BuzzFeed zwalnia pracowników i inwestuje w narzędzia sztucznej inteligencji OpenAI. Akcje spółki wystrzeliły

BuzzFeed zwalnia pracowników i inwestuje w narzędzia sztucznej inteligencji OpenAI. Akcje spółki wystrzeliły
BuzzFeed zapowiedział, że do tworzenia swoich artykułów oraz quizów będzie wykorzystywał technologię sztucznej inteligencji firmy OpenAI. Krótko po ogłoszeniu nowości, akcje spółki na nowojorskiej giełdzie wzrosły w dzień o ponad 100%.
O autorze
2 min czytania 2023-02-02

fot. depositphotos.com

BuzzFeed inwestuje w AI

Na fali popularności takich rozwiązań jak ChatGPT, BuzzFeed również ogłosił plany dotyczące użycia AI. Serwis, znany z rozrywkowych quizów, artykułów popkulturowych i ciekawostek z życia gwiazd, zamierza wykorzystywać sztuczną inteligencję do tworzenia, personalizacji i uatrakcyjniania kolejnych treści online.

Jak zmienią się popularne quizy wspierane przez AI? Przekonamy się niebawem, ponieważ nowe narzędzia mają zawitać w firmie jeszcze w tym roku.

– W 2023 roku będziecie świadkami, jak treści inspirowane sztuczną inteligencją przeniosą się z etapu badań do głównej części naszej działalności, ulepszając wrażenia z quizów, informując o naszej burzy mózgów i personalizując treści dla naszych odbiorców – powiedział Jonah Peretti, prezes BuzzFeed cytowany przez „Wall Street Journal”.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Do tworzenia artykułów i quizów Peretti zamierza wdrożyć technologię sztucznej inteligencji firmy OpenAI, stojącej za szalenie popularnym chatbotem ChatGPT. Narzędzie udostępnione w listopadzie 2022 roku przyciągnęło już miliony użytkowników i – pomimo wielu kontrowersji – wciąż gromadzi publiczność zainteresowaną ekspresowym generowaniem tekstów o dowolnej tematyce.

Pracownicy zastąpieni przez sztuczną inteligencję?

Co ciekawe, informacja o inwestycjach w rozwiązania AI pojawiły się niedługo po tym, jak firma podjęła decyzję o redukcji etatów. W grudniu 2022 roku BuzzFeed poinformował o zwolnieniu około 180 pracowników, co stanowi 12% całego zespołu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jonah Peretti, prezes BuzzFeed tłumaczył tę decyzję koniecznością ograniczenia kosztów, kryzysem gospodarczym i zmianami w sposobie korzystania z mediów. Szef serwisu zapewnia też, że ludzie pozostaną niezastąpieni, jeśli chodzi o „wnoszenie swojego wkładu kulturowego” czy formułowanie odpowiednich pytań dla sztucznej inteligencji.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jednocześnie Peretti wskazał, że oczekuje, iż w ciągu najbliższych 15 lat sztuczna inteligencja będzie samodzielnie tworzyć i personalizować treści w serwisie.

Inwestorzy reagują

Do komunikatu o inwestycjach w AI dołączyły również informacje o współpracy z Metą. Jak przekazał „Wall Street Journal”, w minionym roku BuzzFeed podpisał wartą 10 mln dolarów umowę z firmą Marka Zuckerberga. Na jej mocy serwis rozrywkowy ma przyciągnąć nowych twórców na Facebooka i Instagrama, a także szkolić w dostarczaniu oryginalnych treści na platformy.

Kilka miesięcy po wejściu na giełdę w 2021 roku akcje firmy przez większość czasu wskazywały tendencję spadkową,a w 2022 roku straciły na wartości o ponad 90%.Obie informacje z początku 2023 roku wywołały jednak zdecydowane reakcje inwestorów. Krótko po ogłoszeniu planów BuzzFeeda, akcje spółki wystrzeliły na nowojorskiej giełdzie. W jeden dzień odnotowano wzrost o 120% – z 0,95 dolarów do około 2,09 dolarów za akcję. Tym samym akcje BuzzFeeda w bardzo krótkim czasie poszybowały na podium najbardziej rozchwytywanych przez drobnych inwestorów.

PS. Microsoft inwestuje 10 mld dolarów w rozwój AI

Gigant z Redmond rozszerza partnerstwo z firmą OpenAI. Microsoft przekaże nawet 10 mld dolarów na badania, rozwój i udostępnianie narzędzi opartych na sztucznej inteligencji.

PS 2. Ryan Reynolds testuje ChatGPT

W reklamie Mint Mobile Ryan Reynolds przekonał się, że algorytm potrafi wygenerować dowcipne copy, które równie dobrze mogłoby wyjść spod jego ręki.