TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Raport Strategiczny 2022/2023 IAB Polska już dostępny

Przez ostatni rok polska branża komunikacji marketingowej skonfrontowała się z wyzwaniami postpandemicznej rzeczywistości oraz niepewnością geopolityczną i ekonomiczną. Mimo to rynek reklamowy odnotował dwucyfrowy wzrost.
O autorze
2 min czytania 2023-06-06

Raport skupia się na najważniejszych trendach, które będą mieć istotny wpływ na branżę w tym roku i w przyszłości. Jednym z wyróżnionych obszarów jest e-commerce, w tym retail media, który mimo niepewności związanej z pandemią nadal dynamicznie rośnie. Coraz więcej Polaków dokonuje zakupów online, a nawyki zakupowe wykształcone podczas lockdownu utrzymują się, co przynosi perspektywy rozwoju dla całej branży e-commerce. Rozwój technologii opartych na sztucznej inteligencji (AI) również wpływa na branżę marketingową, otwierając nowe możliwości rozwoju. Niemniej jednak, konieczne jest świadome zarządzanie zagrożeniami wynikającymi z niekontrolowanego rozwoju tych technologii. Raport porusza również kwestie wpływu środowiskowego branży online oraz działań regulacyjnych związanych z rynkiem cyfrowym.

Piotr Kowalczyk, redaktor naczelny Raportu Strategicznego, podkreślił znaczenie obiektywnego przekazu aktualnych danych i wiedzy na temat trendów w marketingu online we wszystkich jego obszarach i aspektach.

– Ogromnie się cieszę, że kolejny rok z rzędu miałem okazję współtworzyć Raport Strategiczny Internet IAB Polska.  W tegorocznej edycji jak zawsze staramy się przekazać w maksymalnie obiektywny sposób aktualne dane i wiedzę na temat trendów w marketingu online w każdym jego obszarze i aspekcie. Jest to możliwe tylko dzięki unikalnej pozycji IAB Polska jako organizacji zrzeszającej praktycznie całą branżę online oraz pracy całego zespołu ludzi tworzącego treści i nadzorującego powstawanie Raportu.

Analizy przedstawione w Raporcie Strategicznym prezentują rok 2022 jako niezwykle dynamiczny dla polskiego sektora reklamowego i marketingowego. Wartość rynku reklamowego online wzrosła o ponad 615 milionów złotych, osiągając wzrost na poziomie 10%. Ten znaczący wynik potwierdza dojrzałość i stabilność polskiego rynku, a także jego zdolność do przystosowania się do zmieniających się warunków.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ponadto, o czym także przeczytamy w Raporcie, w minionym roku podjęto działania regulacyjne związane z dalszym porządkowaniem zasad funkcjonowania rynku cyfrowego i wzmocnienia praw użytkowników usług cyfrowych oraz internetu. Kwestie bezpieczeństwa w internecie były istotne nie tylko w kontekście cyberbezpieczeństwa i ochrony przed treściami nielegalnymi, ale także dotyczyły praw konsumentów, ochrony danych dzieci, dostępności oraz wolności słowa i mediów.

– Wydanie kolejnej edycji Raportu Strategicznego tradycyjnie stanowi ważne wydarzenie dla całej branży reklamowej. Dzięki kompleksowej analizie rynku i prognozom na przyszłość, raport ten stanowi niezastąpione narzędzie wsparcia dla profesjonalistów komunikacji marketingowej. Jestem przekonany, że wniesie cenne spojrzenie na obecne i przyszłe wyzwania, umożliwiając efektywniejsze podejmowanie decyzji w dziedzinie reklamy cyfrowej – komentuje Włodzimierz Schmidt, Prezes IAB Polska.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Premiera Raportu Strategicznego Internet 2022/2023 odbyła się 30 maja br. w ramach flagowego wydarzenia IAB Polska – Forum IAB 2023. Publikacja dostępna jest  w postaci serwisu www oraz pdf  bezpłatnie pod linkiem raportstrategiczny.iab.org.pl

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS IAB Polska: Przewodnik po content marketingu 2023 już jest!

Co jest najtrudniejszym elementem działań content marketingowych? Czy klienci chętnie podejmują działania contentowe i jakie mają względem nich oczekiwania? Tego wszystkiego można dowiedzieć się z najnowszego „Przewodnika po content marketingu”, przygotowanego przez Grupę Roboczą Content Marketing i Reklama Natywna IAB Polska.