Sieć Biedronka od 1 stycznia 2023 roku wprowadziła do swoich sklepów rozwiązania realizujące zapisy unijnej dyrektywy Omnibus, której celem jest dostarczenie klientom precyzyjnej informacji na temat cen produktów objętych promocjami.
Etykiety cenowe produktów oferowane klientom Biedronki w ramach części promocji będą zawierały:
Zobacz również
- aktualną cenę promocyjną, za którą nabędziemy towar,
- cenę referencyjną, czyli najniższą cenę danego produktu z ostatnich 30 dni,
- cenę regularną tego produktu.
Zasady dyrektywy Omnibus nie dotyczą wszystkich produktów spożywczych oferowanych przez sieci handlowe w ramach sprzedaży promocyjnej a obejmują produkty, których termin przydatności do spożycia przekracza 30 dni.
– Tym samym regulacje nakładające obowiązek informowania o cenach referencyjnych nie obejmują przykładowo m. in. świeżego mięsa, nabiału, świeżych owoców i warzyw. Zasady dyrektywy nie dotyczą także promocji innych niż proste, tj. nie stosuje się ich, jeśli wprowadzane są promocje warunkowe np. „kup 2, zapłać za drugi 50% taniej’, „zrób zakupy za po 50 zł, dostaniesz x” – mówi Adam Słomkowski, starszy prawnik z Działu Prawnego sieci Biedronka.
Zapisy dyrektywy Omnibus są zbieżne ze strategią sieci Biedronka, która konsekwentnie oferuje klientom atrakcyjne promocje na szereg różnego rodzaju produktów dostępnych w sieci. Corocznie, dzięki takiej polityce Biedronki, w portfelach polskich rodzin pozostają gigantyczne oszczędności, co szczególnie ważne w dobie wysokiej presji inflacyjnej. W 2022 roku suma promocji, z których skorzystali klienci Biedronki wyniosła ponad 7,5 mld zł. Gdyby nie promocje, o tyle więcej musieliby wydawać w czasie zakupów. Wśród produktów, po które najchętniej sięgali klienci w ramach promocji w u.br. znalazło się mięso wieprzowe, owoce i warzywa, w tym sezonowe, suplementy i witaminy, akcesoria do grillowania, kawa, lody, czekolada i czekoladki, a nawet sushi.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing