Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Reklamy Leroy Merlin wracają do grupy TVN pomimo zawieszonej współpracy

Reklamy Leroy Merlin wracają do grupy TVN pomimo zawieszonej współpracy
Kanały należące do grupy TVN Warner Bros. Discovery znów emitują reklamy francuskiej marki Leroy Merlin. W spotach ponownie pojawia się ambasador marki – Krzysztof Miruć. Współpracę z Leroy Merlin wznowił także Kanał Sportowy.
O autorze
2 min czytania 2022-12-28

Fot: Jacek Halicki, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=43150221

Leroy Merlin pod ostrzałem klientów

Po wybuchu wojny w Ukrainie część marek nie opuściła rosyjskiego rynku i prowadziła na terenie tego kraju aktywną działalność. Tak stało się m.in. z francuską Grupą Adeo, do której należy m.in. Auchan i Leroy Merlin. Obie marki zetknęły się z bojkotem i sprzeciwem społecznym. Sprawę skomentowało nawet ukraińskie Ministerstwo Obrony Narodowej po zbombardowaniu sklepu przez Rosjan w Kijowie.

Mimo to marka kurczowo trzyma się swojej decyzji i nie opuściła rosyjskiego rynku do dziś. Leroy Merlin nie miało lekko również, jeśli chodzi o swoje działania marketingowe.

Choć polski oddział Leroy Merlin podkreślał, że ma związane ręce w sprawie wyjścia z rosyjskiego rynku, to przekaże 4,5 mln zł na rzecz pomocy uchodźcom. Pod postem informującym o wsparciu Leroy Merlin otrzymało ponad 12 tys. negatywnych reakcji i mnóstwo komentarzy nawołujących do bojkotu.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Do grupy TVN wracają reklamy z Leroy Merlin

Ze współpracy z Leroy Merlin zrezygnował też w swoim czasie Kanał Sportowy. O wstrzymaniu spotów reklamowych poinformował również kanał HGTV należący do grupy TVN. Współpracę wstrzymał również Krzysztof Miruć – architekt i projektant wnętrz, będący ambasadorem marki.

Jednak jak informują Wirtualne Media – spoty reklamowe Leroy Merlin powróciły do kanałów należących do grupy TVN. A co więcej – ponownie występuje w nich Krzysztof Miruć. Marka także ponownie zaczęła reklamować się lokowaniem produktów w programach należących do grupy TVN. Mowa tutaj np. o „Zgłoś remont” w TVN Style.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Co ciekawe, choć Krzysztof Miruć wyraźnie oznaczał markę w postach na Facebooku i wskazywał, co dostarczała do jego programu, to pod jego postami nie widać negatywnych reakcji czy komentarzy. Jak wskazują Wirtualne Media – eksperci Leroy Merlin zaczęli pojawiać się też w programie „Dzień dobry TVN”. A wisienką na torcie okazało się wznowienie współpracy Kanału Sportowego z siecią sklepów budowlanych przy okazji sponsorowania polskiej reprezentacji piłki nożnej. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Leroy Merlin odnotował aż 35% stratę

Choć Polacy już tak zawzięcie nie bojkotują marek, które pozostały w Rosji, to Leroy Merlin w tym roku odnotował 35% stratę. Tak wynika z badań analityków z Proxi.cloud i UCE RESEARCH. I co ciekawe – jest to najwyższa strata ze wszystkich sklepów sieci budowlanych. Na 2. miejscu uplasowała się Jula z 32% stratą, na 3. PSB Mrówka – 28,9%, następnie OBI – 21,7% i Castorama – 16%. 

Jednak według ekspertów straty te są nie tyle powiązane z bojkotem konsumenckim, co z rosnącą inflacją i ogólnym zmniejszeniem ruchu. Jednak dlaczego akurat to Leroy Merlin odnotował największą stratę w tym zestawieniu? Możemy się tylko domyślać.