modową – takich jak Narodowy Weekend Glamour, czy Szaleństwo zakupów Instyle i Elle.

Oferta:

Wszystkie produkty dostępne na platformie SHOWROOM są sfotografowane i opisane bezpośrednio przez projektantów. O ile nie integrujemy w ofertę dostępną we własnych kanałach sprzedaży marek (Facebook i strony WWW), to wszystkie produkty dostępne w multibrandzie SHWRM.PL są ręcznie wybierane i akceptowane przez naszego Content Managera.

Programy partnerskie:

Obecne rozpoczynamy współpracę z jednym z programów oferujących pozapłacowe sposoby wynagrodzeń pracowników, lecz jest za wcześnie na ocenę.

Reklama internetowa:

Korzystamy z reklamy internetowej w sieci Google, a także na Facebooku. Dzięki optymalizacji i atrakcyjnym kreacjom udaje nam się osiągać bardzo dobre wyniki jeśli chodzi o konwersję. Stworzyliśmy również własny program afiliacyjny dedykowany blogerkom modowym. Poza Internetem wspieramy się wyłącznie działaniami PR-owymi.

SEO/SEM:

Wszystkie działania SEO i SEM prowadzimy samodzielnie, z bardzo dobrymi efektami.

Targetowanie:

W fazie testów.

Up-selling i cross-selling:

Narzędzia cross-sellingowe wbudowane są w platformę SHWRM.PL

Wideo:

Ponieważ produkty do SHOWROOMU dodawane są bezpośrednio przez projektantów, nie mają one załączonych filmów wideo.

Viral, marketing szeptany, e-pr:

Prowadzimy działania na blogach, inspirujemy WOM oraz wykorzystujemy różnorodne kanały Social Media do komunikacji. Robimy to z bardzo dobrymi wynikami.

YouTube:

Prowadzimy własny kanał YouTube, na którym obecnie dostępne są filmy z organizowanego przez nas cyklu imprez dla projektantów SHOWROOM Day&Night.

Znaczki, czyli certyfikaty i oznaczenia:

Jeśli chodzi o certyfikaty, korzystamy jedynie z certyfikatu SSL firmy GeoTrust.