Chyba każdy Amerykanin i Amerykanka zna Marthę Stewart – to sławna bizneswoman, osobowość telewizyjna, pisarka i wydawczyni. Stewart jest też nazywana ikoną gospodyń, którym udziela rad na temat prowadzenia domu. Sama prowadziła firmę cateringowej i wyspecjalizowała się w organizacji przyjęć dla majętnych osób.
Bizneswoman długo pracowała na swoje nazwisko i dlatego dziś jest marką osobistą, która zarabia m.in. na reklamowaniu produktów. Tym razem jednak postanowiła wystąpić w ironicznej i jednocześnie dość kontrowersyjnej kampanii marki Tito’s Handmade Vodka, w której podpowiada widzom… jak można wykorzystać butelkę wódki w czasie trwania Trzeźwego Stycznia (Dry January), kiedy wiele osób decyduje się na abstynencję od alkoholu.
Zobacz również
W spocie stworzonym przez agencję Arts & Letters Creative Martha Stewart zwraca się do odbiorców słowami, że właśnie trwa Dry January, dlatego wielu z nas „nie pije zbyt dużo”, ale jeśli mamy obok siebie butelkę Tito’s Handmade Vodka to możemy z niej zrobić użytek. W kolejnych ujęciach widzimy, jak bohaterka dodaje wódki do sosu spaghetti, czy też używa jej w spryskiwaczu jako środek do dezynfekowania butów czy w odpowiednim dozowniku jako płyn do czyszczenia szyb. Podpowiada też, że sama butelka może posłużyć do rozbijania mięsa.
Co ciekawe, niemal każda scena dowcipnie sugeruje, że Stewart bardzo chętnie sięgnęłaby po trunek i nadal w sprytny sposób stara się go „przemycać” do swojej diety (np. nalewa do sosu ogromną ilość wódki czy łapie ustami mgiełkę z alkoholu ze spryskiwacza).
Oczywiście, aby wykorzystać wódkę w zaproponowany przez Stewart alternatywny sposób, trzeba mieć do tego odpowiednie narzędzia. Okazuje się, że reklama jest promocją specjalnych zestawów DIY produkowanych przez markę Tito’s Handmade Vodka – w ich skład wchodzą nakładki na butelki, które służą do stworzenia dezodorantu, odświeżacza powietrza i dozownik do płynów. Koszt takiego zestawu to 10 dolarów i nie znajdziemy w nim butelki alkoholu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Marka zaznacza, że zyski ze sprzedaży zestawów mają zostać na rzecz organizacji non-profit, z którymi producent nawiązał współpracę (w tym Meals on Wheels America, the USO i inne).
PS Marketing alkoholowy – jak wygląda w Polsce i czy powinien zostać ograniczony?
Nikogo w Polsce nie dziwi wyraźna ekspozycja alkoholu w sklepach, sprzedaż wódki na stacjach benzynowych i billboardy z piwem na ulicach. Alkohol jest przecież w naszej kulturze od zawsze i towarzyszy nam podczas mniejszych i większych spotkań. Dlaczego zatem producenci mieliby go nie promować?
PS 2 Zakopane wprowadza zakaz sprzedaży alkoholu w nocy
Władze Zakopanego postanowiły wprowadzić nocną prohibicję. Od godziny 23:00 sprzedaż alkoholu w całodobowych sklepach i na stacjach benzynowych na terenie miasta będzie zabroniona.