TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Top trendy w reklamie wideo na 2023 rok

O autorze
2 min czytania 2023-03-17

fot. depositphotos.com

Marketing wideo stał się nieodzowną częścią efektywnej strategii. W ubiegłym roku aż 86 proc. firm korzystało z treści wideo w celu zwiększenia świadomości marki, dotarcia do nowych odbiorców i konwersji leadów[1]. Channel Factory, globalna platforma technologiczna wspierająca działania reklamowe marek na YouTube, prognozuje, jakie będą trendy w reklamie wideo w 2023 roku, jakimi działaniami zdobyć przewagę konkurencyjną oraz jak zoptymalizować treści pod kątem preferencji konsumentów.

 

Współcześni konsumenci oglądają dziś więcej filmów niż kiedykolwiek i coraz częściej polegają na treściach wideo, aby dowiedzieć się o produktach i markach[2]. Przedstawione przez Channel Factory trendy to kierunek, w którym marki powinny podążać w kwitnącym krajobrazie wideo.

Transkrypcja dźwięku

Jedną z nowości w reklamie wideo jest optymalizacja treści pod kątem cichego oglądania. Według ostatnich badań branżowych, aż 85 proc. użytkowników odtwarza filmy z wyłączonym dźwiękiem, ponieważ treści przeglądają w trakcie podróży[3]. Zmieniające się zachowania i preferencje użytkowników podczas przeglądania wideo powodują, że w rezultacie platformy społecznościowe, takie jak: YouTube, Instagram i Tiktok, wprowadzają funkcje transkrypcji dźwięku.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Aby utrzymać zaangażowanie użytkowników w 2023 roku, marki powinny zoptymalizować materiały wideo do cichego oglądania, wykorzystując w tym celu napisy i instrukcje ekranowe. Przygotowanie filmów do odtwarzania bez dźwięku może również pomóc markom zapewnić bardziej przyjazne doświadczenie dla konsumentów i sprawić, że treści będą dostępne dla szerszej publiczności.

Różnorodność przekazów

W tym roku możemy spodziewać się również zmiany zachowań reklamodawców w kontekście bardziej świadomego podejścia do przekazów – rodzaju treści, twórców (różnorodnych i integracyjnych) czy tematyki (wokół zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska). Dane pokazują, że aż 60 proc. konsumentów jest zainteresowanych zakupem od marek, które promują zróżnicowaną tematykę, a także wspierają wartości, z którymi utożsamiają się użytkownicy[4].

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W 2023 roku podejście to będzie korzystne nie tylko dla reklamodawców, ale także dla branży mogącej usłyszeć zróżnicowane głosy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

CTV

Serwisy streamingowe podążają w ślad za Netflixem i wprowadzają subskrypcje wspierane reklamami, co sprawia, że telewizja hybrydowa ma szansę stać się największym przewodnikiem dla reklamy. 

Wyjątkową pozycję, jako „nowa” platforma zrodzona w erze cyfrowej, ma YouTube – jedno z najbardziej znanych i najczęściej oglądanych środowisk OTT[5]. Dzięki treściom zarówno krótko- i długoformatowym, które przykuwają uwagę użytkowników, platforma zwiększa interaktywność i zaangażowanie odbiorców.

Krótkie formaty wideo a social media

Media społecznościowe od zawsze zapewniały reklamodawcom bardzo dopasowaną publiczność, wysoki poziom zaangażowania, a co za tym idzie – wysoki wskaźniki interakcji. Facebook, YouTube i Instagram są dziś w czołówce platform, z których konsumenci korzystają i przewidują korzystać również w ciągu najbliższych 12 miesięcy[6].

Oczekuje się, że w 2023 roku marki – za pośrednictwem TikToka, YouTube Shorts i Instagram Reels – będą wykorzystywać krótkie materiały wideo do tworzenia autentycznych, inspirujących i edukacyjnych treści dla swoich odbiorców.

Treści generowane przez użytkowników

Aż 93 proc. użytkowników uważa, że UGC (User-generated content), czyli treści, takie jak referencje czy recenzje związane z marką i udostępniane przez samych klientów, są pomocne przy podejmowaniu decyzji zakupowych[7] – zapewniają one autentyczność i personalizację, której użytkownicy szukają w treściach.

Marki współpracujące z klientami powinny zachęcać ich do udostępniania treści wideo na swoich kanałach mediów społecznościowych. W dłuższej perspektywie content generowany przez klientów może pomóc w budowaniu zaufania[8] i lojalności konsumentów.

Live streaming & social commerce

Live streaming to trend, który konsekwentnie rozwija się od czasów pandemii COVID-19, kiedy marki szukały sposobów na połączenie się z użytkownikami-konsumentami. Dzięki formatom dostępnym na platformach społecznościowych, mogą one podejmować z użytkownikami interakcje w czasie rzeczywistym, również dokonując prezentacji swoich produktów (social commerce).

Dzięki relacjom na żywo marketerzy mogą wzmocnić relacje z klientami, zwiększyć świadomość i dotrzeć do nowych odbiorców.

[1] wyzowl.com/video-marketing-statistics

[2] channelfactory.com/video-consumption-trends

[3] hypebot.com

[4] channelfactory.com/consumer-sentiment-and-conscious-advertising

[5] comscore.com

[6] sproutsocial.com/insights/index

[7] dotcentric.co.uk

[8] socialmediatoday.com