T-Mobile dzięki sztucznej inteligencji i sieci 5G tworzy wizualizację przebiegu wyścigu Izerska 50

T-Mobile połączył świat sportu i sztuki w projekcie wykorzystującym nowoczesne technologie transmisji danych. Podczas niedzielnego wyścigu Izerská 50 powstała wizja artystyczna w postaci animacji, która w czasie rzeczywistym odzwierciedlała wydarzenia na torze. Widzieli ją nawet mieszkańcy Pragi.
O autorze
1 min czytania 2023-02-20

Unikalne uwiecznienie wyścigu

Wyobraź sobie, że bierzesz udział w wyścigu narciarstwa biegowego w Górach Izerskich. Wiatr wieje łagodnie, a Ty ruszasz w trasę. W tym samym czasie na cyfrowej instalacji artystycznej przed centrum handlowym Arkády Pankrác w Pradze, pojawiają się niezliczone kolorowe cząsteczki, animowane przez różne rodzaje danych – od pogody po prędkość narciarzy. W ten sposób powstaje wyjątkowa wizualizacja oparta na danych zebranych bezpośrednio w Bedřichovie i przesłanych przez sieć T-Mobile 5G do Pragi.

Głównym zamierzeniem operatora było zademonstrowanie możliwości swojej technologii, która może zostać wykorzystana w bardzo różnych dziedzinach. W tym przypadku operator pokazał, że możliwe jest połączenie fizycznego ruchu na świeżym powietrzu, internetowego świata danych i sztucznej inteligencji. A takie eksperymenty mogą spodobać się szerokiej publice.

Połączenia sportu, technologii i sztuki

– W dzisiejszym świecie z powszechnie dostępnymi nowoczesnymi technologiami, widzimy wiele możliwości łączenia rzeczy, które pozornie do siebie nie pasują. Wirtualna fuzja sportu i wizualizacji za sprawą naszego projektu, może ekscytować nie tylko sportowców, ale także fanów designu, sztucznej inteligencji i postępu technologicznego. Ta wizja docierać będzie do różnych grup łącząc je, a instalacja może zainteresować każdego choć na chwilę – dodał Ladislav Báča, dyrektor ds. komunikacji marki i marketingu w T-Mobile Česká republika.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Całość wizualna powstała z połączenia sztucznej inteligencji, kreatywnych pomysłów, a przede wszystkim aktywności zawodników na trasie. Praca była możliwa dzięki najnowocześniejszej technologii sieci 5G T-Mobile. Było to połączenie danych zbieranych w czasie rzeczywistym bezpośrednio na trasie w Bedřichovie podczas wyścigu, w tym danych o pogodzie, ruchu na trasie oraz danych geograficznych i elementów wizualnych zaprogramowanych na podstawie danych z ubiegłorocznego wyścigu Jizerská 50.

Inspirowanie, łączenie i pokazywanie możliwości dzisiejszej technologii

Projekt dla T-Mobile został opracowany kreatywnie, strategicznie i organizacyjnie przez zespół Ticino złożony z ekspertów z sieci reklamowej WPP, natomiast dzieło sztuki wyprodukowała firma Nice!, która jest agencją produkcyjną, udźwiękowienie zaś zapewniło wielokrotnie nagradzane brazylijskie studio Hefty. Partnerem komunikacyjnym całego projektu była agencja Raul, organizator Jizerská 50. Cały proces przygotowań do kampanii trwał około trzech miesięcy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– To wspaniale, kiedy możemy odkrywać nowe technologie i sposoby podejścia do tradycyjnych mediów, formatów i przekazów. Wizualizacja danych z transmisji sportowych w ten sposób była okazją, której my i nasz klient nie chcieliśmy przegapić – powiedziała Michaela Pechanová, dyrektor kreatywna zespołu Ticino w WPP.