Studia na YouTube czyli case study kampanii reklamowej w serwisie

Uczelnie wyższe wiedzą, że potencjalnych studentów najlepiej szukać w sieci. Jest to bardzo duża grupa, która codziennie korzysta z YouTube. Właśnie ten kanał komunikacji postanowiła wykorzystać Wyższa Szkoła Logistyki.
O autorze
1 min czytania 2014-09-26

My natomiast zajęliśmy się prowadzeniem kampanii wideo-mówi Gabriela Jakimik z agencji Tube.AD

Według danych Megapanel z grudnia 2013 r. 3,6 mln osób (grupa wiekowa 16-24) każdego dnia korzysta z YouTube. Natomiast badania agencji Think Kong z czerwca 2014 wykazały, że 2,3 mln Polaków, szczególnie tych w grupie wiekowej 18-24, nigdy nie ogląda telewizji. Zatem najlepiej dotrzeć do nich poprzez wideo i wykorzystując kampanię reklamową na YouTube.

Wyższa Szkoła Logistyki z Poznania postawiła sobie za cel kampanii wyjaśnienie pojęcia „logistyka” w gospodarce i życiu codziennym. Miało to wzbudzić zainteresowania tą dziedziną i w efekcie zachęcić do rozpoczęcia studiów na WSL. Spot w precyzyjny sposób pokazał logistykę w codziennych sytuacjach – na drogach, w pracy, w domu, a nawet w naturze.

Kampania wideo na YouTube trwała miesiąc. Ruszyła przed wakacjami 13 czerwca 2014, po maturach, ale jeszcze przed gorącym sezonem wakacyjnym. Zakończyła się 15 lipca. 30-sekundowy spot skierowaliśmy do ludzi młodych (grupa wiekowa 18-24), przebywających na obszarze woj. wielkopolskiego i zainteresowanych dalszą edukacją. Użyliśmy formatu reklamy pomijalnej po 5 sekundach wyświetlania, za którą reklamodawca płaci tylko w przypadku pełnego obejrzenia spotu przez widza.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wyniki

Okazało się, że charakter spotu (kreacją zajęła się firma Studio SOHO) oraz odpowiednie kierowanie na odbiorcę dało bardzo dobre wyniki. Reklamę Wyższej Szkoły Logistyki wyświetlono 377.379 razy, w tym pełnych (płatnych) obejrzeń było aż 75.475. Spot uzyskał 66.532 unikalnych użytkowników, którzy 5.821 razy kliknęli w reklamę i przeszli na stronę internetową szkoły. Niewielkim kosztem uczelnia dotarła do wybranych użytkowników YouTube, pokazując im konkretną ofertę za pomocą reklamy wideo. Nasz klient, czyli Wyższa Szkoła Logistyki, był bardzo zadowolony z wyników kampanii.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się