Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Twórcy marketingowi w roli muzealników

30 miesięcy wytężonej pracy 15-osobowego zespołu, 75 aplikacji interaktywnych i 30 animacji pasywnych dostępnych na 4 200 m² powierzchni wystawy głównej w 9 galeriach tematycznych poświęconych różnym okresom historycznym– oto podsumowanie projektu zrealizowanego dla Muzeum Historii Żydów Polskich.
O autorze
3 min czytania 2014-10-27

Muzea, które mają do zaoferowania jedynie pokrywające się kurzem gabloty i monotonne wykłady przewodników odchodzą w przeszłość. Nowo powstające, przyciągają odwiedzających wyrafinowanymi narzędziami interaktywnymi, tworzonymi przez specjalistów od animacji i designu. Potencjał, jaki niosą nowoczesne technologie, w pełni wykorzystało warszawskie Muzeum Historii Żydów Polskich – jeden z najbardziej prestiżowych i największych projektów muzealnych w kraju w ostatnich latach. Za koncepcją i realizacją zawartości audiowizualnej wystawy głównej stoi ClosBrothers,dziś najbardziej doświadczona w branży muzealnictwa agencja interaktywna w Polsce.Przy tworzeniu materiałów współpracowała z Nizio Design International, pracownią architektoniczną, która odpowiadała całościowo za projekt i wykonanie wystawy oraz z kadrą pracowników naukowych Stowarzyszenia Żydowski Instytut Historyczny.

W efekcie niemal trzyletniej pracy nad tworzeniem audiowizualnych treści wystawy głównej „1000 lat wspólnej historii” powstało 75 aplikacji interaktywnych oraz 30 tzw. pasywów – animacji i projekcji filmowych.Aby zobrazować w nowoczesny i atrakcyjny dla zwiedzających sposób historię, kulturę, religię i obyczaje polskiej społeczności żydowskiej na przestrzeni wieków, wykonano tytaniczną pracę. Co tydzień powstawało średnio 5 koncepcji i scenariuszy multimedialnych aplikacji, opracowano ponad 5000 materiałów zdjęciowych, a do projektu zaangażowano sztab kilkunastu grafików, animatorów, korektorów i scenarzystów.

– W tym muzeum będzie można naprawdę dotknąć historii.Cała wystawa została pomyślana w taki sposób, by zaangażować odbiorcę, odejść od dawnego modelu biernego obserwatora, na rzecz aktywnego uczestnika opowieści, jaką przedstawia zwiedzającym muzeum– mówi Marcin Kopeć członek zarządu ClosBrothers, który stał na czele zespołu realizującego projekt. I dodaje: Jestem dumny, że ClosBrothers ma znaczący udział w powstaniu tak prestiżowego projektu, jakim jest Muzeum Historii Żydów Polskich, które odwiedzać będą tysiące ludzi z Polski i z całego świata.Poza wartością społeczną i kulturową, wierzę, że nasza realizacja będzie najlepszą wizytówką możliwości polskich twórców wystawiennictwa i aplikacji multimedialnych.

W zakresie nowoczesnych narzędzi wykorzystywanych w muzealnictwie, agencja ClosBrothers zdobywała doświadczenie realizując zawartość audiowizualną dla takich instytucji, jak m.in. Europejskie Centrum Solidarności w Gdańsku czy Muzeum Powstań Śląskich w Świętochłowicach. – W ostatnich latach pracowaliśmy nad kilkoma projektami muzealnymi równocześnie. Dziś dysponujemy odrębnym zespołem specjalistów świetnie wyszkolonych do pracy przy tego typu zleceniach – podsumowuje Rafał Mikulski, założyciel i managing partner ClosBrothers.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Eksperci agencji zapraszani są przez instytucje kultury jako szkoleniowcy. 23 października przedstawiciele ClosBrothers poprowadzili wykład o roli multimediów we współczesnym muzealnictwie na konferencji organizowanej przez stołeczne Muzeum Niepodległości dotyczącej projektu rewitalizacji obiektów Muzeum X Pawilonu Cytadeli Warszawskiej.Z kolei 5 listopada odbędzie się spotkanie z okazji 15-lecia Mazowieckiego Oddziału Stowarzyszenia Muzealników Polskich, na którym specjaliści z ClosBrothers wygłoszą prelekcję na temat współczesnych możliwości aranżacji ekspozycji muzealnych.

Przykłady aplikacji multimedialnych zrealizowanych przez ClosBrothers

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Sklepienie synagogi (stanowisko interaktywne, 2 ekrany dotykowe dla jednego użytkownika)

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Stanowisko interaktywne związane z rekonstrukcją sklepienia synagogi w Gwoźdźcu, punktem kulminacyjnym wystawy głównej Muzeum Historii Żydów Polskich.

Na monitorach dotykowych widzimy trójwymiarowy model sklepienia, które zostało zrekonstruowane w scenografii. Widzimy więc to samo, co znajduje się nad naszymi głowami. Jednak dzięki możliwościom, jakie dają multimedia, możemy powiększać i pomniejszać każdy szczegół, zapoznać się z symboliką poszczególnych elementów sklepienia, wgłębić się w znaczenie dowolnie wybranych detali.

Mały Przegląd (stanowisko interaktywne, ekran dotykowy dla jednego użytkownika)

Stanowisko interaktywne poświęcone wydawanemu w latach 1926-39 „Małemu Przeglądowi”, gazecie dla dzieci, tworzonej przez dzieci. Aplikacja objaśnia krok po kroku, jak powstawał ten niezwykły tygodnik.

Animowana, rysunkowa historia pokazuje drogę, którą przebywał list do redakcji: od napisania po publikację. Śledząc drogę jednego listu, możemy zapoznać się z wybranymi artykułami, tematami poruszanymi w kolejnych numerach, procesem redagowania gazety i sylwetkami redaktorów naczelnych. 

Sytuacja prawna Żydów (stanowiska interaktywne, trzy ekrany dotykowe dla jednego użytkownika)

Stanowiska interaktywne połączone z projekcją filmową przenoszą nas do czasów, kiedy Polska znalazła się pod zaborami, a jej mieszkańcy, w tym Żydzi, stali się obywatelami jednego z trzech mocarstw: Prus, Austrii lub Rosji.

Odpowiadając na serię pytań, poznajemy skomplikowaną sytuację prawną oraz realia dotyczące prawa do osadnictwa w poszczególnych mocarstwach. Rozwiązanie quizu dostarcza podsumowanie wiadomości zdobytych podczas gry.

Bund (stanowisko interaktywne, ekran dotykowy dla wielu użytkowników)

Zabawa w meblowanie pomieszczeń przybliża działalność międzywojennej, żydowskiej partii Bund. Przeciągając rekwizyty ze środka ekranu do poszczególnym pomieszczeń poznajemy różne aspekty działalności partii. Ze stanowiska może korzystać kilka osób jednocześnie, co sprzyja integracji zwiedzających.

Kraków Kazimierz (instalacja multimedialna: projekcja filmowa, projekcja na makiecie, 8 ekranów dotykowych dla pojedynczych użytkowników)

Imponująca instalacja interaktywna łączy scenograficzną makietę Krakowa z projekcją filmową i stanowiskami interaktywnymi. Wszystkie te elementy razem pozwalają wyruszyć w wirtualną podróż po XVI-wiecznym Krakowie i krakowskim Kazimierzu, nowopowstałej dzielnicy żydowskiej. Projekcja filmowa przybliża omawiane stanowiskach interaktywnych tematy. Te z kolei są połączone z konkretnymi miejscami w Krakowie i na Kazimierzu. Aplikacje przybliżają różne aspekty życia Żydów i ich relacji z chrześcijanami.