Krzysztof Winnik (OSTRYGA): za każdą liczbą stoi cały zespół

Krzysztof Winnik (OSTRYGA): za każdą liczbą stoi cały zespół

W tym tygodniu w cyklu Marketingowa 11 przedstawiamy odpowiedzi Krzysztofa Winnika, Brand Managera & Social Media Directora agencji OSTRYGA.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w e-marketingu to...

Wystarczy prześledzić, jakie kampanie zgarniają ostatnio laury w Cannes, aby dostrzec wspólny mianownik. To przenikanie się świata on-line i off-line.

Modne jest ostatnio mówienie o „smartfonizacji”. Myślę jednak, że nie do końca o smartfon tu chodzi, ale o coś znacznie ważniejszego. Dziś Internet można mieć nie tylko w telefonie, aparacie cyfrowym, lodówce, ale nawet w… kuchennej płycie grzewczej z ekranem LCD (to nie żart!). Ważniejsze jest jednak to, że agencje odpowiedzialne za działania digitalowe powoli zaczynają dostrzegać i rozumieć złożoność interakcji między cyfrowymi urządzeniami i kontekstem, w jakim wykorzystujemy je na co dzień.

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w e-marketingu, to...

W 99% przypadków Twitter, brand-blogging i QR kody. To się po prostu nie opłaca – zazwyczaj.

8. We współpracy na linii agencja – marka najważniejsze są...

Otwartość i szczerość relacji – ale to przecież banał. W rzeczywistości obie strony mają znacznie więcej do zrobienia, by było różowo.

Agencje rzadko kiedy naprawdę rozumieją biznes klienta. Mamy w Polsce świetnych ludzi od kreacji, copywriterów, accountów, ale dobrych strategów jest jak na lekarstwo! To chyba główny powód, dla którego mam nieodparte wrażenie, że wiele realizowanych w tym kraju kampanii „kupy się nie trzyma”.

Klientom z kolei często brakuje wyobraźni i odwagi, by realizować odważne koncepcje. Za to gdy ktoś się w końcu zdecyduje, nagle inni chcą „to samo”. Dobre koncepty często „upadają” z innych powodów. Bolączką są też niezmordowane korporacyjne działy zakupów, próbujące uzyskać oszczędności na działaniach kreatywnych na takich samych zasadach jak na wyborze dostawcy papieru toaletowego do biurowych toalet.

Na szczęście okazji do dialogu i lepszego zrozumienia obu światów jest coraz więcej. Coraz częściej też po stronie Klienta pracują osoby z doświadczeniem agencyjnym i odwrotnie.

9. Swoje inspiracje czerpię z...

Obserwacji i dziecięcej ciekawości świata. Inspiracja leży na ulicy.

10. Gdybym miał sprzedawać polskie koszulki w Chinach, a miałbym nieograniczony budżet na działania e-marketingowe, to...

Nie wydałbym ani złotówki na e-marketing. Chętnie umówiłbym się natomiast z kilkoma fabrykantami i kwatermistrzami w koszarach, żeby omówić z nimi warunki dostawy nowych uniformów z Polski ;-)

11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że...

Zbyt szybko nudzę się wszystkim innym.  

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij