Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Influencerzy we Francji będą musieli usunąć treści, w których „nielegalnie reklamują” napoje alkoholowe

Influencerzy we Francji będą musieli usunąć treści, w których „nielegalnie reklamują” napoje alkoholowe
Instagram, na wniosek stowarzyszenia Addictions France, prawdopodobnie będzie musiał usunąć publikacje twórców, którzy reklamowali na swoich profilach produkty alkoholowe. Czy podobna sytuacja będzie miała miejsce w Polsce?
O autorze
1 min czytania 2023-02-08

Już od jakiegoś czasu temat reklamowania alkoholu w Polsce jest mocno poruszany w mediach – problem dostrzega m.in. aktywista Jan Śpiewak, który udostępnia na swoim kanale przykłady nielegalnej reklamy alkoholu na Instagramie. To m.in. jego działania otworzyły dyskusję na temat tego, czy w Polsce potrzebujemy zaostrzonych przepisów dotyczących reklamowania alkoholu. Obecnie w Polsce zabrania się reklamy i promocji napojów alkoholowych (poza piwem) – mimo to promocja alkoholu pojawia się w social mediach, gdzie marki płacą influencerom za tworzenie treści sponsorowanych.

Okazuje się, że podobne problemy mają też inne kraje w Europie. Szerokim echem odbiła się teraz decyzja francuskiego wymiaru sprawiedliwości, który na wniosek stowarzyszenia Addictions France nakazał Instagramowi usunięcie treści influencerów, którzy „nielegalnie reklamują” napoje alkoholowe. Jak informuje AFP, orzeczenie dotyczy 37 publikacji rozpowszechnianych przez około 20 różnych influencerów, mających łącznie ponad 5 mln subskrybentów.

Stowarzyszenie Addictions France nazwało decyzję „historycznym zwycięstwem przeciwko sponsorowaniu alkoholu online”. Według podanych przez stowarzyszenie informacji, podobno od półtora roku kontaktowano się z influencerami w celu usunięcia materiałów promujących alkohol, co spotykało się z różnymi reakcjami.

Według orzeczenia materiały muszą ograniczać się do treści informacyjnych i nie mogą zawierać skojarzeń na przykład ze świętowaniem. „Wyrok nakazuje również Mecie dostarczenie Addictions France prawdziwych tożsamości influencerów (imię i nazwisko, data i miejsce urodzenia, numery telefonów)” – informuje AFP.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Grupa Meta, która jest właścicielem Instagrama, poinformowała o wdrożeniu decyzji sądu i zapowiedziała odwołanie się od niej. 

PS Polskie influencerki zwracają uwagę na problem promowania alkoholu

Do niedawna niewiele osób widziało problem w reklamowaniu piwa, wina lub cięższych alkoholi na swoich kanałach social media. Teraz, kiedy dużo więcej mówi się na temat nielegalności takich działań, influencerzy zaczynają się wycofywać się z takich współprac i odnosić do obecności alkoholu w mediach.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS 2 Marketing alkoholowy – jak wygląda w Polsce i czy powinien zostać ograniczony?

Nikogo w Polsce nie dziwi wyraźna ekspozycja alkoholu w sklepach, sprzedaż wódki na stacjach benzynowych i billboardy z piwem na ulicach. Alkohol jest przecież w naszej kulturze od zawsze i towarzyszy nam podczas mniejszych i większych spotkań.Dlaczego zatem producenci mieliby go nie promować?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS 3 Zakopane wprowadza zakaz sprzedaży alkoholu w nocy

Władze Zakopanego postanowiły wprowadzić nocną prohibicję. Od godziny 23:00 sprzedaż alkoholu w całodobowych sklepach i na stacjach benzynowych na terenie miasta będzie zabroniona.