Pierwszy polski koncert na Robloxie zorganizowany w „Mieście ING” rozpoczął kampanię edukacyjną dotyczącą bezpieczeństwa w sieci. By uświadomić młodym, że cyberzagrożenia pojawiają się tam, gdzie się ich najmniej spodziewamy, na wydarzeniu nagle pojawił się haker. To nieoczekiwane wydarzenie było jednocześnie zaproszeniem do poćwiczenia w „Mieście ING”, jak uniknąć takich zagrożeń. „Miasto ING” cieszy się dużą popularnością i jako pierwsza polska, komercyjna gra na Roblox przekroczyła już 1 mln wizyt.
Bezpieczeństwo w sieci – najnowsze wyniki badania
Jak wynika z najnowszych badań ING, co dziesiąta osoba w wieku 7-17 lat deklaruje, że ktoś kiedyś przejął jej konto w grze lub aplikacji, a kolejne 12 proc. nie może tego wykluczyć. W najnowszej odsłonie gry edukacyjnej „Miasto ING” w Roblox, bank pokazuje, jak nowe funkcje i zadania w zakresie bezpieczeństwa w sieci, mogą być również dobrym polem do wspólnej zabawy i rozmowy rodziców oraz dzieci.
Zobacz również
Jak wskazuje badanie przeprowadzone na zlecenie ING Banku Śląskiego, w grupie 7-17-latków najczęstszym przypadkiem naruszenia bezpieczeństwa jest namawianie do kliknięcia w podejrzany link – aż 21 proc. dzieci i młodzieży wskazuje, że na pewno coś takiego im się zdarzyło, dodatkowo – 31 proc. nie może tego wykluczyć. Kradzież wirtualnej waluty bądź przedmiotów dotknęła z kolei 7 proc. młodych graczy, a co dziesiąty badany wskazuje, że takie zdarzenie mogło mieć miejsce.
Z badania ING wynika również, że głównym źródłem informacji dzieci i młodzieży o bezpiecznym korzystaniu z sieci są rodzice – tak wskazało 79 proc. badanych. Młodzi Polacy w wieku 7-17 lat często czerpią również informacje na ten temat ze szkoły i zajęć pozalekcyjnych (58 proc. wskazań), z Internetu (38 proc.) oraz od znajomych (28 proc.).
– Widzimy, że co dziesiąta osoba w wieku 7-17 lat deklaruje, że ktoś kiedyś przejął jej konto w grze lub aplikacji, a kolejne 12 proc. nie może tego wykluczyć. Co bardzo istotne, ponad połowa badanych chce się dowiedzieć więcej na temat bezpiecznego korzystania z Internetu. W obliczu takich realnych zagrożeń i potrzeby edukacji, jak ich uniknąć, przygotowaliśmy kolejną odsłonę „Miasta ING” w Roblox. Tym razem głównym celem gry jest wzbudzenie zainteresowania tematyką cyberbezpieczeństwa u młodych osób, a także wesprzeć rodziców w edukacji w tym zakresie – mówi Barbara Pasterczyk, dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Edukacja cyberbezpieczeństwa przez zabawę
„Miasto ING” to gra edukacyjna dostępna na platformie Roblox. Tym razem oprócz dobrych nawyków związanych z finansami, ING uczy dzieci zasad cyberbezpieczeństwa. Na graczy czekają przygotowane w formie zabawy zadania i quizy z dostosowanymi do ich wieku pytaniami i wskazówkami. Aby pokazać, jak ważne jest przestrzeganie określonych zasad lub unikanie konkretnych sytuacji w internecie, w grze pojawiły się np. tryb multiplayer. Gracze wcielają się w postać hakera albo członków grupy poszukiwawczej. Podczas gry ścigający mogą zwiększać swoje szanse, zbierając specjalne przedmioty i rozwiązując quizy dotyczące cyberbezpieczeństwa. Sprawca zamieszania nie pozostaje jednak bezbronny: może np. spowolnić prędkość ścigających czy zmniejszyć swoją widoczność. Przyjmując różne role – gracze mogą łatwiej wyobrazić sobie, jak poważne mogą być skutki przejęcia ich cyfrowej tożsamości.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Reels drugiej odsłony „Miasta ING”:
– Zabawa jest bardzo skutecznym narzędziem w procesie nauczania dobrych nawyków. Dzieci, które uczą się poprzez gry edukacyjne, takie jak „Miasto ING”, są bardziej zmotywowane i chętne do przyswajania nowych informacji, co przekłada się na ich długotrwałą pamięć i efektywność nauki. Gry są naturalną formą spędzania czasu przez dzieci, a dobre nawyki są łatwiej wprowadzane, gdy są zintegrowane z codziennymi czynnościami – mówi dr Krzysztof Wojewodzic, ekspert w zakresie technologii edukacyjnych.
Teraz z kontem Mobi można mieć również wyjątkową kartę z wizerunkiem Paliona, Dizzowskiego, Miss Agi i Farella. Karty są dostępne wraz z kontem Mobi dla młodych (13-17).
Więcej informacji na stronie „Miasto ING.
W 2022 roku ING Bank Śląski jako pierwszy bank w Polsce otworzył pierwszą wirtualną przestrzeń z oddziałem banku ING w grze. Gra pozwala trenować dobre nawyki związane z finansami w sposób najbardziej przyjazny, czyli przez zabawę, w której poprzez zabawę i pasję młodych wspieramy. W wirtualnym świecie marki gracze uczą się zarządzania pieniędzmi: oszczędzania i umiejętnego ich wydawania. W lutym 2023 roku gra została rozszerzona o moduł uczący bezpieczeństwa w sieci i dodany został tryb multiplayer.
Gra dostępna jest na platformie Roblox.
Koncept strategiczny i nadzór nad przygotowaniem kampanii: Agencja kreatywna GONG. Wdrożenie pomysłu i koncepcji Miasta ING: Game Changer. Media: Mullen Lowe Media Hub
* Dane pochodzą z badania ilościowego przeprowadzonego wśród dzieci (7-12 lat) i młodzieży (13-17 lat). Badanie zostało przeprowadzone w styczniu 2023, przez agencję badawczą Minds&Roses, na zlecenie ING. N=550