Narzędziem badawczym jest serwis zBLOGowani – agregat blogów z 22 kategorii tematycznych, który wystartował w połowie maja 2014 r.
Dane które przedstawiamy w raporcie oparte są nie o deklaracje użytkowników, a o twarde dane, które zgromadziliśmy w serwisie zBLOGowani. Badanie zostało wykonane na próbie 2871 aktywnych blogów oraz 3520 zarejestrowanych czytelników.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Wybrane wnioski płynące z badania:
- Najliczniejsze grupy badanych blogów należą do kategorii kulinaria, uroda oraz lifestyle.
- 85 proc. badanych blogerów to kobiety, a 15 proc. to mężczyźni.
- Popularność kategorii blogów zmienia się wraz z wiekiem blogerów, najmłodsi tworzą najczęściej blogi osobiste i blogi z kategorii lifestyle, wśród starszych dominują blogi urodowe. Ze wzrostem wieku wzrasta także liczba blogów kulinarnych.
- Blisko 79 proc. blogerów tworzy swoje treści na platformie Blogger.
- Udział procentowy platformy blogowej WordPress wśród mężczyzn jest ponad dwukrotnie większy niż udział tej platformy w całej badanej populacji blogerów.
- Blogerzy zamieszkują na ogół duże miasta i aglomeracje. Aż 12,2 proc. badanej populacji miesza w Warszawie.
- Najczęściej występującą częstotliwością dodawania wpisów na blogach jest „2 razy w tygodniu”.
- Wśród badanych czytelników blogów jedynie 17 proc. stanowili mężczyźni, a pozostałe 83 proc. kobiety.
- Najczęściej czytanymi blogami są te z kategorii lifestyle, kulinaria, uroda, blog osobisty i fotografia.
- Największy wskaźnik współczytelnictwa mają kategorie blogów: uroda oraz moda.