AMS i CitiesAI rozszerzają innowacyjny program badań z użyciem sztucznej inteligencji

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
AMS i CitiesAI rozszerzają innowacyjny program badań z użyciem sztucznej inteligencji

Po sukcesie pilotażowego wdrożenia przyszedł czas na rozwinięcie przełomowej metodologii badawczej. AMS przeprowadził pomiar ruchu wokół nośników indoorowych w czterech kolejnych galeriach handlowych, wykorzystując innowacyjne rozwiązania autorstwa CitiesAI.

Tym razem badaniem ruchu w otoczeniu nośników cyfrowych objęte zostały galerie Focus Mall w Zielonej Górze, Bonarka w Krakowie, Alfa Centrum w Białymstoku i Galeria Wołomin.

– Pomiar i jego wyniki upewniły nas, że metodologia wypracowana przez CitiesAI jest uniwersalna i skalowalna. Może być wykorzystywana we wszystkich galeriach handlowych, a większa liczba precyzyjnych danych to jeszcze wyższa skuteczność komunikacji – wyjaśnia Waldemar Kruk, head of business intelligence w AMS.

Przypomnijmy, że wiosną 2022 roku AMS przeprowadził pilotaż badania, które objęło pięć obiektów handlowych w Polsce. Jego celem było przede wszystkim sprawdzenie w praktyce zupełnie nowego standardu pomiaru, wypracowanego przez CitiesAI we współpracy z AMS. Dzięki zastosowanej metodologii duże zbiory danych w postaci zdjęć są selekcjonowane i analizowane za pomocą narzędzi opartych na sztucznej inteligencji oraz big data. Innowacja tkwi w samej technologii pozyskiwania danych: system otrzymuje nawet jedno zdjęcie na sekundę przedstawiające otoczenie wokół konkretnego nośnika w galerii. W ciągu jednej sesji badawczej wykonywanych jest do 60 tysięcy zdjęć. Analizując szczegółowe zasoby, można sprawdzić, jaka grupa konsumentów (z podziałem na wiek i płeć) znalazła się w pobliżu konkretnego nośnika danego dnia albo o danej porze dnia.

Z danych zgromadzonych podczas badania w czterech kolejnych obiektach wynika między innymi, iż:

  • najliczniejszą grupą wśród klientów są kobiety w wieku 15-30 lat;
  • im późniejsza pora dnia, tym wyższy udział młodych osób (15-30 lat) obojga płci, a wskaźnik ten rośnie kosztem starszych grup klientów (30-45 i 46-60);
  • grupa seniorów (60+ lat) najbardziej preferuje godziny poranne;
  • w weekend maksymalna największa frekwencja wokół cyfrowych nośników indoorowych przypada najczęściej na godziny 12-15 i 17-18.

– Cieszy nas, że mogliśmy dołożyć kolejną cegiełkę do upowszechnienia nowej, tak przełomowej metody badania widowni nośników indoorowych. To twardy dowód, jak dobrą przestrzenią reklamową dla marek jest galeria handlowa. Zwłaszcza że w odniesieniu do decyzji zakupowych to właśnie galeria jest ostatnim punktem styku między konsumentem a reklamą – przekonuje Dominik Piwek, head of marketing & PR w NEPI Rockcastle Poland. Grupa NEPI Rockcastle jest właścicielem Focus Mall Zielona Góra, Bonarka City Center, Alfa Centrum i Galerii Wołomin.

– Blisko rok temu przeprowadziliśmy testowe badanie, które napawało optymizmem i potwierdzało skuteczność naszej metodologii. Teraz dokonaliśmy kolejnego, znaczącego kroku. Nasze założenia metodologicznie znów zostały pozytywnie zweryfikowane. Wspólnie z AMS stworzyliśmy unikalne rozwiązania optymalizujące kampanie w indoorze – wyjaśnia Robert Migas-Mazur, data scientist w CitiesAI.

AMS planuje rozszerzyć badania na kolejne galerie oraz docelowo wykorzystać pozyskane dane do przygotowania dedykowanych ofert i produktów w oparciu o zmienne demograficzne.

Szczegółową metodologię badań zespół CitiesAI zaprezentował 24 listopada br. podczas drugiego wydarzenia z cyklu konferencji Data Driven Digital OOH, organizowanego przez AMS.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij