Volkswagen, Mercedes i Ford królują w branży motoryzacyjnej

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Volkswagen, Mercedes i Ford królują w branży motoryzacyjnej

Znamy najsilniejsze brandy motoryzacyjne w Polsce. Podczas wczorajszej gali Top Marka 2014 w Warszawie wyróżnienie wręczono Volkswagenowi, który okazał się najskuteczniejszy w komunikacji z mediami. Pierwszą piątkę uzupełniły Mercedes, Ford, Fiat i Renault.

VII edycję badania zrealizował PRESS-SERVICE Monitoring Mediów we współpracy z miesięcznikiem „Press”.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Badanie dotyczyło okresu od 1 lipca 2013 do 30 czerwca 2014, a na jego potrzeby przeanalizowano niemal 1,5 mln materiałów z prasy i internetu dotyczących stu marek z dziesięciu sektorów gospodarki. Pięć najczęściej wzmiankowanych w prasie marek z każdej z branż poddano analizie jakościowej. Volkswagen, prócz tego, że był najbardziej medialny, uzyskał też najkorzystniejszy stosunek publikacji pozytywnych do neutralnych i negatywnych. Zdobył też najwięcej punktów za zasięg materiałów.

Ranking branży motoryzacyjnej – Top Marka 2014 

VW wyprzedził jedyną w pierwszej piątce markę premium – Mercedesa. Duża część publikacji odnosiła się do najpopularniejszego modelu w stajni koncernu – Golfa. Spekulacje dotyczyły także prezentacji nowego Passata oraz odświeżonego Polo, przy okazji którego przedstawiono również super oszczędny silnik, który miałby spalać niecały litr na sto kilometrów. Nie bez echa przeszły też istotne społecznie nowości korporacyjne Volkswagena, który ogłosił otwarcie w Polsce nowej fabryki. Wyjeżdżać z niej będą nowe Craftery, a zarówno spekulacje, jak i samo ogłoszenie decyzji mocno wpłynęło na medialność marki.

W przypadku Mercedesa komunikacja poszła w kierunku flagowych produktów – prezentacji nowej Klasy S oraz modelu CLA. Z kolei Ford koncentrował się na promocji Fiesty, Mondeo i Focusa.

W czołówce znalazły się także Fiat i Renault, które wyprzedziły pod względem liczby publikacji między innymi Opla, BMW, Audi, Toyotę czy Skodę. Publikacje o Renault i Mercedesie w poważnej części związane były z występami teamów Formuły 1, a Forda i Volkswagena - z rywalizacją rajdową.

Poddane analizie publikacje zostały wyselekcjonowane na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej. Pod uwagę wzięto dzienniki i tygodniki opinii, tytuły ekonomiczne, specjalistyczne (branżowe), magazyny lifestylowe kierowane do kobiet i mężczyzn oraz tabloidy. W internecie podstawą badania był monitoring prawie 5 milionów źródeł.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij