Żebrolajki nadal w modzie – raport Fanpage Trends sierpień 2012

O modzie na żebrolajki pisaliśmy w lipcowym raporcie Fanpage Trends. Jak udowodnił Play, każdą modę da się wykorzystać nie tracąc stylu. Obrazek „Zebrolajki” z komentarzem „Prosimy nie lajkować tego postu! ;-) ” był jednym z bardziej lubianych na profilu marki.
O autorze
1 min czytania 2012-09-14

Wakacyjny klimat doskonale wykorzystała Warka promując nowy produkt Radler. Profil Radlera dzięki wzrostowi o 58,8 tys. nowych fanów z hukiem wbił się na piąte miejsce rankingu największych profili marek piwnych na Facebooku. Wyprzedził tym samym profil Żywca, czy samej Warki.

Choć wakacje nie przyniosły wielkich wzrostów w czołówce największych, walka fan page’y trwa. Wzrost na większości największych polskojęzycznych stron w czasie wakacji zwolnił. W sierpniu największymi przyrostami liczby fanów mogą pochwalić się strony operatorów sieci komórkowych. Play po lipcowym przestoju znów ruszył z kopyta (5% wzrostu) i dogania profil Kwejka – od pierwszej trójki dzieli go jeszcze 1000 fanów. Jeżeli tempo wzrostu największych się utrzyma, w przyszłym miesiącu Play może stanąć na podium za Demotywatorami i Sercem i Rozumem. Orange Polska (największy w tym miesiącu przyrost liczby fanów – 7%, czyli prawie 60 tys. nowych fanów) przerósł stronę Kuby Wojewódzkiego i jest na 6. miejscu, 500 fanów za Allegro. Stosunkowo wysokim wzrostem też wyróżnia się trzecia sieć, Plus, którego fanpage zdobył 44 tys. nowych fanów (6% wzrostu).

Strona Demotywatorów w rankingach liczby zaangażowanych fanów i interaktywności trzyma 1 miejsce. Pomimo oddania w lipcu Demotywatorom tytułu najbardziej angażującej i interaktywnej strony polskiego Facebooka, jest nadal w dobrej formie z wynikami niewiele mniejszymi od nowego lidera. Trzecie miejsca trzymają Komixxy, jednak z dużo niższymi wynikami niż pierwsza dwójka. Najwięcej fanów mówiących o stronach mają Demotywatory i Kwejk. Demotywatory w tym rankingu po niezbyt udanych miesiącach znalazły się na pierwszym miejscu, bardzo mocno dystansując się od konkurencji.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wśród branż najwięcej fanów wciąż ma Muzyka, podobną ilością mogą się pochwalić Odzież, E-commerce, Żywność, Telekomunikacja i Sport. Jednak w porównaniu najciekawsze jest jak strony w poszczególnych branżach angażują swoich fanów. Choć największą liczbę fanów angażują E-commerce, Sport i Muzyka (te same branże są najbardziej interaktywne), szczególnie warto zwrócić uwagę na Kawiarnie. Na tle innych branż wyróżnia się ogromnym procentem zaangażowanych fanów – co miesiąc angażuje kilkadziesiąt procent liczby swoich fanów. W tym miesiącu kawiarnie zaangażowały 234 tysiące osób, co stanowi 93% liczby fanów stron z tej branży.

Znacznie więcej informacji, rankingi dla 31 branż oraz komentarze ekspertów znajdziecie w sierpniowym raporcie Fanpage Trends.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się