Firma już wcześniej zapowiadała jego odświeżenie, np. prezentując nowy wizerunek charakterystycznego robota podczas targów oraz w materiałach promocyjnych.
Android od dawna w identyfikacji wizualnej marki posługuje się zielonym robotem. Formalnym elementem logo stał się jednak dopiero w 2019 roku. Twórczynią stworka jest Irina Blok, która inspiruje się w swoich pracach piktogramami umieszczanymi, m.in. na drzwiach toalet. Niektórzy zarzucają marce, że robot jest kopią postaci o imieniu Android z gry „Atari”, a inni z kolei widzą podobieństwo do robota z „Gwiezdnych Wojen”.
fot. 100logos
Od 2019 roku logo pozostawało w niezmienionej formie. Dopiero teraz postawiono na lifting. Nowy symbol charakteryzuje się przede wszystkim trójwymiarowością głowy robota. Poza tym, od wprowadzenia nowego systemu na rynek, nazwa „android” będzie pisana wielką literą, a nie jak dotychczas – małą. Font wykorzystany w nowym logo uległ także pogrubieniu.
Nowe logo można zobaczyć na ten moment jedynie na grafikach promocyjnych.
fot. 9to5google
PS Dlaczego marki decydują się na rebranding?
Rebranding marki nie należy do najłatwiejszych procesów, który dodatkowo wiąże się z dużymi kosztami. Wiele marek decyduje się jednak na takie przedsięwzięcie. Dlaczego? O tym w artykule.
PS 2 Google krytykuje Apple w najnowszej serii reklam swojego smartfona
Google wchodzi do gry i stara się odeprzeć konkurencję, prezentując serię reklam dotyczących telefonu Pixel. W krótkich spotach zestawiono go z Iphonem, przedstawiając wady smartfonu od Apple.