Źródło: microsoft.com
Najnowsza reklama świąteczna firmy Microsoft ukazuje, w jaki sposób rozwój nowych technologii, przede wszystkim sztucznej inteligencji, może zwizualizować najpiękniejsze ludzkie wspomnienia.
Zobacz również
Spot o wdzięcznym tytule „Make your holiday a masterpiece” rozpoczyna się od sceny, w której artystka Ellie Pritts siada z laptopem przy stoliku na jednej z ulic Nowego Jorku. Stawia przy sobie baner, na którym widnieją słowa „Opowiedz mi swoją historię. Zrobię z niej arcydzieło”. Mieszkańcy miasta z zaciekawieniem podchodzą do stolika, siadają przy Ellie i opowiadają jej o swoich świątecznych wspomnieniach, które artystka przemienia w obrazy z pomocą programu Microsoft Designer.
W miarę rozwoju ukazanej w reklamie fabuły, wyłania się również jej podstawowe przesłanie: prawdziwa siła technologii leży w jej zdolności do urzeczywistniania i podtrzymywania ludzkich wspomnień.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Celem kampanii jest ożywienie więzi międzyludzkich, wspomnień i spraw, które najbardziej cenimy w okresie świąt. Wybraliśmy sztuczną inteligencję, aby wzmocnić te emocje i wywołać zachwyt. Pokazać, jak niesamowite są nowoczesne narzędzia, takie jak AI, które mogą sprawić, że te dawne wspomnienia, relacje ponownie ożyją – mówi Cristina Reina, wiceprezes wykonawcza i globalna dyrektor kreatywna McCann.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za pomysł i opracowanie kampanii odpowiada agencja McCann New York. Reżyserem spotu był Andree Ljutica, wcześniej już kilkakrotnie nagradzany za swoje krótkometrażowe produkcje (m.in. podczas Palm Springs International ShortFest).
Święta to wyjątkowy czas w roku, kiedy tworzymy piękne wspomnienia i kultywujemy znane nam tradycje wśród rodziny i przyjaciół. Niesamowitym przeżyciem było usłyszenie tak wielu różnych historii od ludzi z całego świata, a następnie obserwowanie ich reakcji na to, że ich wspomnienia, przy pomocy technologii, stały się czymś namacalnym” – przyznaje Shayne Millington, dyrektor kreatywna McCann New York.
Powstałe w ramach kampanii dzieła można obejrzeć na stronie internetowej firmy Microsoft.
PS Przepis na wyjątkową reklamę, czyli świąteczna odsłona „Raise Your Arches” od McDonald’s
Świąteczna odsłona kampanii „Raise Your Arches” od McDonald’s, za realizację której odpowiada Leo Burnett, kolejny raz budzi zachwyt. Przykuwający uwagę spot, tak jak poprzednio, nie prezentuje absolutnie żadnego możliwego do zidentyfikowania brandingu sieci fast-food. Zamiast tego stawia na ludzi.
PS2 Nowy wymiar spotkań w Microsoft Teams. AI posprząta bałagan w tle
Na pewno zdarzyło Wam się być w sytuacji, w której za chwilę powinniście zacząć spotkanie online, a zapomnieliście, że w tle panuje nieporządek. Microsoft przychodzi z pomocą i udostępnia nową funkcję wykorzystującą AI do tego, by „posprzątała” pomieszczenie, w jakim się znajdujecie.
Chevrolet drops first non-woke, heart-warming ad of the Christmas season. You will not make it through this with a dry eye. Be prepared to cry.❤️ pic.twitter.com/lUBE0MjVmr — Benny Johnson (@bennyjohnson) December 1, 2023