Fot. Źródło: materiały prasowe Frisco
Nowe pozycjonowanie wspiera odświeżona identyfikacja wizualna, która dodaje marce więcej radości i energii, ukazuje jej bardziej nowoczesną odsłonę.
Zobacz również
Branża e-grocery w czasie pandemii doświadczyła bardzo szybkiego rozwoju, który obecnie wraca do przedpandemicznej dynamiki. W związku z ambitnymi planami na kolejne lata, utrzymaniem wysokich wzrostów sprzedaży oraz misją demokratyzacji usług e-grocery, firma przygotowała nową kampanię wizerunkową, która podkreśla, że jest marką dla wszystkich, a oszczędzanie nie musi wiązać się z brakiem wygody czy kompromisem w kwestii jakości produktów.
Źródło: materiały prasowe Frisco
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Frisco istnieje na rynku od 17 lat i zbudowało pozycję lidera w swojej kategorii. W 2020 roku marka rozpoczęła ekspansję poza Warszawę i aktualnie dostępna jest także we Wrocławiu, Trójmieście, Poznaniu, Krakowie i Aglomeracji Śląskiej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
„Zakupy na Twoich zasadach”
„Kampanię wizerunkową poprzedziły szerokie badania konsumenckie oraz proces strategiczny, w którym wypracowaliśmy nowe pozycjonowanie marki, nową identyfikację wizualną oraz platformę komunikacji. Chcemy, żeby marka Frisco była spójna w każdym wymiarze i aby nowy wizerunek oddał prawdziwy charakter Frisco – usługi nowoczesnej, dynamicznie dostosowującej się do potrzeb klientów, bliskiej i dostępnej dla każdego, dbającej o najwyższą jakoś zarówno samej usługi jak i oferowanych produktów. Nowe pozycjonowanie Frisco, którego esencją są „Zakupy na Twoich zasadach” opiera się na idei, że najlepsze zakupy to takie, które robimy jak chcemy i kiedy chcemy, wygodnie i z możliwością świadomego wyboru tych produktów, których naprawdę potrzebujemy, z dbałością o domowy budżet. Online’owy charakter marki pozwala nam personalizować usługę w takim stopniu, którego tradycyjne sklepy nie są w stanie zapewnić – mówi Marta Strzyżewska, dyrektorka marketingu i eCommerce Frisco.
Kampania podkreśla, że z Frisco można oszczędzać na wielu płaszczyznach: dzięki strefie friscontowych cen, setkom promocji, a także możliwości wygodnego zaplanowania zakupów, kontroli nad wydatkami i oszczędności czasu czy paliwa.
„Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej”
Pozycjonowanie marki wspiera także odświeżony branding. Z logo zniknął dopisek „.pl”. Nowy projekt pozostawia na końcu nazwy samą kropkę, która w nowej odsłonie identyfikacji wizualnej stanowi ważny element wyróżniania najważniejszych komunikatów. Rozszerzona paleta brandowych kolorów dodaje marce więcej radości i energii. Elementy graficzne zapewniają spójność komunikacji w różnych obszarach: wizerunkowym, benefitowym oraz produktowym.
Na podstawie nowej strategii i pozycjonowania powstała również platforma kreatywna „Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej”, która w ciepły i bliski sposób pokazuje, że Frisco to marka dla wszystkich, bo każdy znajdzie tam coś dla siebie.
Źródło: materiały prasowe Frisco
– Szukaliśmy takiego konceptu, który pozwoliłby nam przekazać esencję nowego pozycjonowania marki oraz w prosty, niedystansujący, a zarazem wyróżniający się sposób opowiedzieć o zakupach i życiu na własnych zasadach. Idea „Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej” osadza markę tam, gdzie naprawdę żyjemy na własnych zasadach – w domu. Pokazujemy, że te zasady są tak zróżnicowane, jak różni są nasi konsumenci, a my szanujemy je wszystkie. Wykorzystanie motywu domu pozwala w prosty sposób wyjaśnić, czym jest nasza usługa – Frisco umożliwia robienie wygodnych zakupów w domu i dostarcza zakupy do domu. Dom to również miejsce, które najbardziej sprzyja robieniu zakupów – to tam mamy przestrzeń w spokoju zastanowić się, czego potrzebujemy i co chcemy kupić, zachowując pełną kontrolę nad wyborem produktów i wydatkami. Chcemy nie tylko pokazać historie z życia, które są bliskie naszym klientom, ale także podkreślić funkcjonalne i emocjonalne benefity Frisco, które budują przewagę konkurencyjną na tle sklepów stacjonarnych – dodaje Karolina Jaworska, Marketing Manager we Frisco.
Kampania relaunchująca nowy wizerunek marki ruszyła w październiku i potrwa przez kolejne miesiące. Obejmuje działania w outdoorze, digitalu (video, programmatic, display, social media, współpracę z influencerami) oraz spoty radiowe. Wizerunkowe spoty video pokazują rolę marki w codziennym życiu konsumentów, różnorodność ich stylów życia i potrzeb. Krótsze formy reklamowe podkreślają funkcjonalne benefity Frisco, takie jak strefa friscontowych cen czy darmowa dostawa. Przy tej okazji chcemy podziękować naszym partnerom, których zaangażowanie w wielomiesięczny proces przygotowań jest nieocenione: agencji Przestrzeń za strategię – Igor Zajda i Ela Konopińska – Dudek, kreację – Krystian Wojtkowski, Mateusz Michalczyk i prowadzenie projektu – Dominika Tymińska i Marta Halicka. Agencji Wyraz za opracowanie nowego brandingu — Małgorzata Bieroza, Mateusz Bieniusa, Piotr Chuchla. Papaya Films za produkcję spotów video – reżyser Marcin Dubiniec, producent i lektorka w naszych spotach Ada Kornecka. Y&Lovers Anna Szutowicz i IRCenter Dorota Peretiatkowicz za część badawczą. Za strategię mediową i zakup mediów odpowiada Mediahub (Tomasz Perkowski i Jolanta Markiewicz z zespołami, Michał Strzałkowski).
Źródło: materiały prasowe Frisco
PS Do wygrania rok darmowych zakupów z dostawą do domu
Frisco wspiera konsumentów w czasie inflacji i pomaga w planowaniu oszczędzania. By odpowiedzieć na potrzeby klientów, sklep startuje z konkursem organizowanym przy wsparciu koncepcyjnym i realizacyjnym NAV agency.
PS2 Rozmowa z Marleną Żurawską – Szuter z Deli2 o roli rynku e-grocery w sprzedaży
Marlena Żurawska-Szuter to head of e-commerce w Deli2 – delikatesach premium działających na rynku e-grocery. Przedstawicielka Deli2 opowiada o planach spółki, zmianach na rynku e-grocery i quick-commerce oraz o tym, jaki potencjał mają te branże w Polsce.
XX