Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Kia i Hyundai pilnie aktualizują systemy bezpieczeństwa z powodu „Kia Challenge” na TikToku

Kia i Hyundai pilnie aktualizują systemy bezpieczeństwa z powodu „Kia Challenge” na TikToku
Na TikToku rozprzestrzenił się tzw. „Kia Challenge”, w ramach którego nastolatkowie włamywali się do samochodów i publikowali nagrania z kradzieży. Po tym, jak wyzwanie przyniosło szereg tragicznych skutków, producenci zaoferowali kierowcom bezpłatne modernizacje pojazdów.
O autorze
1 min czytania 2023-02-16

fot. depositphotos.com

Niebezpieczne wyzwanie na TikToku

„Kia Challenge” pojawiło się na platformie społecznościowej już w 2021 roku. Użytkownicy TikToka ze Stanów Zjednoczonych mogli natknąć się na coraz większą liczbę filmików, na których młodzi ludzie podejmowali próby uruchomienia samochodów marki Kia i Hyundai bez użycia klucza, a za pomocą.. kabla USB. Wyzwanie polegające na omijaniu zabezpieczeń samochodu szybko stało się viralem, a jego uczestników zaczęto nazywać „Kia Boys”.

Z czasem zabawa wymknęła się spod kontroli, a na platformę trafiały nagrania z kradzieży samochodów i niebezpiecznych manewrów. Jak podaje Amerykański Urząd ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA), „Kia Challenge” doprowadziło do kradzieży ponad 7 tys. samochodów w USA oraz do co najmniej 14 wypadków, w których zginęło łącznie 8 osób.

Dane pokazują, że w minionym roku zgłoszenia dotyczące kradzieży prawie dwa razy częściej dotyczyły aut koreańskiego koncernu niż pojazdów innych marek. Samochody, które padły łupem złodziei, nie zostały wyposażone w immobilizery, co znacząco ułatwiało włamania.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kia i Hyundai rozpoczynają akcję serwisowania aut

Pierwsza reakcja marki Kia zdecydowanie nie usatysfakcjonowała kierowców. W 2022 roku producent zaproponował właścicielom samochodów bezpłatne blokady na kierownicę. Bardziej zdecydowane kroki podjęto z początkiem bieżącego roku. Koncern Hyundai (właściciel obu marek) ogłosił pilną modyfikację oprogramowania 3,8 miliona kwalifikujących się samochodów Hyundai i 4,5 miliona samochodów Kia w USA.

Właściciele felernych aut otrzymają bezpłatną aktualizację systemu bezpieczeństwa, która do tej pory kosztowała co najmniej 170 dolarów. Odtąd do uruchomienia samochodu będzie potrzebny kluczyk w stacyjce. Ponadto wydłuży się długość działania alarmu przeciwkradzieżowego – z 30 sekund do 1 minuty.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Hyundai i Kia rozpoczną darmowe serwisowanie jeszcze w tym miesiącu. Każdy pojazd po aktualizacji otrzyma naklejkę na szybę, informującą o działającym systemie antykradzieżowym. Marki mają nadzieję, że prowadzone działania skutecznie zakończą rozprzestrzenianie się niebezpiecznego trendu na TikToku.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS. Makabryczny challenge na TikToku

Jednym z najbardziej kontrowersyjnych trendów na TikToku był tzw. #holokaustchallenge. Użytkownicy wcielali się w role ofiar Holocaustu i opowiadali, w jaki sposób umarli.

PS 2. KęKę kontra KIA

Raper KęKę podzielił się swoimi przykrymi doświadczeniami z samochodem marki KIA. Utwór „Możesz mi” który na pozór opowiada o nieudanym związku, odnosi się do licznych problemów z autem.