ING tworzy wizualizacje przyszłości polskich metropolii dzięki AI

O autorze
2 min czytania 2023-01-12

W ramach akcji „Ja w przyszłości. Powered by AI & ING” bank  ING podejmuje wyzwanie wizualizacji przyszłości polskich metropolii, jak również poszczególnych internautów. Wizja siebie i dobrze nam znanych miejsc w przyszłości ma zachęcić do myślenia o tym, co czeka nas za kilkanaście czy kilkadziesiąt lat i zadbania o tą przyszłość już teraz.

W ramach aktywacji ING zachęca Polaków do zastanowienia się nad przyszłością i planowania jej już dziś. W refleksji nad przyszłością ma pomóc narzędzie oparte na sztucznej inteligencji. Na stronie dedykowanej kampanii wystarczy dokończyć zdanie: „W przyszłości będę…” oraz opcjonalnie wgrać zdjęcie. Każdego dnia akcji autorzy najciekawszych 21 opisów otrzymają swój własny, wygenerowany przez AI obraz przyszłości, a najlepszy z nich zgarnie dodatkowo nagrodę główną w postaci metalowego fotoplakatu ChromaLuxe.

Aby stworzyć obrazy Miast Przyszłości na potrzeby akcji „Ja w przyszłości. Powered by AI & ING”, bank posłużył się możliwościami AI i aktualnymi zdjęciami najbardziej charakterystycznych punktów wybranych polskich metropolii. Dzięki algorytmom możemy przenieść się w czasie i zobaczyć przyszłość Warszawy, Krakowa, Trójmiasta, a także innych polskich miast. Co przepowiada nam AI? Poznańskie robo-koziołki, statki powietrzne nad Pałacem Kultury oraz portal w rzeszowskim Pomniku Czynu, to tylko niektóre wizje przyszłości roztaczane przed nami przez sztuczną inteligencję.

– Życie na emeryturze nieczęsto pojawia się w myślach statystycznego Polaka. Nasze badanie pokazało, że połowa z nas nie rozmawiała o tym w ciągu ostatniego półrocza, a ponad 20 proc. młodych ludzi nie zastanawia się nad tym w ogóle. Jeśli temat się pojawia, zazwyczaj łączy się z lękiem, a nie z nadzieją. Myślenie o sobie w odległej przyszłości jest wyzwaniem dla naszych umysłów i dlatego jest takie trudne. W naszej kampanii postanowiliśmy trochę to ułatwić – mówi Barbara Pasterczyk, dyrektor banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim. – Sztuczna inteligencja pomaga nam przekroczyć ograniczenia ludzkiego umysłu. Dzięki możliwościom AI możemy zbudować wizję siebie i naszego bezpośredniego otoczenia za kilkadziesiąt lat. Liczymy, że to pomoże Polakom oswoić się z myślą o ich przyszłości i zainspiruje do zadbania o swój finansowy dobrostan na emeryturze – dodaje Barbara Pasterczyk

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Więcej informacji o akcji znajduje się na stronie ja-w-przyszlosci.pl.

*Cytowane dane pochodzą z badania przeprowadzonego na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej N = 1000 osób. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Termin realizacji: 24–26 października 2022. Metoda: CAWI).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS Niedawno bank ING wykorzystał AI do zwizualizowania przyszłości swoich klientów na emeryturze.

ING w ramach akcji „Ja w przyszłości. Powered by AI & ING”, wykorzystał technologię do stworzenia obrazów jutra, to znaczy ludzi na emeryturze widzianych oczami AI