fot. Adweek.com
W ten trend od lat wpisuje się m.in. firma Apple, która również w 2023 roku przygotowała wyjątkowy, niespełna czterominutowy klip pełen emocji i wzruszeń.
Zobacz również
W najnowszym video poznajemy gderliwego, zgorzkniałego mężczyznę w średnim wieku, który najpierw kradnie pieniądze rozrzucone wokół zbierającego je Św. Mikołaja, a następnie — jakby w odwecie — zostaje przysypany śnieżą zaspą przez pług i pozbawiony elementów ubrania przez wiatr. Już za moment widać jednak, że to jedynie kreacja pochodząca z wyobraźni tworzącego ją człowieka. A wszystko dzięki najnowszemu modelowi iPhone 15 Pro Max i specjalnemu, wgranemu w MacBooka Air programowi do edycji i montażu.
fot. mobirank.pl
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Szef nie taki straszny, czyli Apple roztapia serca
Bohaterka reklamy stopniowo dodaje do życia swojego bohatera kolejne pechowe sytuacje, a już niebawem dowiadujemy się, że inspirację dla niego stanowił… jej szef. Czy zatem animowany mężczyzna skazany jest na porażkę? Apple pokazuje, że nie, bo właśnie teraz dzieje się magia. Wystarczy bowiem odrobina dobrej woli, ciepłych uczuć i otwartości na drugiego człowieka, aby poznać go lepiej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wszystkiego nie będziemy zdradzać, bo jaka byłaby przyjemność z oglądania filmu, którego finał doskonale znamy? Jesteśmy jednak zdania, że Apple po raz kolejny stanęło na wysokości zadania i dostarczyło klientom wyjątkowo przyjemnych, kojących wrażeń. Poza dobrze znanym schematem rodem z bożonarodzeniowej powieści Charlesa Dickensa, w klipie mamy jednak również połączenie różnorodnych technik, tradycji (animacja poklatkowa) z nowoczesnością (iPhone), dobrze znanego z dopiero co odkrywanym i udoskonalanym.
„Fuzzy Feelings (You Make the Holidays) — przykład reklamy idealnej?
Źródło: YouTube
Za tegoroczną świąteczną kreację Apple odpowiadają: agencja TBWAMedia Arts Lab wraz z animatorką stop-motion i reżyserką Anna Mantzaris. Tym samym szwedzka filmowczni dołącza do grona m.in. Ivana Reitmana („Ghostbusters”) i jego syna Jasona, którzy współpracowali z technologicznym gigantem przy tworzeniu świątecznych klipów. Apple ma na swoim koncie już kilka wyjątkowo udanych kreacji gwiazdkowych. Są wśród nich choćby „Make Someone’s Holiday” (2021) i „The Surprise” (2019).
W tym roku traydycyjnej opowieści towarzyszy też klip making of, dzięki któremu internauci mogą zajrzeć za kulisy powstawania produkcji.
Źródło: YouTube
A wy które reklamy świąteczne wspominacie najlepiej? Wydaje się, że w Polsce w tym zakresie prym wiedzie na przykład Allegro. Jednak czy to właśnie emocje to faktycznie punkt obowiązkowy w tego typu formatach? Dajcie znać, bo to przecież odbiorcy i ich reakcje są kluczem do sukcesu każdej kampanii promocyjnej.
PS Świąteczna odsłona „Raise Your Arches” od McDonald’s
Świąteczna odsłona kampanii „Raise Your Arches” od McDonald’s, za realizację której odpowiada Leo Burnett, kolejny raz budzi zachwyt. Przykuwający uwagę spot, tak jak poprzednio, nie prezentuje absolutnie żadnego możliwego do zidentyfikowania brandingu sieci fast-food. Zamiast tego stawia na ludzi.
PS2 Dziecięca radość w świątecznej reklamie Amazona
Trzy starsze kobiety siedzące na ławce i obserwujące dzieci radośnie bawiące się na stoku w otoczeniu zimowej scenerii. Brzmi banalnie? Nic bardziej mylnego. Amazon w najnowszym świątecznym spocie „Joy Ride“ chwyta za serce i przypomina o tym, co ważne.