TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Polacy masowo kupują odzież w sklepach internetowych

Portal KodyRabatowe.pl sprawdził w jaki sposób internauci dokonują zakupów odzieży. Analiza ponad 50 tys. transakcji w okresie od stycznia do września 2014 roku przyniosła ciekawe wyniki.
O autorze
1 min czytania 2014-10-17

Nowe elementy garderoby najczęściej nabywamy we wtorki, w sklepach internetowych odzież częściej kupują kobiety, które generują 68 procent transakcji. Odzież to także najczęściej zwracana kategoria produktowa.

Co Polacy kupują najczęściej? Pierwsze miejsce na liście zajmują koszulki damskie (topy) – ponad 12 procentowy udział w sprzedaży. Na kolejnych pozycjach uplasowały się T-shirty (8 proc.), rajstopy (5,98 proc.), buty (4,86 proc.), koszule (4,74proc.), spodnie, swetry, jeansy (ponad 4 proc.) i bluzy (3,81 proc.). Najrzadziej klienci decydowali się na zakup m.in. kaloszy (0,25 proc.), tunik i kominiarek (po ok. 0,1 proc.). Szczegółowe dane prezentuje infografika.

– Klienci chętnie korzystają z wygodnej formy zakupu odzieży jaką oferują sklepy internetowe. Taka forma ułatwia i zarazem przyspiesza podjęcie decyzji. Z przeprowadzonej analizy wynika, że aż 24 procent klientów dokonuje zakupu w ciągu zaledwie 5 minut od przejścia na stronę sklepu z wybranym produktem, kolejne 65 procent w okresie do 30 minut – tłumaczy Kami Brożek, manager w portalu KodyRabatowe.pl.

Najwięcej transakcji dokonywanych jest w województwie mazowieckim – 27 procent. Na kolejnych miejscach uplasowały się województwa śląskie (11 proc.), małopolskie i wielkopolskie (po 10 proc.). Najmniej transakcji jest dokonywanych w świętokrzyskim, opolskim i lubuskim (w każdym udziały wyniosły po 1 proc.). Średnia zwrotów w badanym okresie wyniosła 27,8 proc., co stanowi najwyższy odsetek spośród wszystkich towarów kupowanych w sieci.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Wysoki procent zwrotów odzieży najczęściej wynika z niewłaściwie wybranego rozmiaru. Znaczącą rolę odgrywa również zjawisko, tzw. wardrobingu, czyli „wypożyczania” ubrań w sklepie na jedną okazję – wyjaśnia Kami Brożek, manager w portalu KodyRabatowe.pl.

Od grudnia zwrot towaru ma być jeszcze łatwiejszy za sprawą wchodzącej w życie nowej dyrektywy unijnej. Nowy przepis umożliwia zwrot towaru bez podania przyczyny do 14 dni od zakupu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Do 12 miesięcy zostanie także wydłużony okres „domniemania niewinności” klienta. W praktyce oznacza to, że przez rok od zakupu to sprzedający ma udowodnić, że dostarczony towar był zgodny z zawartą umową.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się