TikTok chce być transparentny. Udostępnia etykiety do oznaczania treści wygenerowanych przez AI

TikTok chce być transparentny. Udostępnia etykiety do oznaczania treści wygenerowanych przez AI
TikTok chce, by publikowane w aplikacji treści, w których wykorzystano sztuczną inteligencję były oznaczane. W tym celu uruchamia specjalne etykiety do samodzielnego wykorzystania przez twórców oraz rozpoczyna testowanie automatycznego oznakowania tego rodzaju materiałów.
O autorze
1 min czytania 2023-09-21

fot. TikTok

Wykorzystywanie sztucznej inteligencji w treściach publikowanych przez twórców w mediach społecznościowych stało się już codziennością. TikTok chce jednak, by udostępniane materiały były przejrzyste oraz aby przy ich produkcji wykorzystywano odpowiedzialne praktyki. W związku z tym w aplikacji udostępnione zostanie narzędzie służące do oznaczania przez twórców treści wygenerowanych przez AI. Dodatkowo rozpoczną się testy automatycznego oznaczania tego rodzaju materiałów.  

Dzięki nowej funkcji TikTok chce przyczynić się do zmniejszenia dezorientacji oraz wprowadzania użytkowników w błąd. Twórcy będą mogli wykorzystać etykietę zarówno do materiałów, które w całości zostały wygenerowane przez AI, jak również tych, w których sztuczną inteligencję wykorzystano jedynie częściowo. 

TikTok na początku 2023 roku wprowadził także zasady dotyczące mediów syntetycznych, które zawarł w swoich „Wytycznych dla społeczności”. Zgodnie z nimi, twórcy powinni oznaczać materiały, w których wykorzystano AI, a jednocześnie treści zawierają realistyczne obrazy, dźwięki czy wideo. Zastosowanie nowych oznaczeń przez twórcę, będzie oznaczało przestrzeganie wspomnianych zasad. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

fot. TikTok

Słuchaj podcastu NowyMarketing

TikTok ma jednak świadomość, że oznaczanie treści wygenerowanych przez sztuczną inteligencję samodzielnie przez twórców nie zawsze może zdać egzaminu, dlatego rozpoczyna testowanie automatycznego oznaczania. Wszelkie materiały, które według aplikacji były edytowane lub utworzone przy użyciu AI, zostaną oznakowane specjalną etykietą.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Ponadto, wszelkie efekty dostępne w aplikacji, a wykorzystujące sztuczną inteligencję, będą zawierały w nazwie „AI”.

PS Nowe narzędzie od Google. SynthID pomoże w oznaczaniu grafik generowanych przez AI

Google uruchomiło wersję beta nowego narzędzia o nazwie SynthID. Ma ono służyć do oznaczania i identyfikacji obrazów wygenerowanych przez sztuczną inteligencję.

PS2 AI wygenerowała dzieła sztuki na podstawie emocji towarzyszących premierze Audi

Kanadyjski oddział Audi użył sztuczną inteligencję, by zwizualizować emocje towarzyszące premierze nowego Audi Q8 Sportback e-tron. Do ich zobrazowania wykorzystano czujniki biometryczne.