TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Harry Potter – z telewizji na Twittera

Wakacyjna emisja wszystkich części filmu Harry Potter przez TVN pokazała, że Twitter w Polsce to medium stale towarzyszące codziennym wydarzeniom, również tym telewizyjnym.
O autorze
1 min czytania 2014-10-08

87 tys. tweetów z hashtagiem #harrypotter potwierdziło, że Polacy chętnie na żywo komentują na Twitterze rozwój fabuły, doceniając mobilność i nastawienie na komunikację w czasie rzeczywistym tej platformy.

Firma 140 Media, która jest wyłącznym przedstawicielem Twittera w Polsce, przez ponad trzy miesiące śledziła popularność hashtagu #harrypotter w tym medium. Wyniki analizy potwierdziły, że w dniach emisji kolejnych części filmu, znacznie wzrastała liczba wpisów na ich temat. W każdy piątek, kiedy nadawano film, #harrypotter i inne związane z nim frazy pojawiały się na pierwszych miejscach TopTrends na Twitterze w Polsce.Co więcej, okazało się, że w kluczowych dla rozwoju akcjimomentach następowała kulminacja tweetów tematycznych. Dzięki temu, nie tylko udało się określić najbardziej angażujące momenty filmów, ale potwierdzić, że również widzowie w Polsce dzielą się swoimi wrażeniami w czasie rzeczywistym, nie wstając sprzed telewizora.

Rysunek 1 – Liczba tweetów z #harrypotter w dniach emisji kolejnych części filmu

– Popularne na Twitterze rozmowy na temat programów i filmów nadawanych przez telewizjęto ogromna szansa dla marek na włączenie się do dyskusji. To idealny moment: grupa docelowa tweetuje na tematprogramu mającego związek z marką lub w trakcie którego emitowana jest reklama produktu – mówi Rafał Janik, CEO 140 Media. –To trend, z którego korzystają już marketerzy na świecie. Synchronizacja działań reklamowych na Twitterze i w telewizji sprawia, że komunikaty marki są bardziej angażujące, interaktywne i mierzalne, a zaawansowane możliwości targetowania reklam na Twitterze pozwalają trafić z przekazem bezpośrednio do osób, które zetknęły się z reklamą w telewizji – dodaje Rafał Janik.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Rysunek 2 – Struktura tweetów z #harrypotter podczas emisji filmu Harry Potter i Czara Ognia, 11 lipca 2014 r. (kwadrans przed rozpoczęciem, w trakcie filmu, kwadrans po zakończeniu)

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dyskusje na Twitterze, będące swoistą „społeczną ścieżką dźwiękową” dla telewizji, to również ogromny potencjał dla samych nadawców. Informacje w mediach społecznościowych na temat programów nie tylko wpływają na ich oglądalność, ale również zwiększają zaangażowanie i lojalność widzów. W czasach, kiedy telewizję można oglądać praktycznie wszędzie, również nie posiadając telewizora, dyskusja na Twitterze pełni jeszcze jedną, istotną rolę: przywraca oglądaniu telewizji zapomniane cechy zbiorowego doświadczenia, takie jak wspólne przeżywanie i bieżące komentowanie rozwoju fabuły. Twitter pozwala swoim użytkownikom być w centrum gorących wydarzeń i w czasie rzeczywistym brać udział w ogólnoświatowej dyskusji, bez wychodzenia z domu czy chociażby włączania komputera.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się