Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Nowe życie „Dumb ways to die”. Piosenka z kampanii powróciła w trendzie na TikToku

Nowe życie „Dumb ways to die”. Piosenka z kampanii powróciła w trendzie na TikToku
Nikt się raczej nie spodziewał, że motyw ze słynnej kampanii powróci po dekadzie jako trend na TikToku. Motyw i utwór „Dumb ways to die” pojawia się teraz przy okazji filmików, w których użytkownicy publikują filmy ukazujące różnego rodzaju drobne wypadki.
O autorze
1 min czytania 2023-03-09

„Dumb Ways to Die” to przygotowana przez McCann Melbourne dla Metro Trains reklama, która zdobyła w 2013 roku 5 Grand Prix (w kategoriach: PR, Promocja i Aktywacja, Radio, Film, Kampania Zintegrowana) i ponad 20 innych statuetek na festiwalu reklamowym w Cannes, stając się najbardziej utytułowaną kampanią festiwalu.

Celem tej nietuzinkowej kampanii sprzed dekady było zaangażowanie i dotarcie do osób, które nie chcą słyszeć żadnych komunikatów dotyczących bezpieczeństwa. Dzięki swojej ogromnej popularności i efektywności w ciągu roku kampania przyczyniła się do 30% zmniejszenia wypadków w australijskim metrze.

Co więcej, piosenka „Dumb Ways to Die” (skomponowana przez Oliviera McGilla i śpiewana przez Emily Lubitz z zespołu Tinpan Orange) w ciągu 24 godzin znalazła się na liście najlepszych piosenek iTunes, a następnie 6 najpopularniejszych piosenek na świecie. Została też uznana za największy „viral hit” w Australii i w ciągu 2 tygodni od premiery pojawiło się aż 65 jej interpretacji. 

Mimo ogromnej popularności, jaka towarzyszyła tej kampanii w czasie jej premiery, nikt się raczej nie spodziewał, że powróci ona po dekadzie jako trend na TikToku. Motyw i utwór „Dumb ways to die” pojawia się teraz przy okazji filmików, w których użytkownicy publikują filmy ukazujące różnego rodzaju drobne wypadki, jak np. potknięcia, uderzenie korkiem od szampana, czy upadek podczas jazdy konno. Filmy zawsze „urywają się” w kluczowym momencie zdarzenia i są przerywane uroczą piosenką z kampanii McCann.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Użytkownicy wykorzystują ten motyw nawet bez pokazywania wypadku – często utworem „Dumb ways to die” sugerują jedynie, że dana sytuacja może zakończyć się tytułową śmiercią. Przykładem jest wideo, w którym widzimy, jak bohaterka wyciąga z wody groźnie wyglądającą rybę. Oglądający może się jedynie domyślać, jak skończyło się spotkanie z tym osobliwie wyglądającym stworzeniem. 

PS TikTok uprzedza użytkowników, że materiały publikowane przez TVP są kontrolowane przez rząd

Profile „Bądźmy Razem TVP oraz TVP Sport otrzymują w popularnej aplikacji oznaczenie „media państwowe”. W ten sposób użytkownicy mają się dowiedzieć, że „treści redakcyjne lub proces decyzyjny podlegają kontroli lub wpływowi rządu”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS 2 Wyróżnij się, czyli jak znaleźć swoją niszę na TikToku

Milionowe wyświetlenia i zaangażowani użytkownicy – TikTok oferuje dużo, ale czy dla każdego znajdzie się tam miejsce? Jak odnaleźć swoją przestrzeń na platformie i zostać zauważonym wśród setek tysięcy filmów publikowanych każdego dnia?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się