Wiemy, ile wiemy o piwie

Mylnie, zdaniem 45 proc. ankietowanych piwo z butelki jest smaczniejsze od tego w puszce. Niemal tyle samo badanych (47 proc.) uważa, że złota barwa piwa to efekt zastosowania drożdży lub chmielu. Z drugiej strony, 88 proc. respondentów jest świadomych, że piwu najbardziej szkodzi światło.
O autorze
1 min czytania 2014-10-14

Test Wiedzy o Piwie był dla każdego użytkownika internetuokazją do tego, aby przekonać się, jaki jest stan ich piwnej wiedzy. Intuicja podpowiada, że skoro zaliczamy się do europejskiej czołówki, jeżeli chodzi o spożycie piwa na mieszkańca, to z pewnością znamy każdą tajemnicę złotego trunku. W wielu obszarach rzeczywiście tak jest, ale są również tematy, w których możnasię podszkolić. Taki ogólny wniosek płynie z wyników badania na reprezentatywnej grupie osób, którepoprzedziło test.

Naszym celem jest edukacja i obalaniemitów, które narosły wokół piwa – mówi Łukasz Kulczyna z portalu Beerlovers.pl, organizatora Testu Wiedzy o Piwie – Działamy już od roku, więc uznaliśmy, że nadarza się świetna okazja, żeby dowiedzieć się, co Polacy wiedzą o piwie i w jakich obszarach mogliby tę wiedzę pogłębić.

Test Wiedzy o Piwie składał się z dwóch części. Pierwsza zawierała 15 pytań dotyczących warzenia i serwowania piwa, jego historii oraz popularnych faktów i mitów. Po udzieleniu odpowiedzi, każdy użytkownik otrzymywał satyryczny opis stanu swojej piwnej wiedzy, a osiągniętym rezultatemmógł pochwalić się znajomym na Facebooku. Wcześniej te same pytania zostały zadane w badaniu na reprezentatywnej grupie respondentów.

Drugą część testu stanowiło jedno pytanie otwarte: „Jaki (i dlaczego) jest Twój ulubiony gatunek piwa?” Na autorów najbardziej kreatywnych uzasadnień czekały nagrody. W teście wzięło udział prawie 40 tysięcy użytkowników.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przeprowadzone przez nas badanie pokazało, że z jednej strony Polacy mają podstawową wiedzę na temat piwa, ale z drugiej widać, że odpowiedzi na bardziej szczegółowe pytania nie są już tak oczywiste – komentuje Łukasz Kulczyna – 91 proc. badanych wie, że za goryczkę piwa odpowiada chmiel a nie słód czy drożdże. Ale już 59 proc. sądzi, że najwięcej piwa na świecie wypijają Niemcy, podczas gdy palmę pierwszeństwa dzierżą Czesi. Ponadto większość, bo 52 proc. przecenia kaloryczność piwa, będąc zdania, że półlitrowa szklanka to aż 500 kcal – dodaje.

Test Wiedzy o Piwie to dotychczas największa zabawa zorganizowana przez portal Beerlovers.pl. Oprócz tego, na stronie co tydzień pojawiają się nowe zadania, konkursy i zabawy dla każdego, kto po prostu lubi piwo i jest jego ciekawy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

*Podane wyniki są rezultatem towarzyszącego Testowi Wiedzy o Piwie badania przeprowadzonego we wrześniu 2014 rokuprzez IPCenter.com na panelu internetowym. Przy realizacji próby uwzględniono kwoty na wiek oraz płeć.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się