TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Innovation Teleport – nowa kampania zagraniczna Poznania

Futurystyczna kapsuła, wykorzystanie technologii 3D i tzw. rozszerzona rzeczywistość – to elementy najnowszej kampanii zagranicznej Miasta Poznania.
O autorze
2 min czytania 2014-10-20

Wystawa „Innovation Teleport” będzie promowała potencjał Poznania przez pryzmat nowych technologii, kultury, biznesu i designu na największych branżowych wydarzeniach w Europie – m.in. w Paryżu , Berlinie czy Londynie.

W ubiegłym roku Miasto Poznań zrealizowało dwie zagraniczne kampanie promocyjne – w Irlandii i Niemczech. Obie zachęcały turystów do odwiedzenia stolicy Wielkopolski i zaplanowania podróży za pomocą nowo uruchomionej strony internetowej www.poznan.travel. W tym roku, dla odmiany, działania promocyjne skierowane są do profesjonalistów z branży nowych technologii, designu, inwestorów, środowiska startupowego i studentów. Wystawa „Innovation Teleport” to efekt współpracy Miasta Poznania ze Starym Browarem i nawiązanie do przewodniego tematu 8. edycji Art&Fashion Forum, które w tym roku łączyło świat mody i nowych technologii.

Koncepcja projektu opiera się na wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii – skanowania 3D oraz rozszerzonej rzeczywistości (czyli Augmented Reality), a sama nazwa nawiązuje do futurystycznej techniki teleportacji. Głównym elementem wystawy „Innovation Teleport” jest interaktywna kapsuła, która umożliwia zeskanowanie sylwetki w 3D z wykorzystaniem 60 aparatów fotografujących jednocześnie. Dodatkowo na potrzeby projektu stworzona została interaktywna mapa Poznania, której funkcjonalności można odkrywać za pomocą specjalnej aplikacji wykorzystującej rozszerzoną rzeczywistość. W ten sposób mieszkańcy Londynu, Paryża czy Berlina będą mogli przenieść się do stolicy Wielkopolski i samodzielnie zapoznać się z informacjami z kluczowych dla Poznania obszarów: nowych technologii, biznesu, kultury czy designu.

Wirtualnymi przewodnikami po Poznaniu, w postaci trójwymiarowych modeli wirtualnych, są lokalni liderzy biznesu, innowacji i kultury m.in. Grażyna Kulczyk, projektantka Anna Orska czy twórca znanej na całym świecie kostki Dice+ Michał Bąk. – Innovation Teleport jest niestandardowym zaproszeniem do odwiedzenia Poznania. Dzięki zaawansowanym technologicznie rozwiązaniom, zastosowanym przy projekcie, w niestandardowy sposób akcentujemy dynamiczny rozwój naszego miasta, jego ofertę kulturalną, biznesową czy rekreacyjną – mówi prezydent Poznania, Ryszard Grobelny. – To jednocześnie okazja by pokazać, że na przestrzeni lat stolica Wielkopolski pod wieloma względami stała się nowoczesnym, dynamicznym miastem, krajowym liderem w dziedzinie technologii i że stawia się ją dziś w jednym rzędzie z najbardziej atrakcyjnymi europejskimi metropoliami – dodaje.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Miasto Poznań z projektem „Innovation Teleport” obecne będzie podczas najważniejszych branżowych wydarzeń w Europie, które co roku gromadzą liderów opinii i entuzjastów z dziedziny nowych technologii, biznesu i designu – Chcemy zaistnieć w świadomości nowych grup docelowych, zaprezentować im potencjał Poznania i pokazać, że w stolicy Wielkopolski nawet najodważniejsze wizje mają największe szanse powodzenia – mówi Łukasz Goździor, dyrektor Biura Promocji Miasta. – Realizacja niestandardowych projektów, to z jednej strony konsekwentne budowanie wizerunku miasta, które podąża za trendami i w swoich działaniach promocyjnych korzysta z nowoczesnej technologii, a z drugiej szansa na przyciągnięcie do Poznania nowych zasobów: ludzi, idei i kapitału – dodaje.

Wystawa „Innovation Teleport” po raz pierwszy zaprezentowana została podczas 8. edycji Art&Fashion Forum. W kolejnych tygodniach będzie promowała Poznań w trakcie Pioneers Festival w Wiedniu, festiwalu Mindtrek w fińskim Tampere, Leaders Connected NOAH Conference w Londynie, BITKOM Trendkongress w Berlinie oraz podczas LeWeb Conference w Paryżu. Zakończenie tegorocznej ekspozycji wystawy zaplanowane jest na grudzień w warszawskim Centrum Nauki Kopernik.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Koncepcję projektu „Innovation Teleport” opracowało i wdrożyło Bridge Design & Technology Research Bureau, a współrealizowało przy wsparciu studia Super Super.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się