LEGO łączy siły z gwiazdami kobiecej piłki nożnej w nowej kampanii

LEGO łączy siły z gwiazdami kobiecej piłki nożnej w nowej kampanii
Grupa LEGO rozpoczęła nową kampanię Play Unstoppable, w której zwraca uwagę na stereotypy płci dotyczące zabawy. Do współpracy zaproszono światowej sławy zawodniczki kobiecej piłki nożnej. Premierę ma także nowy zestaw klocków, który przedstawia stadion piłkarski.
O autorze
2 min czytania 2023-05-31

Grupa LEGO uruchomiła kampanię Play Unstoppable, która ma na celu podważenie stereotypów dotyczących zabawy oraz zachęcenie dziewcząt do odblokowania swobody podczas niej.  

Badania zlecone przez Grupę LEGO i przeprowadzone przez Geena Davis Institute w 2021 r.* wykazały, że dziewczęta czują się coraz pewniej, angażując się we wszelkiego rodzaju zabawy i działania twórcze, ale powstrzymują ich zakorzenione w społeczeństwie stereotypy dotyczące płci.

Okazało się, że dziewczęta czują się mniej powściągliwe i mniej wspierają typowe uprzedzenia płciowe niż chłopcy, jeśli chodzi o kreatywną zabawę – 74 proc. chłopców w porównaniu z 62 proc. dziewcząt uważa, że niektóre zajęcia są przeznaczone tylko dla dziewcząt, podczas gdy inne są przeznaczone wyłącznie dla chłopców). Dziewczynki są także bardziej otwarte na różne rodzaje kreatywnej zabawy – 82 proc. uważa, że dziewczynki mogą grać w piłkę nożną, a chłopcy ćwiczyć balet. Takie samo zdanie ma tylko 71 proc. chłopców.

Do współpracy przy kampanii zaproszono światowej sławy zawodniczki kobiecej piłki nożnej: Megan Rapinoe, Yuki Nagasato, Sam Kerr i Asisat Oshoala. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Grupa LEGO wprowadziła również nowy zestaw o tematyce piłkarskiej, który składa się z 899 elementów. Jego zawartość stanowi stadion piłkarski, zawierający 15 minifigurek, w tym pięciu graczy, ośmiu kibiców, trenera i sędziego, więc fani w każdym wieku mogą rozegrać mecz, kibicować z trybun lub świętować zwycięstwo na podium zwycięzcy. Zestaw posiada także stanowisko VAR i sędziego, oraz ruchomą tablicę wyników.

– Zabawa, zarówno na boisku, jak i poza nim, pomaga dzieciom odkrywać, kim są, budować pewność siebie i czuć się częścią zespołu. To jeden z powodów, dla których kobieca piłka nożna jest jednym z najszybciej rozwijających się sportów na świecie, regularnie bijąc rekordy frekwencji i ponad 30 milionów dziewcząt grających w tę grę na całym świecie. Ale pomimo talentu zawodniczek i ekscytacji związanej z grą, która w końcu została doceniona na arenie światowej, wciąż istnieje wiele stereotypów dotyczących dziewcząt, ich hobby i sposobu, w jaki grają, które musimy przełamać. Mam nadzieję, że zobaczenie, jak kobiety takie jak ja spełniają swoje marzenia, zainspiruje dziewczyny do uwierzenia, że są nie do powstrzymania, kiedy mogą robić rzeczy, które kochają. Cieszę się, że mogę współpracować z Grupą LEGO, aby celebrować różne wymiary zabawy dziewcząt i pokazać, że nadszedł czas, aby świat przygotował się na dziewczyny, pozwalając im bawić się otwarcie i zaciekle — i wolne od stereotypów – powiedziała Sam Kerr, australijska gwiazda kobiecej piłki nożnej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

LEGO przełamuje bariery 

Aby zachęcać dziewczęta do dalszego przełamywania barier definiujących ich sposób zabawy, Grupa LEGO współpracuje z:

  • US Soccer Foundation, z którą otworzy trzy stałe miniboiska do piłki nożnej, aby zapewnić dziewczętom większy dostęp do nieograniczonych możliwości gry,

  • Football Australia, z którą za pośrednictwem Legacy ’23 i Our Game, ma na celu stworzenie platformy dla społeczności do kwestionowania stereotypów związanych z płcią w piłce nożnej.

* W badaniu wzięło udział 6844 rodziców i dzieci w wieku 6-14 lat w Chinach, Czechach, Japonii, Polsce, Rosji, Wielkiej Brytanii i USA w 2021 roku.

PS Przełamywanie granic i inspirowanie siłą, czyli jak marki sportowe zmieniają wizerunek kobiet w kampaniach

Otaczające nas środowisko wpływa na zmiany społeczne, a wraz z nimi transformacji ulega rynek reklamowy. W tym procesie ważną rolę odgrywają marki sportowe, które walczą ze stereotypowym wizerunkiem kobiet. W artykule przyjrzeliśmy się, jak marki sportowe odmieniają jego oblicze w swoich kampaniach.

PS 2 Dwa zestawy LEGO na rocznicę filmu Gwiezdne Wojny: Powrót Jedi

Grupa LEGO przygotowała coś specjalnego dla fanów Star Wars i z okazji 40. Rocznicy premiery Gwiezdnych wojen: Powrót Jedi zaprezentowała dwa nowe zestawy dioram przedstawiające kultowe sceny z filmu.